  • 61. Data: 2016-03-02 20:46:33
    Temat: Re: Wylacznik karty graficznej w PC
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    news:56d73924$0$22824$65785112@news.neostrada.pl...

    > Kondensator oszczędzający energię (to magiczne pudełeczko za 200 zł od
    > cosinusa fi).

    I nie wolno go otwierać, bo cosinus uleci :P

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 62. Data: 2016-03-02 20:59:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > I nie wolno go otwierać, bo cosinus uleci :P

    taka piosenka była;

    co sinus sklei sklei,
    żadna siła nie rozklei !!

  • 63. Data: 2016-03-02 21:52:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 marca 2016 19:19:49 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > :> jednak żonie zostawić te baterie.
    >
    > To już nie lepiej się bezpośrednio podłączyć? :)))

    Najlepszy wibrator to ten o napędzie jądrowym.

  • 64. Data: 2016-03-02 21:54:29
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Chyba nieuważnie śledzisz wątek, patrz post <n...@j...overmind>
    > nie będzie zakładanych defaultowo przez wszystkich ze mną włącznie
    > wyłączeń na żywca.

    Będzie pstrykał pstryczkiem w zasilaczu i czekał, aż się rozładują
    kondensatory?

    Bo warto by było jeszcze uwzględnić, że we współczesnych zasilaczach ATX
    zamknięcie systemu i "zgaszenie" komputera nie oznacza wyłączenia
    zasilacza. A nawet, jeśli znowu doświadczalnie wydawać się będzie, że
    napięcie znika, dalej podtrzymuję, że jest to ryzyko dla karty.

    L.

  • 65. Data: 2016-03-02 22:01:28
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2016-02-28 o 12:35, Pawel 'Jarod' pisze:

    > jaki ciągnie jest zależne od sytuacji. Tak czy inaczej nawet te 30W
    > przez następny
    > rok/dwa to zawsze coś.

    Czy jesteś pewien, że te 30W idzie przez to złącze, a nie z płyty głównej?

    > właśnie wtedy wpadł mi do głowy pomysł z wyłącznikiem. Teraz chciałem
    > kupić jakąś używkę, która będzie na pewno ciągnąc więcej niż mój Radeon
    > 6850.

    Jeśli będzie nowsza, to może ciągnąć mniej.

    (i cały czas uważam, że ryzyko jest większe niż korzyść, serio!)

    L.

  • 66. Data: 2016-03-02 22:52:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Luke pisze:

> [...]
    > zasilacza. A nawet, jeśli znowu doświadczalnie wydawać się będzie, że
    > napięcie znika, dalej podtrzymuję, że jest to ryzyko dla karty.

    A może weź miernik i sprawdź zanim bzdurę napiszesz?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 67. Data: 2016-03-03 00:48:43
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...
    ps.com...

    > Najlepszy wibrator to ten o napędzie jądrowym.

    No, a o czym ja piszę? :)) To kiedyś chłopcom cięli ten tego, jaspisową
    sakwę, by nadal śpiewali cienkim głosikiem :P

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 68. Data: 2016-03-03 01:02:43
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A może weź miernik i sprawdź zanim bzdurę napiszesz?

    Miałem w ręku blaszaka, którego, jak wyłączyć, to wiatrak nadal mu chodził.
    Oraz diodka na płycie świeciła... a muszę zobaczyć, czy i w moim diodka nie
    świeci (HP D530 CMT, ale mam jeszcze drugą maszynę, choć w obu wiatraki
    stają). Zdarzało, że wciskałem pamięć i nagle maszyna budziła się, zanim
    docisnąłem do końca (dobrze, że się wys..em przed robotą, bo bym musiał
    gacie prać - komp klienta, u mnie w naprawie), szczęśliwie nie poległ.
    Oczywiście, dalsze takie operacje były poprzedzane (jak zresztą należało to
    uczynić wcześniej) już fizycznym odłączeniem sieci zasilającej. Nie chce mi
    się na razie ich otwierać do sprawdzenia... Ale zmierzyłem kiedyś i piękne
    5V było, mimo power off fizycznego zamknięcia kompa.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 69. Data: 2016-03-03 04:09:31
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 marca 2016 01:02:24 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    > się na razie ich otwierać do sprawdzenia... Ale zmierzyłem kiedyś i piękne
    > 5V było, mimo power off fizycznego zamknięcia kompa.
    Teraz np. 5V na portach USB często jest dostępne przy wyłączonym
    komputerze, producenci mają na to różne poetyckie nazwy, jak na przykład
    "ON/OFF Charge Technology":
    http://www.gigabyte.com/MicroSite/185/on-off-charge.
    htm

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 70. Data: 2016-03-03 10:17:51
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:

> [...]
    > odłączeniem sieci zasilającej. Nie chce mi się na razie ich otwierać do
    > sprawdzenia... Ale zmierzyłem kiedyś i piękne 5V było, mimo power off

    Mowa o współczesnych kompach i linii 12V, to jest najbardziej obciążona
    linia zasilacza z prądami rzędu dziesiątek A, na wyjściu jest 1 lub 2
    kondensatory 1-2mF, to wystarczy na pojedyncze ms, w moim kompie tego
    czasu nie daję rady zmierzyć bo za krótki a nie będę strugał ustrojstwa
    na tę okoliczność przyrody.