  • 1. Data: 2013-12-09 21:00:46
    Temat: Wjazd do Berlina - zielona karta
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jade do Berlin i, jak się dowiedziałem, potrzebuje zieloną kartę, zeby
    wjechac do centrum.
    Wyczytalem, ze mogę zrobić to przez internet ale na to potrzeba 2 tyogdnie
    a tyle nie mam bo jade w weekend a konkretnie w niedzielę.

    Możecie poradzić jak załatwic to najwygodniej?
    Kupić gdzieś na miejscu? Gdzie? (przypominam, niedziela, bede tam pewnie
    około 9-10)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 2. Data: 2013-12-09 22:31:27
    Temat: Re: Wjazd do Berlina - zielona karta
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    On 12/09/2013 09:00 PM, Budzik wrote:
> [...]
    >
    > Możecie poradzić jak załatwic to najwygodniej?
    > Kupić gdzieś na miejscu? Gdzie? (przypominam, niedziela, bede tam pewnie

    to nie jest zielona karta, tylko Umweltplakette
    http://www.plakietka-ekologiczna.pl/pl/plakietka-eko
    logiczna.html

    kosztuje to w Niemczech grosze (nie kupuj u nas, bo mają marże chyba ze
    300%)

    Ja jeżdżę do Berlina od wielu lat pare razy w roku na max. 2 dni albo
    zostawiam
    auto na parkingu podzienym w hotelu i nigdy nie miałem problemu z powodu
    braku tej plakietki.

    Ja bym się tym na Twoim miejscu nie przejmował.

  • 3. Data: 2013-12-09 23:50:39
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]

    > Możecie poradzić jak załatwic to najwygodniej?
    > Kupić gdzieś na miejscu? Gdzie? (przypominam, niedziela, bede tam pewnie
    Pi... zieloną kropę.
    Nikt tego nie sprawdza, chyba, że przeskrobiesz coś więcej, to przy okazji
    sprawdzą.
    Zrób, jak pisze Megrims. Zostaw samochód na parkingu (darmowym!) i wykup
    dzienny bilet na strefy A+B za (o ile mnie pamięć nie myli 6E)
    Wrażenia z podróżowania po Berlinie tym środkiem komunikacji bezcenne. W
    metrze nikt się nie czepia, czysto i schludnie.
    Podróżowaliśmy z 4 miesięcznym brzdącem w wózku i wszędzie, gdzie
    potrzebowaliśmy dostaliśmy się windami, ruchomymi schodami.
    W muzeach zawsze (!) pokazywali, gdzie jest winda z uśmiechniętą i chętną do
    pomocy obsługą.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 4. Data: 2013-12-10 00:30:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@a...unknown.hehe napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nikt tego nie sprawdza, chyba, że przeskrobiesz coś więcej, to przy
    > okazji sprawdzą.

    Rozumiem, czyli moge spokojnie wjezdzac do centrum?

    > Zrób, jak pisze Megrims. Zostaw samochód na parkingu (darmowym!) i wykup
    > dzienny bilet na strefy A+B za (o ile mnie pamięć nie myli 6E)

    Planowalismy wjechac i poruszać się samochodem (jak rozumiem, to tam jest
    potrzebny ten ekoeko :) ale moze rzeczywiście tak zrobimy jak piszesz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 5. Data: 2013-12-10 08:57:24
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 10.12.2013 00:30, Budzik wrote:
> [...]
    >
    > Planowalismy wjechac i poruszać się samochodem (jak rozumiem, to tam jest
    > potrzebny ten ekoeko :) ale moze rzeczywiście tak zrobimy jak piszesz.

    Zielonej karty nie potrzeba.

    Zajedź w berlinie do jakiegoś serwisu Dekra, ATU, Pitstop i na miejscu
    wypiszą Umwelt plakietke dla Twojego auta. Kosztuje 6,90 EUR.

    Jazda po Berlinie w godzinach szczytu to jednak korki. Jest lepiej niz w
    PL, ale mimo wszystko czasem stoisz.
    Polecam metro i kolejkę miejską.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2013-12-10 09:36:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

    > Planowalismy wjechac i poruszać się samochodem (jak rozumiem, to tam
    > jest
    > potrzebny ten ekoeko :) ale moze rzeczywiście tak zrobimy jak piszesz.

