  • 1. Data: 2009-02-04 00:58:44
    Temat: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    http://www.racjonalista.pl/index.php/s,38/t,18506

    Słyszeliście coś o tym planie wycofania tradycyjnych żarówek? Trochę mnie
    to niepokoi - energooszczędnych nie można ściemniać ani zastosować jako
    prostego ogranicznika mocy testowanych urządzeń (znana sztuczka z żarówką
    w szereg)...

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 2. Data: 2009-02-04 01:14:12
    Temat: Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > to niepokoi - energooszczędnych nie można ściemniać ani zastosować jako
    > prostego ogranicznika mocy testowanych urządzeń (znana sztuczka z żarówką

    Tak, słyszeliśmy, ma to wchodzić jednak bardzo powoli, najpierw do firm,
    oświetlenia ulic itp... na samym końcu ma dotknąć domostw ;)... a z tym
    nie jest tak źle - ściemniane świetlówki są... albo działają na zasadzie
    wykrywania tego, co im ściemniacz po kablu podsyła (mierzą współczynnik
    wypełnienia) albo są sterowane wyłącznikiem - ale to jest bardzo
    upierdliwe... No ale generalnie są i pewnie będzie ich coraz więcej ;)...
    A ograniczyć prąd zawsze można czymś innym ;)... grzałką 100W itp ;)..
    ja wiem, ta nieliniowa rezystancja ;)... no ale w takim razie polecam
    zakup 10 żarówek i przechomikowanie ich w piwnicy ;)... powinno starczyć
    na całe życie (przy pracy co jakiś czas dla testu, a nie przy używaniu
    na codzień!!), a młodsze pokolenia i tak nie będą wiedziały jak tego
    użyć ;P...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-02-04 01:35:59
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > to niepokoi - energooszczędnych nie można ściemniać ani zastosować jako
    > prostego ogranicznika mocy testowanych urządzeń (znana sztuczka z żarówką

    Z jednej strony RoHS, z drugiej odrobina rtęci w żarówkach
    energoszczędnych jest ok...
    Porażka...

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 4. Data: 2009-02-04 01:43:52
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> napisał w wiadomości
    > Z jednej strony RoHS, z drugiej odrobina rtęci w żarówkach
    > energoszczędnych jest ok...
    > Porażka...

    Dla jednych porażka, a dla innych strumień pieniędzy.
    Wmawia się malutkim, że dla ich dobra mają wydać forsę.

  • 5. Data: 2009-02-04 04:52:44
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Konop <k...@g...pl> wrote:

    > A ograniczyć prąd zawsze można czymś innym ;)... grzałką 100W itp ;)..

    Grzałka ma za dużą bezwładność :) Poza tym taka żarówka jest bardzo
    praktyczna, bo optycznie pokazuje że coś jest nie tak.

    Poza tym te generatory sinusa w oparciu o żarówkę... :D

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 6. Data: 2009-02-04 04:56:44
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Adam Wysocki wrote:

> [...]
    > to niepokoi - energooszczędnych nie można ściemniać ani zastosować jako
    > prostego ogranicznika mocy testowanych urządzeń (znana sztuczka z żarówką

    a jakies inne zrodla? jak 'unia europejska' moze 'zadac wycofania z rynku' ?
    bo nie jest to w ogole wyjasnione. rynek zdaje sie mamy wolny, musieliby
    zdelegalizowac zarowki zeby je wycofac z rynku :)
    a do tego raczej ciezko znalezc podstawe prawna... a jesli nawet sie uda...
    ach ten czar kupowania zarowek u dilera na czarnym rynku ;)

  • 7. Data: 2009-02-04 06:23:19
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> wrote:

    > a jakies inne zrodla?

    Tego właśnie próbuję się dowiedzieć... :)

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 8. Data: 2009-02-04 07:08:12
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski denied rebel lies:

    > rynek zdaje sie mamy wolny,

    ROTFL

    --
    MoonWolf MSPANC as usual
    Been here before

  • 9. Data: 2009-02-04 07:55:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ihi" <i...@p...hi> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> napisał w wiadomości
    >
    > Dla jednych porażka, a dla innych strumień pieniędzy.
    > Wmawia się malutkim, że dla ich dobra mają wydać forsę.

    Wydac forse?

  • 10. Data: 2009-02-04 08:44:33
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Konop pisze:

    > no ale w takim razie polecam
    > zakup 10 żarówek i przechomikowanie ich w piwnicy ;)... powinno starczyć
    > na całe życie

    Może nie starczyć - ZTCW u siebie współczesne żarówki 'firmowe' padają
    dosyć szybko w porównaniu ze starymi. Wprawdzie żarówka nie majątek, ale
    przy okazji kończenia żywota potrafi ubić jeszcze triaka w ściemniaczu,
    a to już jest upierdliwe.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem