  • 1. Data: 2009-09-16 10:24:05
    Temat: Wykorzystanie muzyki w fotokastach
    Od: Antek Mysliborski <a...@g...com>

    Witam!
    Czy ktoś się orientuje, jak od strony formalnej wygląda sprawa
    wykorzystania muzyki w fotokaście na własnej stronie
    (niekomerycyjnej)? Skąd mogę dostać zgodę na wykorzystanie jakiegoś
    utworu, ile to może orientacyjnie kosztować itd. ?

  • 2. Data: 2009-09-16 10:44:53
    Temat: Re: Wykorzystanie muzyki w fotokastach
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Antek Mysliborski pisze:
> [...]
    > (niekomerycyjnej)? Skąd mogę dostać zgodę na wykorzystanie jakiegoś
    > utworu, ile to może orientacyjnie kosztować itd. ?

    Na www.lastfm.pl jest masa niszowych wykonawców, amatorów i mógłbyś do
    nich uderzyć czy jest możliwość wykorzystania ich utworów. Oczywiście
    musisz zaznaczyć że podasz wszelkie namiary itd. Równie pomocne może być
    MySpace dział muzyczny. Ogromnym problemem może być za to selekcja ;).
    Szukaj też po netlabelach http://pl.wikipedia.org/wiki/Netlabel tu masz
    ich spis:
    http://www.phlow.de/netlabels/index.php/Main_Page
    skoro udostępniają muzykę gratis może się zgodzą na wykorzystanie jej w
    jakimś projekcie multimedialnym :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 3. Data: 2009-09-16 12:39:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Sep., 12:24, Antek Mysliborski <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > (niekomerycyjnej)? Skąd mogę dostać zgodę na wykorzystanie jakiegoś
    > utworu, ile to może orientacyjnie kosztować itd. ?

    sprawa jest dluzsza , do tego w POlsce grasuja roznego rodzaju
    komisarze , agenci , ktorzy scigaja nawet fryzjerow za publiczne
    odtwarzanie jesli puszcza jakis kawalek w zakladzie.
    Spora czesc tych dzialan to zwyczajne lamanie prawa przez tych
    agentow , ale zanim to udowodnilbys to stracisz wiecej kasy niz to
    warte.

    Ale chcialm Ci zwrocic uwage na cos innego:
    Sa programy np musicmaker ( ale jest ich wiecej ) , ze w bardzo prosty
    sposob , jakby z klockow mozesz sam komponowac muzyke. to fajna
    zabawa , do tego nada rzeczywiscie indywidualnego charakteru calosci
    prezentacji.
    Programy te wykorzystuja sample , ktorych jest juz chyba miliony na
    rynku i w opraciu o nie mozesz doslownie zrobic wszystko.

  • 4. Data: 2009-09-16 13:24:01
    Od: Antek Mysliborski <a...@g...com>

> [...]
    > Spora czesc tych dzialan to zwyczajne lamanie prawa przez tych
    > agentow , ale zanim to udowodnilbys to stracisz wiecej kasy niz to

    no ok, ale z tego co wiem taki fryzjer może płacić jakieś składki do
    ZAIKS-a i wtedy puszczac muzykę legalnie (tj. bez problemów ze strony
    tych agentów). I właśnie świadom tego chciałbym się spytać, jak
    zrobić, żebym mógł legalnie wykorzystać jakąś muzykę w prezentacji u
    siebie na stronie.

> [...]
    > Programy te wykorzystuja sample , ktorych jest juz chyba miliony na
    > rynku i w opraciu o nie mozesz doslownie zrobic wszystko.
    no jest to opcja, ale raczej nie dla mnie, ciężko mi uwierzyć że w
    krótkim czasie, bez umiejętności byłbym w czymkolwiek w stanie
    wyprodukować muzykę, która wzbudzi reakcję inną niż uśmiech
    politowania.

  • 5. Data: 2009-09-16 14:12:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Antek Mysliborski pisze:
> [...]
    > tych agentów). I właśnie świadom tego chciałbym się spytać, jak
    > zrobić, żebym mógł legalnie wykorzystać jakąś muzykę w prezentacji u

    Poszukaj kogoś, kto leje na zaiks, spisz z nim umowę i gotowe.
    Dużo ludzi nie lubi tej złodziejskiej organizacji (np. ja).

> [...]
    > krótkim czasie, bez umiejętności byłbym w czymkolwiek w stanie
    > wyprodukować muzykę, która wzbudzi reakcję inną niż uśmiech

    To może poszukaj darmowych midów do wykorzystania free (podobnie jak
    darmowe grafiki), odtwórz sobie owego mida jakimś fajnym bankiem
    brzmieniowym (sf2 gm czy xg - yamaha takie robi(ła) ) i będzie okej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2009-09-16 14:56:43
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Poszukaj kogoś, kto leje na zaiks, spisz z nim umowę i gotowe.
    > Dużo ludzi nie lubi tej złodziejskiej organizacji (np. ja).

    Też myślę że idealnym rozwiązaniem jest szukanie poza głównym nurtem.
    "Wielcy" lubią zarobić dosłownie na wszystkim.

    > To może poszukaj darmowych midów do wykorzystania free (podobnie jak
    > darmowe grafiki), odtwórz sobie owego mida jakimś fajnym bankiem
    > brzmieniowym (sf2 gm czy xg - yamaha takie robi(ła) ) i będzie okej.

