  • 1. Data: 2016-10-31 19:16:10
    Temat: Wydajność prądowa ogniw do elektronarzędzi
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Wpadła mi w ręce fajna wkrętarka, firmowa i niezajeżdżona, za to
    ze zniszczonymi akumulatorami NiCd 12 V. Przyszło mi do głowy zasilić
    toto z zasilacza 12 V DC i mieć funkcjonalne urządzenie na kabel.
    Zasilacz z 12 V 4A jest za słaby - zbyt często włącza się ograniczenie.
    Jak oszacować maks. wydajność prądową takiego zasilacza ? Wydaje mi się
    że w układzie z akumulatorem jego wydajność prądowa może być dodatkowym
    zabezpieczeniem silnika i przekładni.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-10-31 19:27:32
    Temat: Re: Wydajność prądowa ogniw do elektronarzędzi
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-31 o 19:16, PeJot pisze:
> [...]
    > Jak oszacować maks. wydajność prądową takiego zasilacza ? Wydaje mi się
    > że w układzie z akumulatorem jego wydajność prądowa może być dodatkowym

    Jeśli chcesz mieć wkrętarkę na kabel, to kup sieciową. Ja mam firmy
    Bass, kosztowała poniżej stówy i przez parę lat nie udało mi się jej
    zajechać. Przy wkręcaniu dużych wkrętów do drewna potrafi żreć nawet te
    Twoje 4A, z sieci! Nie lubi tego i grzeje się jak cholera, ale szlag jej
    nie trafia.

    P.P.

  • 3. Data: 2016-10-31 19:39:33
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-10-31 o 19:27, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Jeśli chcesz mieć wkrętarkę na kabel, to kup sieciową.

    Myślę że koszt zasilacza 12 V będzie niższy, o ile nie zerowy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2016-10-31 19:52:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-31 o 19:39, PeJot pisze:

    > Myślę że koszt zasilacza 12 V będzie niższy, o ile nie zerowy.

    Myślę, że zasilacz 20A będzie ciężkim grzmotem. A będzie musiał być
    blisko wkrętarki, i połączony grubym kablem. A to tylko 240W :-(

    P.P.

  • 5. Data: 2016-10-31 20:08:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PeJot pisze tak:

> [...]
    > głowy zasilić toto z zasilacza 12 V DC i mieć funkcjonalne
    > urządzenie na kabel. Zasilacz z 12 V 4A jest za słaby - zbyt

    Weź jakieś duże trafo 250VA, mostek 50A i duży elektrolit. Odwiń
    uzwojenie tyle żeby na luzie dawał +14v. Kabel daj głośnikowy z
    audiofilskiej miedzi beztlenowej fi jak ołówek ;)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 6. Data: 2016-10-31 20:30:37
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-10-31 o 19:52, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Myślę, że zasilacz 20A będzie ciężkim grzmotem.

    Nie sądzę - vide zasilacz do PCta. I coś mi się widzi że 20 A to spora
    przesada.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2016-10-31 20:32:07
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-10-31 o 20:08, PiteR pisze:

    > Weź jakieś duże trafo 250VA, mostek 50A i duży elektrolit. Odwiń
    > uzwojenie tyle żeby na luzie dawał +14v. Kabel daj głośnikowy z
    > audiofilskiej miedzi beztlenowej fi jak ołówek ;)

    A, to ja nie wiedziałem że te elektronarzędziowe NiCd mają *zerową*
    rezystancję wewnętrzną :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2016-10-31 21:37:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 31 października 2016 19:16:09 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Jak oszacować maks. wydajność prądową takiego zasilacza ? Wydaje mi się
    > że w układzie z akumulatorem jego wydajność prądowa może być dodatkowym
    > zabezpieczeniem silnika i przekładni.

    Jak Ci się chce fatygować to możesz mi wysłać toto, mam w robocie
    zasilacz DC 6kW, regulowany do 30A, można mu ustawiać ogranicznik napięcia
    i prądu. Mogę tym powiercić i zrobić jakąś tabelkę z wartościami ;)

    L.

  • 9. Data: 2016-10-31 21:45:42
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-31 o 20:32, PeJot pisze:

    > A, to ja nie wiedziałem że te elektronarzędziowe NiCd mają *zerową*
    > rezystancję wewnętrzną :>

    Kilkanaście miliomów, mniej niż metr drutu Cu o średnicy 1mm.

    P.P.

  • 10. Data: 2016-11-01 08:56:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 21:37 Lisciasty <l...@p...pl> pisze:

> [...]
    > napięcia
    > i prądu. Mogę tym powiercić i zrobić jakąś tabelkę z wartościami ;)

    Prościej pytającemu będzie podłączyć ją pod akumulator samochodowy i
    pomierzyć prądy.
    Może się mocno zdziwić - moja wkrętarka z lidla przy wierceniu bierze
    ponad 30A przy napięciu znamionowym 14.4V

    TG