  • 41. Data: 2020-01-01 22:25:13
    Temat: Re: Wróblen
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 1.01.2020 o 21:59, Budzik pisze:

    > Czyli gdyby nie działalnosc człowieka i emisja co2 to przyroda gwałtownie
    > by umierala.. nice!

    Nie było nas, był las. Nie będzie nas, będzie las...
    Gdybyś myślał, to głupot byś nie pisał. Czyli:
    dzwonisz, tylko nie wiadomo przy czyim łóżku.

  • 42. Data: 2020-01-01 22:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Kiedys bylo 4%, niby nieduzo, ale to jednak ~20gr taniej na litrze.
    >
    > Teraz jest mokazja
    > "Do 31.01.2020 r. 2 razy zatankuj na stacjach BP
    > i zapłać za każdym razem minimum 120 zł kartą mBanku
    > Zwrócimy Ci na konto 10 zł. "
    >
    > Jakbym tak pojechal i zatankowal dwa razy po 121 zl,
    > to nawet ponad 4% by wyszlo, ale ja lubie do pelna,
    > to pewnie wyjdzie mniej.
    >
    > No i jak widac limit jest, mnie akurat pasuje :-)

    Bawic się w tankowanie specjalnie na BP zeby zyskać 20gr kiedy sa stacje
    dajace taka cene bez kombinowania... Dziekuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 43. Data: 2020-01-01 23:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > Nie było nas, był las. Nie będzie nas, będzie las...
    > Gdybyś myślał, to głupot byś nie pisał. Czyli:
    > dzwonisz, tylko nie wiadomo przy czyim łóżku.

    Lasy w australii mowią: pierdolisz.
    O tych celowo niszczonych np w ameryce południowej nawet nie wspominajac.

    Ale w sumie odpowiedziałes na pytanie a jednak nie odpowiedziałes: skoro
    to co2 takie potrzebne tym roslinom w takich duzych ilosciach - to jak
    sobie radziły zanim człowiek zaczał tyle tego co2 emitowac?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 44. Data: 2020-01-01 23:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jak ja pamietam, to maluch mi palil wlasnie tyle.
    > Wiec postep tylko w komforcie.
    >
    > No i cos mi sie widzi, ze bardzo delikatnie jezdzisz, bo poza
    > maluchem, to jak nie chca mi sie samochody zblizyc do tych danych
    > :-(

    Jakis tam postep jest ale czy az tak duzy?
    Z drugiej strony ten postep nie jest za darmo.
    Przykładowo kiedys mercedes 207d z lat 8x palił 9litrów.
    Dzis jezdzac samochodem o takich samych gabarytach (ducato) w wiekszym
    ruchu i dynamiczniej pali 7,5. Z drugiej strony w takim ducato po 300
    tysiacach maks bedziesz musiał wymienic wtryski co liczac oszczednie 3-5
    kPLN cie wyjdzie.
    W mercu rozrzad na łancuchu - nigdy nie dotykałes. W ducato wymieniasz co
    180 - 150 tysiecy.

    Ale zeby nie było, taki master 2,3 pali odrobine wiecej od ducato (8
    mozna na trasie osiagnac) a silnik praktycznie bezobsługowy i milion km
    potrafi zrobić.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 45. Data: 2020-01-01 23:37:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 Jan 2020 22:00:00 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]

    > to co2 takie potrzebne tym roslinom w takich duzych ilosciach - to jak
    > sobie radziły zanim człowiek zaczał tyle tego co2 emitowac?

    No jak to jak ?
    Rosly sobie, rosly, az wyginely, i zostal po nich tylko wegiel i ropa
    :-)

    J.

  • 46. Data: 2020-01-01 23:39:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 Jan 2020 21:59:59 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Bawic się w tankowanie specjalnie na BP zeby zyskać 20gr kiedy sa stacje
    > dajace taka cene bez kombinowania... Dziekuje.

    Akurat BP mam pod nosem.
    A z tymi 20gr to sie okazuje ze taniej niz na innych :-)

    J.

