  • 1. Data: 2009-06-07 11:56:37
    Temat: Wydechy 2w2, czy 2w1w2 ?
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Takie pytanie mam. Jaki jest cel polaczenia kolektorow w przypadku wydechu
    2w2?
    Np tak jak tu (Moto Guzzi):
    http://s2.bikewalls.com/pictures/Moto-Guzzi_Californ
    ia_Titanum_2004_01_1280x1024.jpg
    albo tu (BMW):
    http://www.bmbikes.co.uk/photos/mechanicalphotos/R10
    0RS%20view.jpg
    Jakies zrownowazenie cisnien, czy co?

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 2. Data: 2009-06-07 12:19:31
    Temat: Re: Wydechy 2w2, czy 2w1w2 ?
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    magnes pisze:

    > Jakies zrownowazenie cisnien, czy co?

    tak

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    z kierownica z innej bajki

  • 3. Data: 2009-06-07 12:36:04
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuczu" :

    > tak

    No fajnie, dzieki. Tylko teraz rodzi sie pytanie o to, jaki jest cel tego
    "zrownowazenia cisnien"?
    Jezeli by to byl silnik 2T podejrzewac by mozna jakies zjawiska falowe
    majace na celu lepszy odplyw spalin i takie tam, ale w 4T to po kiego grzyba
    to sie stosuje?

  • 4. Data: 2009-06-07 12:48:29
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    magnes pisze:

    > Jezeli by to byl silnik 2T podejrzewac by mozna jakies zjawiska falowe
    > majace na celu lepszy odplyw spalin i takie tam, ale w 4T to po kiego grzyba
    > to sie stosuje?

    W 4T rowniez w wydechu istnieja zjawiska falowe. Spaliny lubia sie
    cofnac. Ale dzieki polaczeniu dwoch wydechow zamiast sie cofac przed
    zawor wydechowy zostaja odessane przez drugi wydech w ktorym akurat jest
    cisnienie. Wlasciwie wiekszosc silnikow V2 (a Beemwu ma, jak dla mnie
    tez V2 tyle ze 180 stopni) posiada polaczone oba wydechy. Jak sie dobrze
    zastanowic to wszystkie fabryczne uklady sa tak skonstruowane. Tyle ze
    laczenie wypada w roznych miejscach. Ale to juz podyktowane jest kwestia
    estetyki raczej.

  • 5. Data: 2009-06-07 13:11:30
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > po kiego grzyba

    No! Tylko bez takich mi tu!!

    --
    Grzybol

  • 6. Data: 2009-06-07 13:40:53
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Kuczu" wrote...

    > W 4T rowniez w wydechu istnieja zjawiska falowe. Wlasciwie wiekszosc
    > silnikow V2 posiada polaczone oba wydechy.

    Nie tylko silniki V2. Przykladem moze byc tu GL1800. Wydech ma 3w1+3w1 a
    przed tlumikami przechodzi zlaczka miedzy kolektorami.

    --
    James

  • 7. Data: 2009-06-07 15:02:44
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Kuczu napisał(a):

> [...]
    > zastanowic to wszystkie fabryczne uklady sa tak skonstruowane. Tyle ze
    > laczenie wypada w roznych miejscach. Ale to juz podyktowane jest kwestia

    Może chodzi o estetykę, może o zwiększenie sztywności kolektora.
    W TDM 850 rury są połączone ze sobą a 15cm dalej i tak się schodzą w
    jednej puszcze.

    --
    M.

  • 8. Data: 2009-06-07 15:08:34
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Shreek pisze:

    > Może chodzi o estetykę, może o zwiększenie sztywności kolektora.
    > W TDM 850 rury są połączone ze sobą a 15cm dalej i tak się schodzą w
    > jednej puszcze.

    Ta puszka to wstepny tlumik. A caly bajer polega na tym zeby polaczyc
    kolektory PRZED tlumikami bo tylko wtedy cala zabawa ma sens. Bo wlasnie
    od tlumika potrafia i lubia odbic sie spaliny. Aczkolwiek calkowicie
    pusty przelotowy wydech tez nie jest zdrowy. Sam sie o tym przekonalem
    zakladajac puste wydechy. Moc w dolnym zakresie obrotow spadla
    dramatycznie. Teraz zastosowalem torque cones i mam nadzieje ze pomoze.

  • 9. Data: 2009-06-07 16:09:41
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Kuczu napisał(a):

    > Ta puszka to wstepny tlumik. A caly bajer polega na tym zeby polaczyc
    > kolektory PRZED tlumikami bo tylko wtedy cala zabawa ma sens. Bo wlasnie
    > od tlumika potrafia i lubia odbic sie spaliny. Aczkolwiek calkowicie

    Cekawe jest też to, że modele do '96 nie miały połączonych kolektorów.
    Wydech identyczny.
    Silniki konstrukcyjnie prawie takie same.

    --
    M.

  • 10. Data: 2009-06-07 16:11:28
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Shreek pisze:

    > Cekawe jest też to, że modele do '96 nie miały połączonych kolektorów.
    > Wydech identyczny.
    > Silniki konstrukcyjnie prawie takie same.

    w tym "prawie" tkwi tajemnica bo zdaje sie ze w 97 japonce zmienili
    uklad wykorbien przez co silnik zmienil charakterystyke.