  • 1. Data: 2015-08-08 19:30:20
    Temat: Wyświetlanie kodu na stronie - niechciane paski przewijania - jak je ukryć?
    Od: s...@o...pl

    Witam

    Mam stronę: http://szyk.jcom.pl/leakckr.html i w niej parę znaczników <div
    po to by pojawiały się paski przewijania wtedy gdy trzeba. I w (FireFoxie) przy w
    sekcji "Przykład wywołania skryptu" obok kodu pojawia się pasek przewijania nawet gdy
    wszystko mieści się na stronie. W Chrome jest nawet gorzej bo wcześniejsze przykłady
    kodu (te powyżej w pojedynczych liniach) też mają pasek przewijania po prawej
    stronie.

    Chcę te paski przewijania ukryć ale nie wiem jak. Bo wygląda to paskudnie.

    Proszę o info jak prawidłowo wklejać kod na stronę tak by nie było pasków przewijania
    gdy się wszystko mieści i by się one pojawiały wtedy gdy trzeba.

    z góry dzięki
    Szyk Cech

  • 2. Data: 2015-08-09 05:43:39
    Od: Pit <n...@s...lonestar.org>

    Dnia 08.08.2015 s...@o...pl <s...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    przewijania gdy się wszystko mieści i by się one pojawiały wtedy gdy trzeba.

    W stylach dla <pre> masz ustawione "line-height: 14px;" czyli linię tekstu
    masz co 14 pikseli, ale... czcionka jest wyższa niż 14 pikseli, dlatego
    ostatnia linijka tekstu "wystaje" poza obrys (wiem, wiem, nie ma tam
    "zapalonych" piksli, ale to nie jest ważne, nawet spacja zajmuje jakiś
    obszar). Generalnie przy takim "twardym" formatowaniu jakie stosujesz
    wyjścia są dwa:
    1) W CSS dla *.Code po prostu olewasz overflow (czyli pozostawiasz domyślny
    "visible").
    2) Dla "pre" musisz tak dobrać "line-height" (i ewentualnie font-size),
    aby wysokość między liniami tekstu była wystarczająca dla danej czcionki i
    rozmiaru (na przykład "line-height: 17px;" albo "font-size: 12px;").

    Dla testu ustaw sobie na przykład:

    pre
    {
    line-height: 14px;
    font-size: 40px;
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    background-color: yellow;
    }

    i sprawdź jak to wygląda (poprzesuwaj scrollem), zwróciwszy uwagę na
    ostatnią linijkę - to przerysowany efekt tego co masz u siebie. Obrys
    litery "wystaje" poza tło warstwy - u Ciebie dzieje się dokładnie to samo,
    tylko że nie widać tego wprost, bo każdy znak oprócz właściwego kształtu ma
    jeszcze swój "padding" a czasem i kerning aby wiadomo było jakie odstępy
    między znakami/liniami zachować (inaczej byłyby "posklejane").

  • 3. Data: 2015-08-09 10:03:02
    Od: s...@o...pl

    Wielkie dzięki za pomoc!
    Zrobiłem najprościej jak się da i usunąłem line-height ze stylu <pre> (sam nie wiem
    po co tam go dałem :P ). Teraz jest ok - paski przewijania pojawiają się kiedy trzeba
    i normalnie są nie widoczne.

    jeszcze raz dzięki i pozdrawia
    Szyk Cech