  • 47. Data: 2020-01-02 00:28:28
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-01 o 21:46 +0100, J.F. napisał:
    > Jak ja pamietam, to maluch mi palil wlasnie tyle.
    > Wiec postep tylko w komforcie.

    Miałem dwa 126p. Pierwszy był rocznik '89, drugi '99. W obu podliczałem
    spalanie w kajeciku. Kajecik już dawno robaki zjadły więc nie sprawdzę,
    ale jestem zupełnie pewien że poniżej 6l nie udało mi się zejść. Może
    miałem felerne egzemplarze? Albo za mocno w palnik dawałem... Z tego co
    pamiętam, to gaz miałem większość czasu w podłodze.

    > No i cos mi sie widzi, ze bardzo delikatnie jezdzisz, bo poza
    > maluchem, to jak nie chca mi sie samochody zblizyc do tych danych :-(

    Jeżdżę normalnie. Tzn. przepisowo, choć czasem - nie ukrywam - zdarza
    mi się przekroczyć w trasie dozwoloną prędkość o kilka km/h.

    Silnik atmosferyczny, trzycylindrowy, poj. 1.0. Tankuję wyłącznie 95E10
    na stacji przy markecie. Producent podaje spalanie 4.3l/100 w trasie,
    ale mi poniżej 4.6 póki co nie udało się zejść. Widać coś robię źle.

    Mateusz

  • 48. Data: 2020-01-02 00:35:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Jan 2020 00:28:28 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

    > Miałem dwa 126p. Pierwszy był rocznik '89, drugi '99. W obu podliczałem
    > spalanie w kajeciku. Kajecik już dawno robaki zjadły więc nie sprawdzę,
    > ale jestem zupełnie pewien że poniżej 6l nie udało mi się zejść.

    Moze po miescie, bo w trasie to mi palil wlasnie 4.5.

    > Może miałem felerne egzemplarze?

    Moze.

    > Albo za mocno w palnik dawałem... Z tego co
    > pamiętam, to gaz miałem większość czasu w podłodze.

    No wlasnie - trudno tu nie dawac w palnik :-)

> [...]
    > na stacji przy markecie. Producent podaje spalanie 4.3l/100 w trasie,
    > ale mi poniżej 4.6 póki co nie udało się zejść. Widać coś robię źle.

    Podejrzewam, ze jakbym wsiadl i pojechal "normalnie", to zaraz by
    podskoczylo istotnie :-)

    J.

  • 49. Data: 2020-01-02 00:38:36
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-01 o 22:00 GMT, Budzik napisał:
    > Jakis tam postep jest ale czy az tak duzy?

    Z pewnością mógłby być większy. Ale póki lud sam decyduje o tym czym
    jeździ, to będzie jak jest. No ale ostatnio pro-ekologiczne przepisy
    zaostrzają się z roku na rok, więc jest duża nadzieja na szybszy postęp.

    Przy czym te przepisy to nie zawsze mają sens. Ja np. chętnie
    wymieniłbym swoją 20-letnią Nivę na model 2019, ale urzędnik
    zadecydował że nie mam takiej opcji, bo Niva zła niedobra za dużo dymi.
    Ten sam urzędnik jako alternatywę proponuje mi dotację na traktor...

    > W mercu rozrzad na łancuchu - nigdy nie dotykałes.

    Czy aby na pewno? W Ładzie też mam łańcuch, ale jednak od czasu do
    czasu trzeba wyregulować naciąg, bo łańcuch mimo wszystko się rozciąga.

    Mateusz

  • 50. Data: 2020-01-02 01:38:45
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-01 o 20:05, Shrek pisze:

    > A w twoim... sam nie wiem co - obrażanie się na rzeczwyistość? Niech
    > sobie kupuje co chce, ale ma rację, że SUW to w większoścu przypadków
    > żaden optymalny wybór. A że to grupa dyskusyjna, to czemu miałby o
    > swoich odczuciach nie napisać.

    Bo nie zna tego o którym pisze i nie wie czy aby po zakupy
    nie jeździ małżonka w miejskim wozidle. Ale pisze jakby wiedział.