  • 1. Data: 2016-12-27 12:09:06
    Temat: Wysyłanie sms-ów do kilku adresatów
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jak jest zrealizowane wysyłanie sms-ów do kilku odbiorców?
    a) idzie jeden sms do sieci z kilkoma numerami i sieć zajmuje się rozdziałem
    b) każdy sms do każdego odbiorcy jest wysyłany oddzielnie z poziomu telefonu

  • 2. Data: 2016-12-27 12:57:17
    Od: h...@g...com

  • 3. Data: 2016-12-27 13:02:55
    Temat: Re: Wysyłanie sms-ów do kilku adresatów
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-27 o 12:57, h...@g...com pisze:

    b) każdy sms do każdego odbiorcy jest wysyłany oddzielnie z poziomu telefonu

    Być może. Aczkolwiek pamiętam napiętą sytuację, jak kiedyś wysłałem dwa
    MMSy do żony i kochanki, i okazało się, że obie dostały nawzajem swoje
    numery jako listę odbiorców. Zatem przy wysyłaniu zdjęć trzeba uważać.

    W sumie przy wysyłaniu sms też bym uważał, bo jak byk widzę na
    androidzie rozmowy sms w ramach konferencji (z więcej jak jednym
    numerem), i to zaczynające się nie od mojego sms wychodzącego, tylko od
    sms przychodzącego.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-12-27 14:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > dwa MMSy do żony i kochanki, i okazało się, że obie dostały nawzajem
    > swoje numery jako listę odbiorców. Zatem przy wysyłaniu zdjęć trzeba

    To chyba w mmsach raczej.
    Ja tak ostatnio odpisałem szefowi na taka wiadomosc i poszło do całej
    firmy.
    I zaczałem dostawać odpowiedzi od niektorych z tłumaceniem dlaczego czegoś
    jeszcze nie zrobili :))))

> [...]
    > androidzie rozmowy sms w ramach konferencji (z więcej jak jednym
    > numerem), i to zaczynające się nie od mojego sms wychodzącego, tylko

    To raczej zalezy od programu ktory obsługuje smsy.
    Jeden pokazuje jako konferencyjne, inny jako konferencyjne + w
    indywidualnych rozmowach.
    Po przeniesieniu na inny telefon juz najczesciej tylko w indywidualnych
    rozmowach.

    Zreszta dobrze to widac w procesie wysyłania - przechodzi jeden sms po
    drugim a nie ze jeden i dalej juz rozsyła się poza telefonem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 5. Data: 2016-12-27 14:20:10
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Niektóre telefony w niektórych ustawieniach potrafią same zdecydować, że
    wyślą MMS zamiast SMS...

    MJ

  • 6. Data: 2016-12-27 20:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michał Jankowski m...@f...edu.pl ...

    > Niektóre telefony w niektórych ustawieniach potrafią same zdecydować, że
    > wyślą MMS zamiast SMS...

    Najczesciej po tym jak sms osiągnie wielkośc kilku smsów - ta ilosc jest z
    tego co pamietam, do zdefiniowania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 7. Data: 2017-01-02 12:18:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 27 Dec 2016 03:57:17 -0800 (PST), w
    <f...@g...c
    om>, h...@g...com
    napisał(-a):

    > Jak jest zrealizowane wysyłanie sms-ów do kilku odbiorców?
    > a) idzie jeden sms do sieci z kilkoma numerami i sieć zajmuje się rozdziałem
    > b) każdy sms do każdego odbiorcy jest wysyłany oddzielnie z poziomu telefonu

    Dzięki -- no to drugie pytanie.
    Czas wysłania wiadomości ustawia telefon czy sieć?
    Pytam, bo dostałem sms-a po 24h, ale data wysłania widnieje dzień wcześniejszy.
    I tu pytanie -- czy smsa przetrzymał telefon (bo np. chwilowo nie mógł wysłać)
    czy sieć?