  • 1. Data: 2016-11-14 14:17:54
    Temat: Wymiana tarcz i odpowietrzanie
    Od: maly <m...@o...pl>

    witam
    czy trzeba po wymienia tarcz odpowietrzac hamulce ?

  • 2. Data: 2016-11-14 14:36:26
    Temat: Re: Wymiana tarcz i odpowietrzanie
    Od: m...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 listopada 2016 14:17:59 UTC+1 użytkownik maly napisał:
    > witam
    > czy trzeba po wymienia tarcz odpowietrzac hamulce ?

    IMHO nie trzeba ale warto. Jak już raz rozebrane to wymiana płynu i odpowietrzenie.

  • 3. Data: 2016-11-14 14:39:14
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "maly" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > czy trzeba po wymienia tarcz odpowietrzac hamulce ?

    Jak nic nadzwyczajnego nie wyskoczy to nie, ale czasem uzupelnia sie plyn
    hamulcowy w zbiorniczku, bo moze sie troche wylac z samego zbiorniczka

    Pzdr

  • 4. Data: 2016-11-14 21:35:51
    Od: Zgr <z...@p...fm>

    W dniu 2016-11-14 14:39, miumiu pisze:
    > Użytkownik "maly" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak nic nadzwyczajnego nie wyskoczy to nie, ale czasem uzupelnia sie plyn
    > hamulcowy w zbiorniczku, bo moze sie troche wylac z samego zbiorniczka

    Możesz jeszcze raz napisać, o co Ci chodzi?

    Nowe tarcze -> grubsze.
    Grubsze -> tłoczki cofnięte.
    Tłoczki cofnięte -> płyn wraca do zbiorniczka.
    Wraca -> może się przelać (mało możliwe).

    Więc co i gdzie uzupełniać?

  • 5. Data: 2016-11-14 22:03:30
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 14:17, maly pisze:
    > witam
    > czy trzeba po wymienia tarcz odpowietrzac hamulce ?
    Jeśli po zdjęciu tarcz zaczniesz bawić się pedałem hamulca, to jest
    szansa, że tłoczki wypadną, płyn wylata i wtedy po złożeniu wszystkiego
    do przysłowiowej kupy i zalaniu nowego płynu trzeba będzie odpowietrzyć :-)

    Maciek

  • 6. Data: 2016-11-15 08:47:55
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Zgr" <z...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Grubsze -> tłoczki cofnięte.
    > Tłoczki cofnięte -> płyn wraca do zbiorniczka.
    > Wraca -> może się przelać (mało możliwe).

    W czasie sciagania tarcz rozchyla sie i odchyla/demontuje klocki, w zwiazku
    z czym tloczki sie cofaja na maksa i w tym momencie podwyzsza sie poziom w
    zbiorniczku plynu, czasem tak ze az sie troche wyleje. Pozniej jak wszystko
    juz pozakladane tloczki wracaja do polozenia roboczego, poziom plynu w
    zbiorniczku opada i moze okazac sie ze jest troche za malo.

  • 7. Data: 2016-11-15 09:53:06
    Od: Zgr <z...@p...fm>

    W dniu 2016-11-15 08:47, miumiu pisze:
> [...]
    > juz pozakladane tloczki wracaja do polozenia roboczego, poziom plynu w
    > zbiorniczku opada i moze okazac sie ze jest troche za malo.

    Ok, teraz jasne.

    Nigdy nie cofałem tłoczków do samego końca. A nawet jakby, to we
    wszystkich chyba samochodach, które robiłem (a było tego trochę)
    zbiorniczek miał na tyle zapasu, że nic się nie przelewało ani nie
    brakowało.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2016-11-16 21:17:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > tloczki sie cofaja na maksa

    No samo się nić nie cofa. Bo jeszcze ktoś pomyśli, że ręką sobie wciśnie
    ten tłoczek.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz