  • 1. Data: 2016-02-27 17:50:17
    Temat: Wylacznik karty graficznej w PC
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    Witam,

    W ramach ogólnego programu redukcji zużycia energii elektrycznej stwierdziłem, że
    zrobię sobie taki wyłącznik.
    Wszystko będzie dość proste bo na przekaźnikach (chyba samochodowe). Wtyczki do karty
    są w dwóch wersjach.
    Jedna ma 6 pinów, druga 8. Na początku planowałem odciąć każdy pin z +12V ale nie
    wiem jak działają piny
    SENSE. Czy wystarczy je odciąć przekaźnikiem i karta będzie oszukana, że nie ma
    podłączonego zewnętrznego zasilania?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-02-27 18:03:25
    Temat: Re: Wylacznik karty graficznej w PC
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 27.02.2016 o 17:50, Pawel 'Jarod' pisze:
> [...]
    > SENSE. Czy wystarczy je odciąć przekaźnikiem i karta będzie oszukana, że
    > nie ma podłączonego zewnętrznego zasilania?

    Zapomniałeś jeszcze o zasilaniu w gnieździe, do którego jest podłączona
    karta graficzna. No chyba, ze masz zamiar poprzerywać ścieżki na płycie
    głównej ;-)

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2016-02-27 18:16:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Może po prostu wyłącz komputer i idź na spacer ?
    I prościej i zdrowiej i sensowniej.

  • 4. Data: 2016-02-27 18:16:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-27 17:50, Pawel 'Jarod' wrote:
    > W ramach ogólnego programu redukcji zużycia energii elektrycznej
    > stwierdziłem, że zrobię sobie taki wyłącznik.

    Tragedia w 2 aktach:
    Akt 1: Sterownik widzi kartę
    Akt 2: Sterownik nie widzi karty
    Epilog: GPF w kernelu

  • 5. Data: 2016-02-27 18:22:42
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-27 18:03, Czarek wrote:

    > Zapomniałeś jeszcze o zasilaniu w gnieździe, do którego jest podłączona karta
    graficzna. No chyba, ze masz zamiar poprzerywać ścieżki na płycie głównej ;-)

    Nie zapomniałem, muszę sprawdzić czy karta wtedy w ciągnie prąd bo w systemie jej nie
    widać ale to nie jest jednoznaczne z tym, że tego nie robi.

  • 6. Data: 2016-02-27 18:26:21
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-27 18:16, sundayman wrote:
    > Może po prostu wyłącz komputer i idź na spacer ?
    > I prościej i zdrowiej i sensowniej.

    Faktycznie lepiej tylko trochę nie doprecyzowałem o co mi chodzi. Chodziło mi
    wyłącznie karty w sytuacji, w której jest ona nie potrzebna
    czyli przeglądanie netu itp. Włączać chce tylko jak będę w coś grał inaczej korzystać
    z karty w CPU.

  • 7. Data: 2016-02-27 18:28:33
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-27 18:16, Sebastian Biały wrote:

    > Tragedia w 2 aktach:
    > Akt 1: Sterownik widzi kartę
    > Akt 2: Sterownik nie widzi karty
    > Epilog: GPF w kernelu

    Ale ja mam zamiar wyłączyć kompa przed wyłączeniem karty i potem włączyć się na
    "karcie" w CPU.

  • 8. Data: 2016-02-27 18:37:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-27 18:28, Pawel 'Jarod' wrote:
    > Ale ja mam zamiar wyłączyć kompa przed wyłączeniem karty i potem włączyć
    > się na "karcie" w CPU.

    Potencjalna tragedia w 1 akcie:
    Akt 1: Pozwierane piny PCIE przez martwą kartę powodują konfuzję chipsetu.

    PS1. Mój komputer nie uruchamia się z kartą która nie ma zasilania przez
    dodatkowe druty.

  • 9. Data: 2016-02-27 18:50:00
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 27.02.2016 o 18:26, Pawel 'Jarod' pisze:

> [...]
    > Chodziło mi wyłącznie karty w sytuacji, w której jest ona nie potrzebna
    > czyli przeglądanie netu itp. Włączać chce tylko jak będę w coś grał

    A czy ta karta zintegrowana nie ma czasami oddzielnego wyjścia (gniazda)?

    Kup sobie np. tablet.

    --
    Czarek

  • 10. Data: 2016-02-27 18:51:09
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > PS1. Mój komputer nie uruchamia się z kartą która nie ma zasilania przez
    > dodatkowe druty.

    To nie jest normą.

    --
    Czarek