  • 1. Data: 2013-07-02 23:21:35
    Temat: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Wtyczki kupowałem dawno temu, miałem tego trochę ale już się pokończyły. Szperam coby
    kupić mały zapas i trochę mię trzepnęły ceny, kiedyś się płaciło 50 gr za sztukę (a w
    castoramie potrafili zdzierać po 2 zeta), a teraz widzę że można mieć 100 szt. za 15
    zł. Czy to jest jakiś wkręt, czy faktycznie to jest takie tanie? :>

    L.

  • 2. Data: 2013-07-02 23:38:26
    Temat: Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-07-02 23:21, Lisciasty wrote:
> [...]
    za 15 zł. Czy to jest jakiś wkręt, czy faktycznie to jest takie tanie? :>

    np. CAT3

    Włodek

  • 3. Data: 2013-07-03 00:02:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > np. CAT3

    Na czym polega kategoryczna zmiana w takiej wtyczce? Różnią się one między
    sobą (a) geometrią, czy (b) rodzajem materiału? Tak w jednym, jak i w drugim
    przypadku trzy- lub czterokrotna różnica w cenie wydaje się mało uzasdniona.
    A może coś jeszcze innego, jakiś papier potrzebny na kategorię, albo co?
    Wtedy rozpiętość cen jest jak najbardziej logiczna.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2013-07-03 00:15:08
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-07-03 00:02, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > A może coś jeszcze innego, jakiś papier potrzebny na kategorię, albo co?
    > Wtedy rozpiętość cen jest jak najbardziej logiczna.

    Przypuszczam, że pewnie jest tak jak piszesz.

    Niestety nie pomogę za bardzo, ale b. niskiej ceny bałbym się po prostu.
    W poprzedniej firmie jak papier był potrzebny (na wszystko) kupowaliśmy
    gotowe "paczkordy" :-)

    Włodek

  • 5. Data: 2013-07-03 00:37:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Przypuszczam, że pewnie jest tak jak piszesz.

    Ja po prostu pytam.

    > Niestety nie pomogę za bardzo, ale b. niskiej ceny bałbym się po prostu.
    > W poprzedniej firmie jak papier był potrzebny (na wszystko) kupowaliśmy
    > gotowe "paczkordy" :-)

    Też jak mogę, to biorę gotowe paczkordy. Wcale drogo nie wychodzi. Ale nie
    zawsze są pod ręką, zwłaszcza o takiej długości, jak akurat potrzeba. Więc
    się zaaciska -- człowiek przynajmniej nie wyjdzie z wprawy.

    Wiem, że kabel niższej kategorii nie zawsze daje rady, gdy wymagana jest
    kategoria wyższa. Nawet z grubsza potrafię sobie wyobrazić dlaczego. Ale
    z tymi kategoriami wtyczek, to dla mnie zagadka.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2013-07-03 08:48:09
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    A rozpiętość cen oporników choćby nie zastanawia?

    ;)

> [...]
    > A może coś jeszcze innego, jakiś papier potrzebny na kategorię, albo co?
    > Wtedy rozpiętość cen jest jak najbardziej logiczna.

    Jak są klienci, którzy potrzebują na wszystkim mieć napis ;) Ale nawet
    tego napisu to zdaje się nie ma.
    Poważnie, to różnice w budowie RJ-ek dotyczą przede wszystkim kształtu
    podejścia kabla (płaski lub lekko wyokrąglony do grubszych kabli),
    odpowiedniej do tego blokady kabla i budowy noży wbijających się w
    pojedyncze "kabelki" (do drutu, do linki i uniwersalne). Poza tym są
    sprawy oczywiste, ekran, liczba styków itp.
    Chciałbym jeszcze, ale nie trafiłem na takie, żeby kanaliki pasowały do
    skrętek AWG26, bo standardowe na AWG24 są trochę szerokie i zdarzało
    się, że nie zawsze nóż porządnie się wbije. Teraz jakby problem już się
    nie pojawia - może noże zostały zmienione. Dawno się nie przyglądałem.

    Kiedyś, bardzo dawno temu, poszukiwania erjotek kategorii 5 skończyło
    się popukaniem w głowę i pytaniem: a co wy chcecie mieć innego? Przecież
    to dokładnie taka sama wtyczka. No, może z wyjątkiem podejścia kabla, bo
    patchcordy były albo płaskie Cat 3, albo okrągłe Cat 5, ale okrągłe w
    "płaskie" erjotki nie wchodziły, a płaskie nie były dobrze blokowane w
    "okrągłych". Ale teraz patchcordy są na AWG26 i spokojnie się mieszczą a
    "płaskich" erjotkach.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2013-07-03 10:27:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Jak są klienci, którzy potrzebują na wszystkim mieć napis ;) Ale nawet
    > tego napisu to zdaje się nie ma.

    Tego właśnie bym się obawiał najbardziej -- że jak się walnie na plastik
    taki napis, to parametry transmisyjne ulegną pogorszeniu.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2013-07-03 11:29:11
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Tego właśnie bym się obawiał najbardziej -- że jak się walnie na plastik
    > taki napis, to parametry transmisyjne ulegną pogorszeniu.

    No bo jak elektrony zobaczą odpowiedni napis, to od razu właściwie się
    zachowują. Dlatego wtyczka jest przezroczysta.

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2013-07-03 21:30:22
    Od: K <...@...c>

    W dniu 02-07-2013 23:21, Lisciasty pisze:
> [...]
    za 15 zł. Czy to jest jakiś wkręt, czy faktycznie to jest takie tanie? :>

    jesli do kat5 i nie ma po tym leciec gigabit, to nie ma znaczenia.
    bardziej balbym sie samej skretki "miedziowanej" lub samo "aluminium i
    zelazo" ;]

  • 10. Data: 2013-07-03 21:58:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 lipca 2013 21:30:22 UTC+2 użytkownik K napisał:

    > jesli do kat5 i nie ma po tym leciec gigabit, to nie ma znaczenia.
    > bardziej balbym sie samej skretki "miedziowanej" lub samo "aluminium i
    > zelazo" ;]

    No właśnie prawie połasiłem się na skrętkę za 50 gr/m, ale szczęściem doczytałem że
    to jakaś popelina :> Choć na upartego, do niezbyt wymagającej sieci biurowej czy
    domowej może taki ersatz się nada?

    L.