  • 1. Data: 2016-11-15 16:54:17
    Temat: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
    Od: Nix <v...@w...pl>

    Witam

    Mam taki problem z autem, dokładnie silnikiem, otóż wszystko wskazuje na
    to że ZAPIECZONE są pierścienie olejowe, silnik( benzyna 2.0L) bierze
    duuuużo oleju, ok. 2-2,5L litry na 1000Km... Same ciśnienie sprężania
    było sprawdzane i te jest ok - ok czyli ok 13,5bara na wszystkich
    cylindrach.

    Znajomy namówił mnie na "kurację naftą" czyli zalewanie cylindrów naftą
    i co kilka godzin poruszanie wałem korbowym,( po spuszczeniu oleju) w
    tej chwili tak robię, przez 4 dni "przelałem" w porcjach po 120ml
    5litrów nafty ( oświetleniowej, bo nie dostałem tej "technicznej")

    Nafta różnie przecieka do miski olejowej, czas zwiększył się od początku
    "kuracji, ale dalej jest za krótki:
    - na cylindrze nr1 na początku w 2h, teraz w 7h
    - na cylindrach 2 i 3 na początku w 2,5h, teraz po 4,5h
    - na cylindrze 4 na początku w 4h, teraz 5h.

    Czy jest jeszcze jakiś sposób na "ruszenie" pierścieni ? Wiem prawie na
    pewno że silnik ma ok 200.000km, a więc pierścienie powinny jeszcze być
    zdatne do użytku, tylko że nafta bardzo wolno rozpuszcza nagar, a
    wiadomo że nagar jest w środku, w rowku pierścieni czyli nafta może
    jedynie przy okzji ściekania po ściankach cylindra tam dotrzeć i to
    tylko przez właściwości pełzania...

    Pytanie zasadnicze: czy skoro czas spływania nafty się znacząco wydłużył
    to znaczy że nafta jednak po trochu rozpuszcza nagar ? Kontynuować
    operację ?
    Czy może użyć specjalnego preparatu np. Antykoks ?

    pzdr Nix

  • 2. Data: 2016-11-15 17:10:41
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 15.11.2016 o 16:54, Nix pisze:

    > pzdr Nix

    Długo się już tak bawisz?
    Nie byłoby szybciej wyjąć, poczyścić, uzbroić, poskładać?

  • 3. Data: 2016-11-15 17:17:16
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2016-11-15 o 17:10, Scobowski pisze:

    > Długo się już tak bawisz?
    > Nie byłoby szybciej wyjąć, poczyścić, uzbroić, poskładać?

    Na razie 4 dni...

    No ale wyjąć to nie tak łatwo i tanio
    -trzeba ściągnąć głowicę, wymienić wszystkie uszczelki( w tym pod
    głowicą) wymienić wtedy wszystkie pierścienie, głowicę
    planować-szlifować, zawory docierać, rozrząd od nowa ustawiać itp itd.
    Wyjdzie lekko licząc... 1500-2000zł...

    pzdr Nix

  • 4. Data: 2016-11-15 17:25:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obstawiam ze silnik sszedl. Wysokie cisnienie sprezania bierze sie z uszczelnienia
    olejem a nie tlokami i pierscieniami majacymi prawidlowe luzy. Ale moge sie nie znac
    bo w zyciu tylko kilkaset remontow kapitalnych silnikow zrobilem. Znaja sie Janusze
    mechaniki pojazdowej ze specjalnoscia remont silnika poprzez tygodniowe lanie nafty
    na tloki.

  • 5. Data: 2016-11-15 17:52:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.11.2016 o 17:17, Nix pisze:

    > No ale wyjąć to nie tak łatwo i tanio
    > -trzeba ściągnąć głowicę, wymienić wszystkie uszczelki( w tym pod
    > głowicą) wymienić wtedy wszystkie pierścienie, głowicę
    A dołem wyjąc się nie da? Demontaż miski olejowej, panewek, tłoków,
    potem czyszczenie i montaż?
    Jacek

  • 6. Data: 2016-11-15 18:17:03
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

> [...]
    >silnikow zrobilem. Znaja sie Janusze mechaniki pojazdowej ze specjalnoscia
    >remont silnika poprzez tygodniowe lanie nafty na tloki.

    :-)))
    Kilkaset, to kogutku, bajek napisałeś.

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2016-11-15 18:24:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co bys nie napisal to silnik i tak do remontu. Ale jak juz masz glos to poradz cos
    koledze bo ma problem i chce szklem dupe obetrzec. A litrem nafty za kilka zlotych
    sie nie da.

  • 8. Data: 2016-11-15 18:25:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-11-15 o 17:17, Nix pisze:

> [...]
    > głowicą) wymienić wtedy wszystkie pierścienie, głowicę
    > planować-szlifować, zawory docierać, rozrząd od nowa ustawiać itp itd.

    U mnie były zapieczone pierścienie i ubywało 3 litry oleju na 1 tys. km.
    Odblokowanie pierścieni kosztowało mnie 3500 zł:
    - rozbiórka silnika,
    - czyszczenie tłoków z nagaru,
    - nowe pierścienie,
    - planowanie głowicy,
    - regulacja zaworów (szklanki),
    - uszczelki,
    - kontrola łańcucha rozrządu - ok,
    - montaż silnika,
    - nowy olej, filtr, co tam jeszcze (płyn chłodniczy?).

    Po tej imprezie przejechałem na razie ok. 80 tys. km i oleju nie bierze.
    Ale coś tam innego terkocze, katalizator świeci po oczach kontrolką
    awarii silnika itp.
    Sądzę, że takie płukanie naftą, jeśli cokolwiek pomoże, to na krótki
    czas. Aby nagar od razu nie narósł grubą warstwą wszystko musi być
    czyściutkie jak lustro. A płucząc naftą nie uzyska się takiego efektu.

  • 9. Data: 2016-11-15 18:34:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    <cut Nix>
    nie wiem jaki jest u ciebie dostęp ale ja u siebie bez kanału wyjmowałem
    tłoki i zmieniałem pierścienie w silniku fiata 1.2.

    Głowicy nie musisz planować bo i po co(nie przegrzałeś) - jak ci się
    uszczelka srogo przykleila to nożyk do tapet i jazda.

    napewno uszczelka pod glowica i sruby będzie potrzebne.

    Zwalasz głowicę i michę, rozpinasz korbowody i wypychasz tłoki w górę
    (łatwiej w dwie osoby to nie spadnie z bloku:) jak ktoś zgarnie
    wysuwający się tłok). Oznacz je (który cylinder i tłok). Oznacz też
    części korbowodu (nie wiem jak to się nazywa - chodzi mi o element który
    odkręcasz od wału aby uwolnić korbowód).

    Zmieniasz pierścienie na nowe nominalne (przydaje się narzędzie do
    ściskania pierścieni aby włożyć tłok w cylinder - na aledro za
    pindziesiunt).

    skręcasz wszystko nowymi śrubami do głowicy i nową UPG i cześć.

    Całośc do zrobienia w jeden dzień (robiąc to pierwszy raz).

  • 10. Data: 2016-11-15 19:04:34
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > pzdr Nix
    co za auto?