    From: "Krzysiek Supera" <n...@w...jest.to>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Wypadek w Niemczech - Assistance Compensy nie działa?
    Date: Wed, 30 Mar 2011 13:08:28 +0200

    Witam

    Miałem w zeszłym tygodniu wypadek w Niemczech, samochód mam ubezpieczony w
    Compensie (Assistance w wersji Top).
    Po wypadku zostałem zawieziony z rodziną (żona i dwójka małych dzieci) do
    szpitala (karetkami), samochód zholowała firma wskazana przez niemiecką
    policję.

    Zadzwoniłem więc do Compensy, żeby się dowiedzieć, jaką pomoc mogę uzyskać.
    I tu się załamałem:

    - samochód zastępczy ("na kilka dni") albo zwrot kosztów powrotu do domu ze
    szpitala przysłyguje mi WYŁĄCZNIE jeżeli samochód zostanie zholowany przez
    Assistance Compensy
    - mogę się zwrócić (w ramach Assistance) z prośbą o holowanie z parkingu
    niemieckiego , na którym obecnie stoi samochód (wrak), ALE
    (1) muszę sam zapłacić za pierwsze holowanie z autostrady i za ten
    parking (ok. 150 EUR + 2 EUR za każdy dzień postoju)
    (2) samochód może zostać odwieziony TYLKO do najbliższej stacji VW
    (Dusseldorf albo Leverkusen) i za parking u nich także muszę płacić z
    własnej kieszeni (znacznie więcej niż na obecnym parkingu, a na rzeczoznawcę
    Compensy muszę czekać około 3-4 tygodni!!)

    Zatem, składki płacone przeze mnie na Assistance są pieniędzmi wyrzuconymi w
    błoto. Zastanawiam się na wynajęciem prawników (czytam obecnie wszystkie
    umowy, OWU, itp).

    Jeśli ktoś miał podobne problemy z wypadkiem za granicą i udało mu się
    jednak uzyskać zwrot kosztów podróży do domu po wypadku w ramach Assistance,
    niech da znać. Będę wdzięczny za pomoc...

    Krzysiek