  • 1. Data: 2009-03-22 21:27:34
    Temat: Wybór głosników - proszę o pomoc
    Od: "tadzik" <j...@o...pl>

    Witam,
    sytuacja wyglada nastepujaco.
    Aranzuje nowy pokoj "komputerowy", na tym etapie moge jeszcze kuć tynki ;)
    Chce poprowadzic kable w scianach i musze szybko zdecydowac sie na jakies
    głosniki.

    Zastosowanie:
    głosniki raczej 5+1, sluzyc maja do: komputer, telewizja (na tym samym
    monitorze/tv przez karte TV), konsola, sluchanie muzyki.
    Pokoj jest niewielki, nie potrzebuje duzej mocy, tylko rozsadna jakosc
    dzwieku.
    W komuterze mam standardowa karte Realtec High Definition Audio i raczej
    pozostanie. Ew. moge dokupic jakis sprzed dodatkowy jesli ma to cos
    ulatwic/poprawic (wzmacniacz czy cos podobnego).

    Pytanie:
    jakie glosniki wybrac, jakie kable poprowadzic w scianie, jakimi gniazdkami
    zakonczyc kable zeby nie bylo problemu z podlaczeniem glosnikow.
    Powinny tez jakos przyzwoicie wygladac te glosniki, ladne podlogowe albo na
    podstawkach umieszczone.

    Nie orientuje sie za bardzo w cenach tego typu sprzetu, ale moze uda sie cos
    w okolicach 1000 zl kupic?

    ps. to nie jest zaden z tych dwoch pokoi, o ktorych pisalem wczesniej ;)

  • 2. Data: 2009-03-23 08:41:59
    Temat: Re: Wybór głosników - proszę o pomoc
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > monitorze/tv przez karte TV), konsola, sluchanie muzyki.
    > Pokoj jest niewielki, nie potrzebuje duzej mocy, tylko rozsadna jakosc
    ==
    Moje zdanie dot.systemów kina domowego , zestawu audio w domu i samochodzie
    jest takie :
    Jedyna słuszny system to dźwięk stereo z głośnikiem centralnym ./ 2+1 /
    Wszystkie te kwadro , 5+1 a ostatnio nawet 7+1 to chwyty marketingowe .
    Dowód : nigdy w sali koncertowej nie słyszałem orkiestry za plecami .
    Z.

  • 3. Data: 2009-03-23 09:25:24
    Od: "Krzysztof W." <k...@o...eu>

    Zbyszek pisze:

> [...]
    > Wszystkie te kwadro , 5+1 a ostatnio nawet 7+1 to chwyty marketingowe .
    > Dowód : nigdy w sali koncertowej nie słyszałem orkiestry za plecami .

    Ty nie, ale ten ktoś, kto gra w orkiestrze, słyszy muzykę i z przodu i z
    tyłu i z boków. Posłuchaj kiedyś muzyki będąc na scenie - tak jest
    najpełniej. Muzyka tylko z przodu jest ograniczeniem przestrzeni,
    spłaszczeniem wrażeń.

    Jak więc widzisz, jak to często bywa, punkt widzenia zależy od punktu
    siedzenia. ;)

    Pozdrawiam,
    Arte

  • 4. Data: 2009-03-23 09:30:51
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    news.neostrada.pl
    użytkownik *Zbyszek* napisał(a):

> [...]
    > Jedyna słuszny system to dźwięk stereo z głośnikiem centralnym ./ 2+1 /
    > Wszystkie te kwadro , 5+1 a ostatnio nawet 7+1 to chwyty marketingowe .

    Poniekąd racja, ale wiesz jak fajnie się słucha gry w ping-ponga kiedy
    słychać że piłeczka odbija się po prawej z przodu i lewej z tyłu (Jean
    Michel Jarre - Jarre in China) albo jak łopaty wirnika śmigłowca kręcą się
    nad naszą głową (nie pamiętam tytułu filmu). Moim zdaniem co najmniej 5+1. A
    jak jest możliość kucia, to zamurowałbym w ścianach rurki żeby móc w
    przyszłości mieszać w nich z przewodami w/g uznania i potrzeby.

    > Dowód : nigdy w sali koncertowej nie słyszałem orkiestry za plecami .

    Słyszałeś tylko o tym nie wiesz. Nie słyszałbyś w komorze bezechowej. Co nie
    zmienia faktu, że to ta sama orkiestra co z przodu.

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2009-03-23 10:16:23
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "tadzik" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    ==
> [...]
    > Wszystkie te kwadro , 5+1 a ostatnio nawet 7+1 to chwyty marketingowe .
    > Dowód : nigdy w sali koncertowej nie słyszałem orkiestry za plecami .

    Czemu kino domowe/audio/car audio redukujesz tylko do muzyki symfonicznej ?

    Janusz Pawlinka

  • 6. Data: 2009-03-23 11:33:12
    Od: Adam Mateja <s...@g...com>

    On Mar 23, 10:30 am, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
    > albo jak łopaty wirnika śmigłowca kręcą się
    > nad naszą głową (nie pamiętam tytułu filmu)

    "Czas Apokalipsy", początek utworu "The End" zespołu The Doors ;)

  • 7. Data: 2009-03-24 15:23:51
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Mowisz ze nie potrzebujesz dziweku 5.1 a ludzie daja 200zl za
    odtwarzacz dvd a 2000zl za amplituner i glosniki i powiem ze wcale sie
    im nie dziwie odkad z 10 lat temu pierwszy raz posluchalem ladnego
    dzwieku 5.1 w wydaniu domowym przy dobrym filmie.

  • 8. Data: 2009-03-24 15:24:11
    Od: BearBag <c...@g...com>

    ==

  • 9. Data: 2009-03-24 17:11:12
    Od: "Rafal B. [R1]" <r...@x...USUN.wp.TO.pl>

> [...]
    > im nie dziwie odkad z 10 lat temu pierwszy raz posluchalem ladnego
    > dzwieku 5.1 w wydaniu domowym przy dobrym filmie.
    W jakim języku piszesz?

  • 10. Data: 2009-03-24 18:26:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    Rafal B. [R1] pisze:
    > W jakim jezyku piszesz?

    Zanim rzucisz kamieniem, sprawdź czy sam jesteś bez grzechu, ty...
    outlookowcu.

    --
    Pete