  • 1. Data: 2013-12-12 11:22:25
    Temat: Re: 99% ma źle ustawione światła
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marcin Kiciński <m...@g...com> wrote:

    > "[...] Wyniki badań, które odbyły się w połowie listopada na
    > warszawskich ulicach, nie świadczą dobrze o kierowcach. - Zaledwie 1
    > procent samochodów miał oba światła spełniające dokładnie tolerancje
    > wymagane przepisami [...]"

    Przecież na każdym przeglądzie to sprawdzają. I co, sprawdzają źle?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 2. Data: 2013-12-12 12:06:13
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Przecież na każdym przeglądzie to sprawdzają. I co, sprawdzają źle?

    moze jestem jakis dziwny, ale jeszcze na zadnym przegladzie nie sprawdzali
    ustawienia swiatel...

  • 3. Data: 2013-12-12 12:26:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "misiek" napisał w wiadomości
    > moze jestem jakis dziwny, ale jeszcze na zadnym przegladzie nie
    > sprawdzali ustawienia swiatel...

    Mogles nie zauwazyc - maja dwa krzyzyki na scianie i wystarczy rzut
    oka aby stwierdzic ze swiatla sa w miare poprawne czy zupelnie
    niepoprawnie ustawione.

    Chyba ze chodzi o "dokladnie tolerancje wymagane przepisami".

    J.

  • 4. Data: 2013-12-13 09:10:30
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-12 12:26, J.F pisze:

> [...]
    > ustawione.

    > Chyba ze chodzi o "dokladnie tolerancje wymagane przepisami".

    Mi tam zawsze sprawdzają - od dawna takim przyrządem na kółkach
    patrzącym w reflektory :) Czasem nawet regulują.

  • 5. Data: 2013-12-13 16:00:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    misiek <d...@g...pl> wrote:

    > moze jestem jakis dziwny, ale jeszcze na zadnym przegladzie nie sprawdzali
    > ustawienia swiatel...

    Jeździsz zawsze do tego samego diagnosty? W jakim mieście?

    W Warszawie nie zdarzyło mi się, żeby nie sprawdzili, a przechodziłem tych
    przeglądów już trochę. Kiedyś przyjechałem motocyklem z ledwo wsadzonym
    tłumikiem, huk był nieziemski, przeplatany z metalicznym dźwiękiem metalu
    obijającego się o drugi metal. Diagnosta słowa na ten temat nie powiedział.
    Ważne były światła i hamulce.

    Kiedyś też przyjechałem na przegląd nowo kupionym motocyklem z xenonem.
    Xenon świecił ładnie, i tak zamierzałem go wymienić (i już wymieniłem) z
    paru powodów, ale miał soczewkę, ładną linię odcięcia, lampa przerobiona,
    nikogo nie raził. Ale xenon, homologacja na halogen. U dwóch diagnostów
    w ogóle nie było dyskusji, nawet nie miałem co wjeżdżać. U trzeciego też
    mało brakowało i by nie przeszło, ale zlitował się nad człowiekiem z
    gorączką, który przyjechał w śniegu Hayabusą...

    http://motogof.tumblr.com/

  • 6. Data: 2013-12-13 19:29:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-12-13 16:00, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > mało brakowało i by nie przeszło, ale zlitował się nad człowiekiem z
    > gorączką, który przyjechał w śniegu Hayabusą...

    Takie "dziwne" - żeby nie powiedzieć dosadniej - przepisy :(

    Ja mam podobnie w Pajero. W nich są dobrej klasy xenony, robione
    specjalnie do tego auta. Są spryskiwacze, jest samopoziomowanie. Linia
    odcięcia prawidłowa, sprzęt diagnostyczny nie zgłasza żadnych uwag
    (podobne do starszych wózków z ekranem, tylko dodatkowo mające laptopa).
    Nie zdarzyło się chyba przez 2 lata, aby mi ktoś jadący z naprzeciwka
    mignął.

    Ale standardowo przegląd nie przejdzie, bo klosze lamp mają homologację
    H4 :(

    Ludzie jeżdżą autami poskręcanymi drutem, hamują czasami gołymi blachami
    (bo klocki się skończyły), ale przeglądy chyba jakoś przechodzą :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2013-12-15 15:43:35
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 12 Dec 2013 10:22:25 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:

    >Przecież na każdym przeglądzie to sprawdzają. I co, sprawdzają źle?

    Tak, źle.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2013-12-15 15:45:31
    Temat: Re: 99% ma Ľle ustawione ?wiatła
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 12 Dec 2013 12:26:01 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Mogles nie zauwazyc - maja dwa krzyzyki na scianie i wystarczy rzut
    >oka aby stwierdzic ze swiatla sa w miare poprawne czy zupelnie
    >niepoprawnie ustawione.

    Czasem zastanowisz się nad tym co napiszesz? Jedno auto ma światła na
    wysokości 50 cm nad ziemią, inne blisko metr. Odległość potrzebna do
    takiego sprawdzenia, jak proponujesz, to 10 metrów.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2013-12-15 15:55:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Dec 2013 15:45:31 +0100, jerzu napisał(a):
    > On Thu, 12 Dec 2013 12:26:01 +0100, "J.F"
    >
    > Czasem zastanowisz się nad tym co napiszesz? Jedno auto ma światła na
    > wysokości 50 cm nad ziemią, inne blisko metr.

    Wiekszosc u nas az takich rozbieznosci nie ma.

    > Odległość potrzebna do
    > takiego sprawdzenia, jak proponujesz, to 10 metrów.

    No i taka czesto jest. W dodatku jak rowno przy wjezdzaniu to widzi
    czy wiazka opada czy rosnie.

    J.

  • 10. Data: 2013-12-15 19:07:58
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-12-12 11:22, Adam Wysocki pisze:

    > Przecież na każdym przeglądzie to sprawdzają. I co, sprawdzają źle?

    takiego dostawczaka nie ustawisz na sztywno a i w osobówkach masz
    "pokretło" do ustawiania wysokosci swiateł gdybys z tyłu wiózł jakies
    wieloryby ;)

    --
    @foe_pl