    Jeśli zostawisz samochód na parkingu poza strefą lub wjedziesz do strefy
    i zaparkujesz na zamkniętym parkingu (hotel, podziemny, zagrodzony plac),
    to raczej nikłe szanse na jakieś konsekwencje. Jak zaparkujesz na parkingu
    nawet płatnym, ale auto bedzie na widoku, to te 30 czy 40 euro kary
    ryzykujesz.
    Nie wiem czy ryzykuje się coś więcej typu wywiezienie auta, ale 5 euro za
    plakietkę
    warte jest świętego spokoju.
    Z tego co widzę nie łapią parkujących (pewnie mają takich samych mądrych,
    którzy twierdzą, że dostarczyli tam auto na lawecie), tylko ustawiają się
    czasem
    przy wyjeździe ze strefy i tam zatrzymują niejako na gorącym uczynku.
    Z drugiej strony jak już tu wspomniano poruszanie się samochodem
    po centrum jest bezsensowne. Szybciej i sprawniej
    dostaniesz się wszędzie komunikacją - nawet jak zostawisz auto bardzo daleko
    od centrum. Lepiej wydać te parę groszy na przejazdy niż na parking w
    centrum.
    Ja mam plakietkę, ale i tak nie wjeżdżam, bo to bez sensu.

  • 7. Data: 2013-12-10 11:27:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie wiem czy ryzykuje się coś więcej typu wywiezienie auta, ale 5 euro
    > za plakietkę
    > warte jest świętego spokoju.

    Oczywiście.
    Dlatego pytalem, gdzie w niedziele rano moge podjechac, zeby kupic.
    Bo coś musze wpisac w GPS - Berlina nie znam w ogole! :)

> [...]
    > parking w centrum.
    > Ja mam plakietkę, ale i tak nie wjeżdżam, bo to bez sensu.

    Obgadamy to ze znajomymi. Jedziemy w 6 osób wiec myslelismy, ze autem
    bedzie najwygodniej, ale jezeli tam jest tak korkowo, ze nawet w niedziele
    rano trzeba stac, to pewnie warto zrobic takajak mowicie.
    Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 8. Data: 2013-12-10 11:50:10
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Rozumiem, czyli moge spokojnie wjezdzac do centrum?

    Możesz, ale to bez sensu, choć ja musiałem trochę po centrum pojeździć
    własnym samochodem (przy kolejnej wizycie)
    Też szukałem jak szalony możliwości kupienia kropy i ostatecznie sobie
    darowałem - jeździłem bez, parkowałem na publicznie dostępnych parkingach
    (Lidl itp. )

    > Planowaliśmy wjechac i poruszać się samochodem (jak rozumiem, to tam jest
    > potrzebny ten ekoeko :) ale moze rzeczywiście tak zrobimy jak piszesz.

    Też miałem ten dylemat, że jadę z dzieckiem, więc potrzebuję samochodu.
    W Berlinie okazało się to błędnym myśleniem, a zrozumienie działania
    komunikacji publicznej jest trywialne.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2013-12-10 12:07:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    >Oczywiście.
    >Dlatego pytalem, gdzie w niedziele rano moge podjechac, zeby kupic.
    >Bo coś musze wpisac w GPS - Berlina nie znam w ogole! :)

    Nie wiem czy sie da - Niemcy koncza prace w piatek w poludnie

    http://www.umweltzone.pl/strefy/berlin

> [...]
    >niedziele
    >rano trzeba stac, to pewnie warto zrobic takajak mowicie.

    Berlin jest rozlegly, co wydluza transport komunikacja publiczna.
    Ale szukanie parkingu w kilku miejscach tez swoje potrwa.

    J.

  • 10. Data: 2013-12-10 13:44:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

    > Oczywiście.
    > Dlatego pytalem, gdzie w niedziele rano moge podjechac, zeby kupic.
    > Bo coś musze wpisac w GPS - Berlina nie znam w ogole! :)

    W niedzielę, to chyba nigdzie- choć nie wierzę, żeby na granicy
    nasi obrotni rodacy nic nie oferowali (pewnie po 20 euro)
    Z drugiej strony nie musisz kupować w Berlinie - można było
    kupić przy innej okazji wcześniej - w jakimkolwiek niemieckim wydziale
    komunikacji
    (plakietka jest na strefę a nie na miasto)