  • 1. Data: 2011-03-30 13:08:28
    Temat: Wypadek w Niemczech - Assistance Compensy nie działa?
    Od: "Krzysiek Supera" <n...@w...jest.to>

    Witam

    Miałem w zeszłym tygodniu wypadek w Niemczech, samochód mam ubezpieczony w
    Compensie (Assistance w wersji Top).
    Po wypadku zostałem zawieziony z rodziną (żona i dwójka małych dzieci) do
    szpitala (karetkami), samochód zholowała firma wskazana przez niemiecką
    policję.

    Zadzwoniłem więc do Compensy, żeby się dowiedzieć, jaką pomoc mogę uzyskać.
    I tu się załamałem:

    - samochód zastępczy ("na kilka dni") albo zwrot kosztów powrotu do domu ze
    szpitala przysłyguje mi WYŁĄCZNIE jeżeli samochód zostanie zholowany przez
    Assistance Compensy
    - mogę się zwrócić (w ramach Assistance) z prośbą o holowanie z parkingu
    niemieckiego , na którym obecnie stoi samochód (wrak), ALE
    (1) muszę sam zapłacić za pierwsze holowanie z autostrady i za ten
    parking (ok. 150 EUR + 2 EUR za każdy dzień postoju)
    (2) samochód może zostać odwieziony TYLKO do najbliższej stacji VW
    (Dusseldorf albo Leverkusen) i za parking u nich także muszę płacić z
    własnej kieszeni (znacznie więcej niż na obecnym parkingu, a na rzeczoznawcę
    Compensy muszę czekać około 3-4 tygodni!!)

    Zatem, składki płacone przeze mnie na Assistance są pieniędzmi wyrzuconymi w
    błoto. Zastanawiam się na wynajęciem prawników (czytam obecnie wszystkie
    umowy, OWU, itp).

    Jeśli ktoś miał podobne problemy z wypadkiem za granicą i udało mu się
    jednak uzyskać zwrot kosztów podróży do domu po wypadku w ramach Assistance,
    niech da znać. Będę wdzięczny za pomoc...

    Krzysiek

  • 2. Data: 2011-03-30 13:17:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.03.2011 Krzysiek Supera <n...@w...jest.to> napisał/a:
> [...]
    > błoto. Zastanawiam się na wynajęciem prawników (czytam obecnie wszystkie

    Ale dlaczego prawników? Czy zaproponowane usługi były gorsze niż w OWU?
    Podejrzewam, że nie (chociaż nie sprawdzałem, ale wyglądają dość typowo),
    więc w sumie nie wiem, o co chodzi. Myślałeś, że za 100 zł/rok na lektyce
    Cię przyniosą do domu, a samochód naprawią za darmo?
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2011-03-30 13:31:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > więc w sumie nie wiem, o co chodzi. Myślałeś, że za 100 zł/rok na lektyce
    > Cię przyniosą do domu, a samochód naprawią za darmo?

    Zapewne wystarczyłoby mu gdyby pokryli koszt holowania z autostrady na
    parking i cenę parkingu, skoro on nie był w stanie usunąć pojazdu z drogi,
    albo zadecydować kto ma to zrobić.
    Ceny holowania na pewno aż tak bardzo się nie różnią, żeby się upierali przy
    swoich.

    Albo chociażby powinni mu kazać dopłacić różnicę, gdyby się okazało, że oni
    zrobiliby to taniej.
    Ja miałem w Assistance zapisy które umożliwiały holowanie na własną rękę w
    podobnych sytuacjach, wtedy ubezpieczyciel zwracał koszty.

  • 4. Data: 2011-03-30 14:13:01
    Od: "Krzysiek Supera" <n...@w...jest.to>

    .

> [...]
    > więc w sumie nie wiem, o co chodzi. Myślałeś, że za 100 zł/rok na lektyce
    > Cię przyniosą do domu, a samochód naprawią za darmo?

