  • 1. Data: 2011-05-04 10:31:57
    Temat: Wplyw otwarcia drzwi balkonowych na odbior SAT - ciekawostka
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

    Jest sobie w mieszkaniu loggia ok 2,5 x 1m. Okolo 1 metr poza obrys
    budynku na wysiegniku zamontowana jest antena SAT. Wszystko prawie
    chodzi ok. Przekazy HD z Astry pokazuja jakosc 100%. Jednak jest jedno
    ale. JEst jeden transponder na Astrze z ktorego odbior zalezy....no
    wlasnie, zalezy od otwartych drzwi na ta loggie.
    Gdy drzwi zamykam odbior znika, drzwi otwieram, odbior prawidlowy.
    Wystarczy nawet leciutkie uchylenie drzwi w oscieznicy i juz odbior
    jest. Jednak zamkniecie na klamke powoduje brak odbioru. Drzwi sa
    ponad 2 metry od anteny prostopadle do niej.
    Ki czort, ze tak sie dzieje? Na innych transponderach nie ma tego
    zjawiska (albo jest tak male, ze niezauwazalne).
    Macie jakies teorie spiskowe co sie dzieje z tymi falami???

  • 2. Data: 2011-05-04 11:15:45
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-05-04 12:31, Dlabink pisze:
> [...]
    > zjawiska (albo jest tak male, ze niezauwazalne).
    > Macie jakies teorie spiskowe co sie dzieje z tymi falami???

    a nie masz poprowadzonego kabla blisko drzwi?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 3. Data: 2011-05-04 11:40:11
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

    > a nie masz poprowadzonego kabla blisko drzwi?

    Nie, kabel idzie zupelnie inna droga zdala od drzwi. A gdyby nawet byl
    przy drzwiach to jakie to ma znaczenie??

  • 4. Data: 2011-05-04 12:00:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Dlabink" <j...@o...pl> napisal w
> [...]
    > zjawiska (albo jest tak male, ze niezauwazalne).
    > Macie jakies teorie spiskowe co sie dzieje z tymi falami???

    Uwaga ogolna - te transmisje cyfrowe z mocnymi korekcjami sa w
    pewnym momencie bardzo czule.
    Do pewnego poziomu szumu/zaklocen wszystko jest pieknie, kawalek
    dalej nie ma juz nic.
    Najlepiej sprawdzac stope bledow w tunerze, o ile w ogole to
    wyswietli.

    A tu - nie przygniata przypadkiem kabla ?
    A moze to zamykanie na klamke leciutko przestawia antene ?

    Bo jesli nie .. to bym z ciekawosci przesunal troche antene - drzwi
    odsuniete akurat o tyle ze to jest jakas wielokrotnosc fali ?
    No chyba ze prosciej Ci sprobowac jakis kawal blachy, siatki, deski
    czy innego pochlaniacza

    A moze jakis calkiem inny niuans - np ten jeden z ogladanych ma
    inna polaryzacje ..

    J.

  • 5. Data: 2011-05-04 12:10:24
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-05-04 13:40, Dlabink pisze:

    > Nie, kabel idzie zupelnie inna droga zdala od drzwi. A gdyby nawet byl
    > przy drzwiach to jakie to ma znaczenie??

    miałem kiedyś przypadek, gdzie po zamknięciu drzwi
    przyciskały kabel i oplot dotykał do metalowych części.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 6. Data: 2011-05-04 12:13:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dlabink" <j...@o...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...

    > Nie, kabel idzie zupelnie inna droga zdala od drzwi.
    > A gdyby nawet byl przy drzwiach to jakie to ma znaczenie??

    Móglbys go przycinac/przygniatac drzwiami przy zamykaniu :-)

  • 7. Data: 2011-05-04 12:15:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > innego pochlaniacza
    >
    > A moze jakis calkiem inny niuans - np ten jeden z ogladanych ma inna

    Ja mam podobny problem u brata w starej kamienicy...
    Zamkniecie okna z plastikowa rama okienna powoduje
    magiczny spadek sily sygnalu komórkowego 3G ze
    modem przelacza sie na EDGE. Trzeba otworzyc okno aby
    dzialalo 3G. Magia panie - zapytalbym Tesli o co chodzi :-)

  • 8. Data: 2011-05-04 12:21:58
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

> [...]
    > odsuniete akurat o tyle ze to jest jakas wielokrotnosc fali ?
    > No chyba ze prosciej Ci sprobowac jakis kawal blachy, siatki, deski

    Antena byla przestawiana - dalej wysunieta za mur i efekt pozostal.
    Drzwi nie sa w siwetle anteny nawet na milimetr. Mozna powiedzec ze
    nawet nie sa na wysokosci czla anteny a jej tylu z tym zejak napisalem
    wczesniej drzwi sa 2 metry w mieszkaniu a antena za oknem. Nic innego
    nie wplywa na to zjawisko, mozna chodzic na zewnatrz a i tak reguje na
    drzwi. I tylko na tym jednym transponderze. Pytanie dalej pozostaje
    czysto fizyczne jaki wplyw zamkniete drzwi moga miec na odbior anteny
    nawet jak zalozymy ze to oslabienie wystepuje na wszystkich kanalach a
    tylko na jednym jest zauwazalne. Dalej nie zmienia to faktu przyczyny
    tego wplywu.

  • 9. Data: 2011-05-04 12:27:14
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

    ..

> [...]
    > modem przelacza sie na EDGE. Trzeba otworzyc okno aby
    > dzialalo 3G. Magia panie - zapytalbym Tesli o co chodzi :-)-

    Jesli sygnal spada wewnatrz pomieszczenia to akurat normalne i latwo
    wytlumaczyc nie wdajac sie w szczegoly tworzy sie swego rodzaju ekran.

    Ja natomiast mam zanik sygnalu na drodze nadajnik antena nie ingerujac
    w tor transmisji. To tak jakby zamkniecie drzwi od kibla u sasiada
    wyzej powodowalo ze mniej wpada do mnie promieni slonecznych :):)

  • 10. Data: 2011-05-04 12:28:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > napisalem
    > wczesniej drzwi sa 2 metry w mieszkaniu a antena za oknem.

    Ale moga np odbijac czesc wiazki w kierunku anteny, i tylko na tej
    jednej dlugosci fali jest to krytyczne.

    Choc raczej bym poszukal jakiegos bardziej prozaicznego powodu.

    A wlasnie - zaluzji z metalowych paskow w nich nie masz ?

    J.