  • 1. Data: 2013-12-12 13:04:16
    Temat: Wykrakaliśmy?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1001582,Konie
    c-bezterminowych-praw-jazdy

    Obowiązek wymiany praw jazdy wydanych bezterminowo na dokumenty o
    15-letniej ważności jest zgodny z konstytucją - uznał Trybunał
    Konstytucyjny.

    Przepisy zaskarżone przez grupę posłów i senatorów Prawa i
    Sprawiedliwości, Solidarnej Polski i Polskiego Stronnictwa Ludowego są
    zgodne z ustawą zasadniczą - orzekł Trybunał Konstytucyjny.

    Część posłów argumentowała, że wymiana bezterminowych dokumentów na
    nowe, ważne przez 15 lat, jest niezgodna z konstytucją. Ich zdaniem,
    narusza zasady ochrony praw nabytych. Wnioskodawcy akcentowali fakt, że
    nowe przepisy wymuszają na kierowcach konieczność poddania się badaniom
    lekarskim na własny koszt.

    Naruszona zasada zaufania?

    Według parlamentarzystów PiS w ten sposób naruszono zasadę zaufania
    obywateli do państwa i jego prawa.

    - - - -
    Jakiego kurna "państwa"? Jakiego "prawa"? W Polsce???

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-12-12 13:23:47
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Dec 2013 13:04:16 +0100, sqlwiel napisał(a):

> [...]
    >
    > Obowiązek wymiany praw jazdy wydanych bezterminowo na dokumenty o
    > 15-letniej ważności jest zgodny z konstytucją - uznał Trybunał

    Jak nie cierpię PiS to tym razem mieli rację (choć źle argumentowali) a SN
    dał dupy. Wymiana prawka co 15 lat jest bezcelowa (no chyba że ktoś mi poda
    cel, którego mój rozumek nie jest w stanie dostrzec) albo że rzeczywistym
    celem jest zwiększenie wpływów do skarbu państwa przez opłaty za wymianę.
    Można by ewentualnie zastanawiać się nad zwiększeniem nadzoru, zwłaszcza
    lekarskiego, w grupie ludzi starszych, ale moja anarchistyczna dusza nawet
    tu się buntuje.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2013-12-12 14:31:35
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *sqlwiel" <"nick* napisał(-a):

    > http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1001582,Konie
    c-bezterminowych-praw-jazdy

    "Prawa jazdy wydane po 18 stycznia tego roku, czyli po wejściu w życie
    nowej ustawy o kierujących pojazdami, są ważne przez 15 lat. Wcześniej
    były wydawane bezterminowo. Ale okazuje się, że również dokumenty wydane
    przed tą datą stracą swój bezterminowy charakter, a ich posiadacze będą
    musieli wymienić je na nowe w latach 2028-2033."

    Mogę czekać do 2033, czy muszę to zrobić wcześniej? Od czego to zależy?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2013-12-12 14:41:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-12, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
> [...]
    >
    > Obowiązek wymiany praw jazdy wydanych bezterminowo na dokumenty o
    > 15-letniej ważności jest zgodny z konstytucją - uznał Trybunał

    W tym jednym zdaniu jest zawarty caly sens i logika funkcjonujaca w naszym
    pieknym kraju.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2013-12-12 14:42:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości
> [...]

    >mi poda
    >cel, którego mój rozumek nie jest w stanie dostrzec)

    TK nie sprawdza czy jest celowa, tylko czy zgodna z konstytucja.

    Orzeczenia budzily moje rozne watpliwosci, to chyba najmniejsze.
    Tzn w kwestii zgodnosci - Konstytucja gwarantuje dozywotnie dokumenty
    obywatelowi ?

    J.

  • 6. Data: 2013-12-12 14:46:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F wrote:

> [...]
    >
    > Orzeczenia budzily moje rozne watpliwosci, to chyba najmniejsze.
    > Tzn w kwestii zgodnosci - Konstytucja gwarantuje dozywotnie dokumenty

    Zaczyna się od drobiazgów.
    Masz jakąś nieruchomość?
    Pomyśl co mogliby uchwalić jeszcze.

  • 7. Data: 2013-12-12 14:48:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Dec 2013 14:42:48 +0100, J.F napisał(a):

    > TK nie sprawdza czy jest celowa, tylko czy zgodna z konstytucja.

    A, tak, sorry. To Był TK a nie SN.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2013-12-12 15:01:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-12 14:41, AZ pisze:
    > W tym jednym zdaniu jest zawarty caly sens i logika funkcjonujaca w naszym
    > pieknym kraju.

    Przypomnijcie jasno i wyraźnie której partii to był pomysł żeby sobie
    zapisać i dobrze zapamiętać. :-)

  • 9. Data: 2013-12-12 15:28:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-12 13:04, sqlwiel pisze:
> [...]
    >

    > Obowiązek wymiany praw jazdy wydanych bezterminowo na dokumenty o
    > 15-letniej ważności jest zgodny z konstytucją - uznał Trybunał

    Chwila chwila...
    Czy to uprawnienie traci ważność po 15 latach, czy tylko dokument (prawo
    jazdy) je potwierdzające?

    Z tekstu wynika, że uprawnienie dalej mam dożywotnie.

    --
    MN

  • 10. Data: 2013-12-12 15:47:20
    Od: masti <g...@t...hell>