    Dlatego, że zaproponowane usługi nic mi nie dają. Z tego co piszesz, za 100
    zł/rok mogę sam zapłacić za holowanie samochodu po wypadku i sam zapłacić za
    powrót do domu, tak? Pracujesz w Compensie?

    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-03-30 14:21:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Supera" <n...@w...jest.to> napisał w
    wiadomości news:imv6ov$pic$1@news.onet.pl...
    .

    > Dlatego, że zaproponowane usługi nic mi nie dają.

    Dają, gdy nie jesteś uczestnikiem wypadku odwiezionym karetką, tylko
    zostajesz przy samochodzie.

    Ja tam zaliczyłem holowanie z autostrady z Niemczech do Polski (rozłożone w
    czasie potrzebnym na naprawę samochodu w Niemczech bo to tez obejmowało
    ubezpieczenie) i podróż pociągiem do domu, w pełni płaciło za to moje
    assistance, ale też od początku chciałem żeby to oni holowali - to jest
    warunek.

    Co nie znaczy że nie mogli zwrócić za holowanie, gdyby taka była
    konieczność - było to przewidziane w OWU.

  • 6. Data: 2011-03-30 15:06:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.soc.prawo.]
> [...]
    > zł/rok mogę sam zapłacić za holowanie samochodu po wypadku i sam zapłacić za
    > powrót do domu, tak? Pracujesz w Compensie?

    Ależ to, ile one Ci dają, powinieneś był wiedzieć podpisując umowę. Teraz
    nie ma o co i do kogo mieć pretensji, chyba tylko do siebie, że się tę
    umowę podpisało i pieniądze wydało. "Assistance" to umowa nienazwana.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2011-03-30 16:22:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.03.2011 14:13), Krzysiek Supera wrote:
> [...]
    >
    > Dlatego, że zaproponowane usługi nic mi nie dają. Z tego co piszesz, za
    > 100 zł/rok mogę sam zapłacić za holowanie samochodu po wypadku i sam

    To tak jakbyś miał pretensje do piekarza że kupionym u niego chlebem nie
    możesz wbijać gwoździ.

    Skoro Ci usługi nic nie dają - to po co je kupowałeś?

    p. m.

  • 8. Data: 2011-03-30 19:18:36
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-03-30 16:22, mvoicem pisze:
    > Skoro Ci usługi nic nie dają - to po co je kupowałeś?

    A to akurat jest głupia uwaga. Kupił przecież ubezpieczenie w razie
    zdarzenia, które nastąpiło.

    Taka jest polska kultura ubezpieczeniowa, że TU unikają wypłaty
    ubezpieczenia lub oferują produkty, gdzie szkoda prawie nie występuje.

    Pracuję dla niemieckiej firmy ubezpieczeniowej i coś podobnego miejsca
    nie ma. Ale 75 lat istnienia i bardzo duża konkurencja zobowiązuje.

    W Bolandzie można opylić wszystko.

    P.

  • 9. Data: 2011-03-30 19:27:46
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-30 19:18, Pan Piskorz pisze:

    > Pracuję dla niemieckiej firmy ubezpieczeniowej i coś podobnego miejsca
    > nie ma.

    Ja, ja, naturlich. :)

    --
    spp

  • 10. Data: 2011-03-30 19:31:33
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > - samochód zastępczy ("na kilka dni") albo zwrot kosztów powrotu do domu
    > ze szpitala przysłyguje mi WYŁĄCZNIE jeżeli samochód zostanie zholowany

    Witam
    Tak wyglada wiekszosc polskich assistance. W razie szkody dzwonisz do
    swojego ubezpieczyciela (pewnie zabezpieczenie przed wyludzeniami itd).
    Tylko co w przypadku kiedy nie byles w stanie zadzwonic a niemieckie sluzby
    zajely sie wszelkimi formalnosciami. Ciezko zadzwonic po assistance jak sie
    jest nieprzytomnym w karetce.
    Moze pojdz tym tokiem
    Pozdrawiam
    Adam