  • 1. Data: 2009-02-01 06:56:42
    Temat: Wymiana gniazd PS/2.
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Witajcie.

    Wczoraj domowym sposobem wymienilem gniazda PS/2 na plycie glownej.
    Najpierw wylutowalem z uszkodzonej plyty uzywajac odsysacza. Nie wyszlo to
    najlepiej, ale gniazdo odzyskalem. Potem, zeby nie znieszczyc za bardzo
    sciezek na nowej plycie, odcialem gniazdo i wylutowalem pojedyncze nozki.
    Nastepnie uzylem igly, zeby zrobic otwory i przylutowalem gniazdo. Wszystko
    ruszylo, ale mam swiadomosc tego, ze to chaltura;)

    Jak sie profesjonalnie takie rzeczy wymienia?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-02-01 07:44:33
    Temat: Re: Wymiana gniazd PS/2.
    Od: "LemonR" <L...@g...pl>

    Uzytkownik "Jacek" <a...@m...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Wszystko
    > ruszylo, ale mam swiadomosc tego, ze to chaltura;)
    >
    > Jak sie profesjonalnie takie rzeczy wymienia?

    Razem z plyta glówna.
    LemonR

  • 3. Data: 2009-02-01 08:06:04
    Od: "Krzysiek Z." <t...@w...pl>

> [...]
    > Wszystko
    > ruszylo, ale mam swiadomosc tego, ze to chaltura;)
    >
    > Jak sie profesjonalnie takie rzeczy wymienia?

    Przy obecnych cenach plyt glównych - profesjonalnie wymienia sie plyte.
    Jesli o mnie chodzi to wolalbym kupic klawiature i mysz na USB niz sie w tym
    babrac

    Krzysiek Z.

  • 4. Data: 2009-02-01 08:08:35
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2009 09:06:04 +0100, Krzysiek Z. napisał(a):

> [...]
    > Jesli o mnie chodzi to wolalbym kupic klawiature i mysz na USB niz sie w tym

    Tak tez chcialem zrobic, ale kolaga, ktoremu to robilem chcial, zeby bylo
    na PS/2... W sumie 20min i 7 dych w suchym;)

  • 5. Data: 2009-02-01 10:09:10
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-01 07:56:42 +0100, Jacek <a...@m...pl> said:

> [...]
    > sciezek na nowej plycie, odcialem gniazdo i wylutowalem pojedyncze nozki.
    > Nastepnie uzylem igly, zeby zrobic otwory

    Tu trzeba było użyć odsysacza, żeby oczyścić otwory z resztek cyny. Nie
    grzebać igłą w płyatch wielowarstwowych.

    --
    DJ

  • 6. Data: 2009-02-01 10:39:34
    Od: "Krzysiek Z." <t...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Tak tez chcialem zrobic, ale kolaga, ktoremu to robilem chcial, zeby bylo
    > na PS/2... W sumie 20min i 7 dych w suchym;)

    piechotą nie chodzi :)

  • 7. Data: 2009-02-01 17:01:40
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    Ja takie wymiany robię to tylko wtedy jak mam nastrój do robienia
    rzeczy trudnych i (prawie) niepotrzebnych, bo rzeczywiście taka
    wymiana nie ma uzasadnienia. Najważniejsze przy wymianie
    wielowtykowego złącza jest równomierne rozgrzanie wszystkich pinów.
    Wstępnie można fragment płyty podgrzać gorącym powietrzem (ostatecznie
    może być opalarką.... ale ostrożnie i z dużej odległości). Wcześniej
    trzeba sobie wykonać z miedzianego przewodu "ciepłowód" czyli tak
    ukształtować pobielony drut aby ciepło równomiernie się rozchodziło, a
    drut łączył wszystkie piny. Taki ciepłowód obficie przylutowuję do
    pinów. Pozostaje rozgrzanie, delikatne wyciągnięcie złącza... no i na
    zakończenie usunięcie nadmiaru cyny. Przed przylutowaniem nowego
    złącza trzeba koniecznie zmyć kalafonię np. izopropanolem i pod lupką
    sprawdzić czy ścieżki pozostały na swoich miejscach.