  • 1. Data: 2011-07-27 19:10:52
    Temat: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    Wybuchła w dosłownym tego słowa znaczeniu, walnęło tak że się dzieci w
    sąsiednim pokoju obudziły. Szczątki walają się po całej podłodze.
    Garść fotek na szybko tutaj:

    https://picasaweb.google.com/Lisciasty.pl/Govena02

    Pytanie co robić teraz? Nie jestem panikarzem ale mam tych świetlówek
    nieco w domu, wypieprzyć je wszystkie czy zostawić? Jestem nieco
    wnerwiony więc wolę napisać najpierw tutaj, gdzie siedzi sporo
    rozsądnych ludzi. Czy pisanie do producenta z domaganiem się zajęcia
    stanowiska / straszenie sądem / inne takie ma sens czy tylko wyjdę na
    głupa?

    Kolejna kwestia to rtęć, czy ilość w świetlówce może być groźna po
    takim wybuchu? To pranie spod żyrandola idzie do pralki oczywiście,
    ale co z resztą pokoju? Wietrzenie i mycie wystarczy?

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2011-07-27 20:22:36
    Temat: Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.07.2011 21:10, Lisciasty pisze:
    > Wybuchła w dosłownym tego słowa znaczeniu, walnęło tak że się dzieci w
    > sąsiednim pokoju obudziły.
    Swoją drogą ciekawe co się stało...

> [...]
    > rozsądnych ludzi. Czy pisanie do producenta z domaganiem się zajęcia
    > stanowiska / straszenie sądem / inne takie ma sens czy tylko wyjdę na
    Obawiam się, że jedynie wymiana na gwarancji.

    > Kolejna kwestia to rtęć, czy ilość w świetlówce może być groźna po
    > takim wybuchu? To pranie spod żyrandola idzie do pralki oczywiście,
    > ale co z resztą pokoju? Wietrzenie i mycie wystarczy?
    Wietrzenie wystarczy - tam tej rtęci są mg w postaci par.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-07-27 21:31:34
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > Wybuchła w dosłownym tego słowa znaczeniu, walnęło tak że się dzieci w
    > sąsiednim pokoju obudziły. Szczątki walają się po całej podłodze.

    Dywany rozłóż! Teraz powiedzą ze potłukłeś i reklamujesz!
    Z praktyki, gdzie lampy świeca 10h/dobę "dają radę" philipsy i.. emosy
    ToMasz

  • 4. Data: 2011-07-28 05:58:30
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Jakiś element się skopcił, widać na tej fotce zadymienie, ale ze złej strony
    zdjęcie zrobiłeś i nie widać jaki to element
    https://picasaweb.google.com/Lisciasty.pl/Govena02#5
    634106959823130034
    Tak czy siak trzeba powiadomić producenta, może wymienią Ci wszystkie
    świetlówki z tej serii.

  • 5. Data: 2011-07-28 07:54:52
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    634106959823130034
    > Tak czy siak trzeba powiadomić producenta, może wymienią Ci wszystkie
    Dokładnie i ja bym sprawdził czy przypadkiem nie rozerwało jakiegoś elementu
    w obudowie a zbicie samej świetlówki to efekt szybkiego rozerwania obudowy
    podczas eksplozji. Tak czy inaczej, nie chciał bym oberwać z takich
    pocisków.

    Gejzero.

  • 6. Data: 2011-07-28 08:15:07
    Od: gary <g...@c...pl>

> [...]
    > takim wybuchu? To pranie spod żyrandola idzie do pralki oczywiście,
    > ale co z resztą pokoju? Wietrzenie i mycie wystarczy?

    Bardziej bym się obawiał drobin szkła które gdzieś zostały w pościeli.
    Wywietrz pokój i już

  • 7. Data: 2011-07-28 12:10:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 23:31:34 +0200, ToMasz napisał(a):
    > Dywany rozłóż! Teraz powiedzą ze potłukłeś i reklamujesz!

    :>

    > Z praktyki, gdzie lampy świeca 10h/dobę "dają radę" philipsy i.. emosy
    > ToMasz

    Te świecą góra 6-8h/dobę, ktoś mi polecił toto jako dobre jakościowo, tanie
    też nie były.

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2011-07-28 12:11:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 07:58:30 +0200, nom napisał(a):

    > Jakiś element się skopcił, widać na tej fotce zadymienie, ale ze złej strony
    > zdjęcie zrobiłeś i nie widać jaki to element

    Po ciemku i na szybko, dzisiaj może pstryknę coś lepszego...

    Pzdr.
    L.

  • 9. Data: 2011-07-28 13:45:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    634106959823130034
    > Tak czy siak trzeba powiadomić producenta, może wymienią Ci wszystkie

    Koniecznie dodając na końcu niewinne pytanie, czy nie uważają, że PIH
    (czy jak to się obecnie nazywa) nie powinien przypadkiem sprawdzić, czy
    czasami nie należy uznać tych żarówek za produkt niebezpieczny.

    Wtedy ma pewność, że producent się 3x zastanowi zanim go "spuści na
    drzewo".

  • 10. Data: 2011-07-30 12:14:25
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 14:10:33 +0200, Lisciasty <l...@p...pl> napisał:

    >:>

    > Te świecą góra 6-8h/dobę, ktoś mi polecił toto jako dobre jakościowo, tanie
> [...]

    pewnie elektrolit wybuchl, bo byc moze w sieci bylo jakies przepiecie albo sie
    zero luzuje i napiecie miedzyfazowe pojawia. Wg mnie jedyna wina producenta
    to za slaby plastik, ktory nie wytrzymuje rozerwania elektrolitu w srodku.

    --
    pozdrawia
    yorgus