  • 1. Data: 2013-08-05 23:16:01
    Temat: Wymiary płytki radiatora do CPU
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Czy ktoś może mi powiedzieć jakie są wymiary podstaw współczesnych radiatorów na CPU?
    Procesory mają około 38x38mm, interesuje mnie czy ta płytka z którą styka się
    procesor jest też podobna, czy może ciut większa?

    L.

  • 2. Data: 2013-08-06 05:23:48
    Temat: Re: Wymiary płytki radiatora do CPU
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    ps.com...
    > Czy ktoś może mi powiedzieć jakie są wymiary podstaw współczesnych
    > radiatorów na CPU? Procesory mają około 38x38mm, interesuje mnie czy ta
    > płytka z którą styka się procesor jest też podobna, czy może ciut większa?

    Piwo do wanny i zalać zimną wodą, a nie w wentylatory się bawić! :-)

  • 3. Data: 2013-08-06 06:25:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 05:23:48 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Piwo do wanny i zalać zimną wodą, a nie w wentylatory się bawić! :-)

    Nie ma wanny, jest tylko rezerwuar w kiblu, który ma ograniczoną sprawność :P

    L.

  • 4. Data: 2013-08-06 08:22:57
    Od: "LPPL" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty"

    Próbowałem, ale słabo się pieni. No i po co rozcieńczać? Poza tym nie
    jestem w stanie unieść wanny i słabo mi się w pozycji kucznej chłepcze.

    > Nie ma wanny, jest tylko rezerwuar w kiblu, który ma ograniczoną
    > sprawność :P

    Ochyda! To już nawet mój pies nie pije z kibla. Ja rozumiem - upał się
    rzuca wszystkim na czaszkę - ale nie możecie panowie wymyśleć jakiejś innej
    formy serwowania?!
    Na przykład wiadro, alboco?
    --
    LPPL:)

  • 5. Data: 2013-08-06 08:28:59
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-05 23:16, Lisciasty pisze:
> [...]
    CPU? Procesory mają około 38x38mm, interesuje mnie czy ta płytka z którą styka się
    procesor jest też podobna, czy może ciut większa?
    Zależy może, jaki radiator i na jakie CPU, ale boxy od intela mają
    podstawę (to co dotyka procesora) okrągłą, która ma średnicę ~38mm
    (linijką zmierzone).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-08-06 09:40:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 08:28:59 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

    > Zależy może, jaki radiator i na jakie CPU, ale boxy od intela mają
    > podstawę (to co dotyka procesora) okrągłą, która ma średnicę ~38mm
    > (linijką zmierzone).

    Dzięki! Mierzyłem jakiś pod AMD, jest kwadrat o boku 36mm.
    Kurde, chyba nie robią większych z tego co widzę :/

    L.

  • 7. Data: 2013-08-06 10:49:22
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-06 09:40, Lisciasty pisze:

    > Dzięki! Mierzyłem jakiś pod AMD, jest kwadrat o boku 36mm.
    > Kurde, chyba nie robią większych z tego co widzę :/
    Oczywiście to dotyczy "boxowych" chłodzeń. Wiele "tuningowych" ma
    znacznie większe podstawy, nawet jakieś 6x6cm

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-08-06 18:38:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Dzięki! Mierzyłem jakiś pod AMD, jest kwadrat o boku 36mm.
    > Kurde, chyba nie robią większych z tego co widzę :/

    No ale czemu nie popatrzysz na wentylatory do obudów?
    Są znacznie większe... tylko jak mówiłem wcześniej: strata czasu i pieniędzy
    bo piwo schłodzisz szybciej zimną wodą niż jakimkolwiek Peltierem.

  • 9. Data: 2013-08-06 20:01:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 18:38:14 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > No ale czemu nie popatrzysz na wentylatory do obudów?
    > Są znacznie większe...

    Mi chodziło o powierzchnię styku radiator-moduł a nie o wentylator. Ten może być
    dowolnie wielki.

    >tylko jak mówiłem wcześniej: strata czasu i pieniędzy
    > bo piwo schłodzisz szybciej zimną wodą niż jakimkolwiek Peltierem.

    Nie działa. Chłodziliśmy w rezerwuarach kiblowych i efekt był marny, mimo że sporo
    tej wody poleciało. Był taki skwar że woda z wodociągu tez była ciepła :/

    L.

  • 10. Data: 2013-08-06 20:17:18
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-06 20:01, Lisciasty pisze:

    > Mi chodziło o powierzchnię styku radiator-moduł a nie o wentylator. Ten może być
    dowolnie wielki.
    Nie wiedziałem do jakiego zastosowania to chcesz użyć.

    > Nie działa. Chłodziliśmy w rezerwuarach kiblowych i efekt był marny, mimo że sporo
    tej wody poleciało. Był taki skwar że woda z wodociągu tez była ciepła :/
    To zrób patent taki, jak jest stosowany w "podgrzewaczu do butelek" dla
    dziecka - kąpiel wodna w pojemniczku, który ma od dołu grzałkę. A z
    zewnątrz izolacja termiczna i obudowa. W twoim przypadku zamiast grzałki
    od dołu dać peltiera i jak największy radiator (jeśli ciepło chcesz w
    powietrze wyrzucać) lub ten radiator też wsadź do kąpieli wodnej -
    zawsze to lepsze odbieranie ciepła niż przez powietrze.

    Tylko czy sens jest chłodzić wodę dookoła butelki do +3'C? Nie prościej
    wsadzić pół godziny wcześniej to piwo do zwykłej lodówki? :)
    W zasadzie za cenę sensownego peltiera 5x5cm (nie licząc radiatora i
    całej reszty) kupisz używaną lodówkę MINSK, która da radę od razu z całą
    kratą piwa, a przez całe lato zużyje za mniej zł prądu, niż byś wydał na
    sensowne chłodzenie procesorowe do tego peltiera.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173