  • 1. Data: 2010-10-14 14:47:58
    Temat: Wypadki w ujęciu telewizyjnym
    Od: Jan <k...@p...com>

    Wczorajsza dyskusja w programie Pospieszalskiego dowiodła,
    że decydenci błądzą po omacku. I że sprawy toczą się torem
    losowym. Podkreślono, że ilość ofiar śmiertelnych w skali
    rocznej maleje. Przypisano to intesyfikacji prac nad
    porządkowaniem ruchu drogowego. Może to jest prawda, ale
    nie jest to prawda cała. Jeśli ruch gęstnieje, korków
    coraz więcej, to znaczy, że prędkości przejazdu maleją.
    Te średnie, nie mówię o piratach. Po prostu w korkach jest
    wolno, ale bezpieczniej niż przy jeździe swobodnej,
    z dużą prędkością.

    Druga sprawa to przymusowa demokracja, w jakiej się
    znaleźliśmy na drogach publicznych. Choćby nie wiem jak
    mocno tego chcieli, zamożni posiadacze luksusowych aut
    i tak nie pojadą drogami odizolowanymi od dróg dla mniej
    zamożnych. Bo takich nie ma. Chyba że to właśnie jest
    powód budowania nowych autostrad. Ponoć za przejazd
    Wwa-Poznań trzeba będzie uiszczać 120 PLN. Tak wczoraj
    meldowano. Wtedy wreszcie bogacze będą mieć drogi dla
    siebie. I demokracja korkowa zaniknie. A na razie
    cieszmy się, bo dziś mercedes czy nawet lamborgini albo
    i cadillac stoją posłusznie za starym polonezem.

    Tymczasem warto zauważyć, że policja skupia się na kontroli
    samochodów osobowych, i to tych nie-autokarowych.
    Rzadko kontroluje pojazdy takie, jak tamten tragiczny bus.
    Wczoraj zrobiono co prawda akcję na busy, ale to raczej
    na doraźny pokaz. Potem im odpuszczą, tak jak odpuszczają
    ciężarówkom, choćby kopciły okropnie. Przypuszczam, że
    nie chcą psuć interesu ubogim naszym przedsiębiorcom.
    Lepiej i łatwiej złapać kierowcę małego samochodu, i to
    tańszego. Już mercedesiarz może się okazać szefem,
    na przykład. Albo pociotkiem szefa. I kłopot gotowy.
    Kiedyś mnie chciano ukarać za przekroczenie prędkości
    o 12 km/godz. zaraz za znakiem ograniczenia do 70),
    a przepuszczono kolumnę mercedesów, bmw i audi, jadącą
    grubo ponad setką.

    Sam nie wiem, czy cieszyć się z korkowej równości
    i z tego, że może poirytowany korkiem decydent ruszy
    łepetyną, czy też martwić się, że nie doczekam poprawy...

    Janusz

  • 2. Data: 2010-10-14 14:57:19
    Temat: Re: Wypadki w ujęciu telewizyjnym
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    On 14.10.2010 14:47, Jan wrote:
    <ciach>
    >. Ponoć za przejazd
    > Wwa-Poznań trzeba będzie uiszczać 120 PLN. T
    <ciach>

    No, akurat wczoraj sprawdzałem cennik A1 i za jednorazowy przejazd
    ,całego istniejącego odcinka, samochodem osobowym, stoi 17,50 PLN, więc
    czemu gdzie indziej miałoby być znacznie drożej?

    Adam Kłobukowski

  • 3. Data: 2010-10-14 14:59:28
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > ,całego istniejącego odcinka, samochodem osobowym, stoi 17,50 PLN, więc
    > czemu gdzie indziej miałoby być znacznie drożej?

    Bo Grupa spiskuje!

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2010-10-14 15:25:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w
> [...]
    > PLN, więc
    > czemu gdzie indziej miałoby być znacznie drożej?

    Bo skoro za 50km Katowice-Krakow placi sie .. 13 zl, to ile sie
    bedzie placilo za 300 km ?
    Wychodzi mi ze 78 bedzie odpowiednie, a przeciez ceny maja jeszcze
    wzrosnac :-)

    P.S. Na benzyne was stac, a za autostrade placic nie chcecie !!!
    ;-)

    J.

  • 5. Data: 2010-10-14 15:34:07
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-10-14 14:47, Jan pisze:

    Same bzdety, az zal komentowac.

    > Janusz

    Czlowieku lecz swoje kompleksy gdzie indziej, a nie na grupach
    dyskusyjnych, bo wychodzisz tylko na biedaka z malym fiutkiem, ktory
    widzi wszedzie spisek.

    --
    Karolek

  • 6. Data: 2010-10-14 18:50:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No, akurat wczoraj sprawdzałem cennik A1 i za jednorazowy przejazd
    > ,całego istniejącego odcinka, samochodem osobowym, stoi 17,50 PLN

    A z Poznania do Konina już dziś 24 czy 25 zł.
    Do Warszawy będzie jeszcze 2 razy tyle.
    120 to pewnie od granicy.

  • 7. Data: 2010-10-14 19:08:27
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 14:47:58 +0200, Jan napisał(a):

    > Ponoć za przejazd
    > Wwa-Poznań trzeba będzie uiszczać 120 PLN

    Ponoć przejazd autostradą ma kosztować 0.2zł/km. Nijak z Warszawy do
    Poznania nie wychodzi 600km autostrady :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-10-14 22:19:59
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Oct 2010 19:08:27 +0200, MadMan
    <m...@n...wp.pl> wrote:

    >Ponoć przejazd autostradą ma kosztować 0.2zł/km. Nijak z Warszawy do
    >Poznania nie wychodzi 600km autostrady :

    To jest stawka minimalna. Maksymalna to 2 zł. za kilometr :))

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2010-10-14 22:25:54
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 22:19:59 +0200, jerzu napisał(a):

    > To jest stawka minimalna. Maksymalna to 2 zł. za kilometr :))

    Taa, ale dla pojazdów ponadnormatywnych czy jakoś tak. Czyli tych które
    nie łapią się nawet na kategorię "ciągnik siodłowy z naczepą".
    20 groszy za kilometr jestem jeszcze chyba w stanie dać za podróż
    wygodną drogą, a jeśli pobór opłat będzie w systemie zamkniętym to tym
    bardziej. Więcej - raczej nie, np. z małopolskiej A4 (32gr/km) nie
    korzystam i nie mam zamiaru.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 10. Data: 2010-10-15 00:10:59
    Od: megrims <m...@i...pl>

    (ciach)
    > A z Poznania do Konina już dziś 24 czy 25 zł.

    Teraz są 2 bramki po 12 PLN na odcinku 100 km. W obie strony
    jest 600 km (na oko). 24 * 6 = 144 PLN i tyle zapłacimy
    za przejazd w obie strony. A od granicy będzie jeszcze
    dodatkowo 170 km. Będzie PKP (Pięknie K%^&rwa Pięknie)