  • 1. Data: 2009-09-16 10:54:17
    Temat: zdjecia obraczek
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Witam!

    Poszukuje jakichs tutoriali, poradnikow itp. - "jak robic w studio zdjecia
    obraczek i podobnej bizuterii" :-)

    Eksperymentuje ostatnio ale nie jestem zadowolony z efektow.
    Szczegolnie nie podobaja mi sie odbicia na wewnetrznej stronie obraczki.
    Oczywiscie wprawny szopowiec moglby to retuszowac ale wolalbym jednak lepiej
    opanowac warsztat w studio...

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-09-16 11:02:20
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 16 Sep 2009 12:54:17 +0200, quent napisał(a):

> [...]
    > Oczywiscie wprawny szopowiec moglby to retuszowac ale wolalbym jednak lepiej

    Może zacznij od namiotu bezcieniowego?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2009-09-16 11:14:51
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Może zacznij od namiotu bezcieniowego?

    No wlasnie cos mi nie lezy ten namiot.
    Uzywam takiego: http://www.e-cyfrowe.pl/zdjecia/9369.jpg

    Material jest jednak pomarszczony i mocno to sie odbija w obraczkach - widac
    bardzo wyraznie. Trzeba retuszowac sporo :-(
    Moze powinienem raczej zaopatrzyc sie w tak namiot?
    http://www.ezauctiontools.com/images/30_inch_photo_l
    ight_tent_studio.gif

    Teraz uzywam blendy poprzepuszczajacej okraglej r=1,5m i efekty sa takie:
    http://elipsa.info/test/ring.jpg
    po lewej prosto z aparatu - po prawej po retuszu.

    Jak dla mnie za duzo retuszu...

    Poza tym pozostaje kwestia oswietlenia... Dlatego wlasnie szukam w necie
    jakichs informacji na ten temat.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-09-16 11:27:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    quent pisze:
    > Witam!
    >
    > Poszukuje jakichs tutoriali, poradnikow itp. - "jak robic w studio
    > zdjecia obraczek i podobnej bizuterii" :-)

    A przejrzyj poradnik na cyberfoto.pl. Zdaje mi się, że kiedyś tam
    widziałem porady jak fotografować obiekty, które mają odbicia (ale nie
    jestem pewien, czy to tam).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 5. Data: 2009-09-16 11:44:12
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > A przejrzyj poradnik na cyberfoto.pl. Zdaje mi się, że kiedyś tam
    > widziałem porady jak fotografować obiekty, które mają odbicia (ale nie
    > jestem pewien, czy to tam).

    w przedmiotach odbijających mamy w zasadzie tylko w pływ na to co tam
    ma się odbijać :) żeby dobrze to wyglądało.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 6. Data: 2009-09-16 11:44:35
    Od: "quent" <x...@x...com>

    np cos takiego:
    http://www.apart.pl/files/img/gwarancja_oryginalnosc
    i.jpg

    To zdjecie czy render?
    Jesli zdjecie to jak sie to robi?? ;-)

    Pawel W: na cyberfoto jakos nie znalazlem ale dzieki!

    Pozdr.

  • 7. Data: 2009-09-16 11:46:59
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > w przedmiotach odbijających mamy w zasadzie tylko w pływ na to co tam
    > ma się odbijać :) żeby dobrze to wyglądało.

    No i wlasnie podejrzewam, ze sa na to sposoby... jakies takie "myki"
    stosowane przez ludzi, ktorzy na tym zeby zjedli ;-)

    Ja juz swoje zjadlem na czym innym jakby co...

    Pozdr.

  • 8. Data: 2009-09-16 12:18:14
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "quent" napisał
    > np cos takiego:
    > http://www.apart.pl/files/img/gwarancja_oryginalnosc
    i.jpg

    > To zdjecie czy render?
    > Jesli zdjecie to jak sie to robi?? ;-)

    To zdjęcie.
    Jak masz w pobliżu jakiś sklep Aparta (są często w centrach handlowych) to
    idź i weź sobie katalogi. Są conajmniej dwa grube, nieźle wydane i dają
    nieco pojęcia o technice.
    Zdjęcia są niezłe.
    Cały pic polega na kontroli tego co się odbija, bo dobijać się musi - czyli
    sprytne rozstawienie się z wszystkim co jest w okolicach planu.
    Jakiś czas temu robiłem próby i do uzyskania jako takiego efektu użyłem
    namiotu kostki 80 cm - nieodzowne było szczelne zamykanie całości i duuużo
    światła. Co zabawniejsze, wydawało mi się, że nie od czapy byłby nawet
    większy namiot.

    Jeśli masz problem z odbiciami powierzchni ścian namiotu to znaczy, że dałeś
    za mało światła.

    Jak gadam głupoty to niech mnie ktoś wyprostuje.

    adam

  • 9. Data: 2009-09-16 12:19:43
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > idź i weź sobie katalogi. Są conajmniej dwa grube, nieźle wydane i dają

    Mam ten katalog... niezle, niezle ;-)

    > Jeśli masz problem z odbiciami powierzchni ścian namiotu to znaczy, że
    > dałeś za mało światła.

    Hmmm.....

    Dzieki! :-)

    Pozdr.

  • 10. Data: 2009-09-16 12:25:29

    quent wrote:
> [...]
    > Szczegolnie nie podobaja mi sie odbicia na wewnetrznej stronie obraczki.
    > Oczywiscie wprawny szopowiec moglby to retuszowac ale wolalbym jednak

    "Światło w fotografii. Nauka i magia". Jest taka książka, albo może
    trochę tytuł pomyliłem.

    wer