    NO to jest myśl, tylko idąc tym tropem można dojść do rozbudowanego
    sekwencera dopakowanego masą wtyczek. Wszystko się wtedy komplikuje ;).
    Myślę że jednak netlabele to jest to, zupełnie inna filozofia.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 7. Data: 2009-09-16 15:58:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > tych agentów). I właśnie świadom tego chciałbym się spytać, jak
    > zrobić, żebym mógł legalnie wykorzystać jakąś muzykę w prezentacji u

    rzecz jest bardziej skomplikowana.
    niekoniecznie opublikowanie w WWW oznacza publiczne odtworzenie.
    O ile do strony wymagane jest logowanie i nie kazdy automatem ma
    dostep nie jest to traktowane jako strona publiczna.

    to zalezy od konkretnego utworu - kiedy powstal , czy ktos ma do niego
    jeszcze prawa autorskie / publikacji , czy juz wygasly.
    Czy zaiks reprezentuje prawa wlasciciela praw w RP? ,

> [...]
    > krótkim czasie, bez umiejętności byłbym w czymkolwiek w stanie
    > wyprodukować muzykę, która wzbudzi reakcję inną niż uśmiech

    zrobienie utworu o dlugosci 5 minut zajmie niewiele wiecej czasu jesli
    poznasz program , co z kolei nie zajmuje dluzej niz 15 minut.
    sa to rzeczy tak trawialnie proste iz nie chce sie wierzyc , ze to
    mozliwe.
    A jak myslisz w jaki sposob powstaja tysiace godzin muzyki na potrzeby
    gier elektronicznych itp.
    NIkt sie nie bawi w powazne komponowanie w takich celach .
    poszukaj znajdziesz wersje demo bezplatne np Magix musicmaker o ile
    pamietam dobrze tytul programu.

    ja uzywam takich programow i w ten sposob muzyki robionej na codzien.
    zorganizowanie sekcji rytmicznej grajacej z taka precyzja jak to
    robia te programy o dowolnej porze jest niemozliwe.
    Aby osiagala ona te precyzje grania jaka daje komputer musieliby to
    byc ludzie po konservatorium.
    Jasne ze to nie muzyka rownowartosciowa grana z ta przez zywego
    czlowieka , ale do celow ilustracyjnych az za dobra.

    Zrobienie podkladu to kwestia paru minut - a cwiczyc mozna na tym
    do....

    Jesli chcialbys takie prezentacje robic czesciej to warto zainwestowac
    pare minut w poznanie programu i do tego zawsze na koniec prezentacji
    mozesz napisac " Music by Antek Mysliborski " :-) - to musi
    ostatecznie powalic ogladajacych ;-)

  • 8. Data: 2009-09-16 18:38:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "XX YY" <f...@g...com> wrote in message
    l.googlegroups.com...

    > rzecz jest bardziej skomplikowana.
    > niekoniecznie opublikowanie w WWW oznacza publiczne odtworzenie.
    > O ile do strony wymagane jest logowanie i nie kazdy automatem ma
    > dostep nie jest to traktowane jako strona publiczna.

    A jak wygląda produkcja filmów do youtube?
    Załóżmy że chcesz zrobić montaż z podwodnego nurkowania
    i zamiast naturalnej ścieżki dźwiękowej w której słychać tylko
    nudne oddychanie nurka przez aparat chcesz dać podkład
    muzyczny - jak wygląda taka sprawa? Czy to jest to samo ?

  • 9. Data: 2009-09-16 18:51:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > nudne oddychanie nurka przez aparat chcesz dać podkład
    > muzyczny - jak wygląda taka sprawa? Czy to jest to samo ?

    Już miałem napisać - XXYY jak Mao, gdziekolwiek się pojawi, naucza :)
    Zostań muzykiem w kwadrans! :)

    Otóż faktem jest, że możesz użyć któregoś z programów do składania
    ''muzyki'' z klocków, ale raz, że będzie to badziew, dwa - tego się w
    pięć minut nie zrobi. Równie dobrze można kupić Casio z promocji
    mikołajowej i włączyć ''pucu pucu'' i klepać na oślep jednym palcem -
    będzie, powiedzmy, podkład muzyczny...

    Najprościej jednak chyba albo znaleźć autora, który ofiaruje swą muzykę,
    albo mida do wolnego wykorzystania. Do takiego mida trzeba odtwarzacza z
    brzmieniami (ten z windowsa jest koszmarny), jest w sieci dużo różnych
    banków general midi w formacie sf2 czy dls czy bardzo fajny odtwarzacz
    xg yamahy. Właściwie ten ostatni format polecam, może dość głęboko
    interpretować odpowiednio spreparowane midy (pod format xg). Sam
    korzystam z tego z rzadka, gdy klient chce jakąś muzykę do prezentacji
    czy filmu.

    Nie dam sobie głowy uciąć, ale to jest imo najprostszy sposób, żeby
    pozbyć się całego tego badziewia z prawem autorskim. A dlatego upieram
    się przy tych midach, ponieważ z nimi licencje są mniej skomplikowane, a
    dobór odpowiednich brzmień umożliwia pewną elastyczność w dopasowaniu do
    potrzeb bez zgłębiania się w tajniki stricte muzyczne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwaga! - często miewam inne zdanie/

  • 10. Data: 2009-09-16 20:03:39
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:
    > "XX YY" <f...@g...com> wrote in message
    l.googlegroups.com...

    > A jak wygląda produkcja filmów do youtube?

    Na YT mało kto się przejmuje copyrightami.

    m.
    --
    Agit-prop jest wieczny, zmieniają się tylko słowa.