  • 1. Data: 2014-06-24 22:38:18
    Temat: ZDJĘCIA: Kasprowy Wierch
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    Cześć Wszystkim,
    zapraszam do nowej galerii na stronie:

    http://www.tomaszworek.com/galeria-kasprowy_wierch--
    pl-43.html

    Mozna zaczynać kamienowanie ;)

    Pozdrawiam, Tomasz Worek

  • 2. Data: 2014-06-24 22:58:24
    Temat: Re: ZDJĘCIA: Kasprowy Wierch
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-06-24 22:38, Tomasz Worek pisze:
    > Cześć Wszystkim,
> [...]

    Nuda, panie, nuda.

    JD

  • 3. Data: 2014-06-25 07:52:12
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2014-06-24 22:38, Tomasz Worek pisze:

    > http://www.tomaszworek.com/galeria-kasprowy_wierch--
    pl-43.html

    Jak już napisano - nuda. Niestety, na Kasprowy wjechało już kolejką
    setki tysięcy fotografów, a każdy myślał że jest oryginalny.

    --
    bans

  • 4. Data: 2014-06-25 11:07:47
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JD" <j...@g...com> wrote:

    pl-43.html

    > Nuda, panie, nuda.

    Mnie tam Tatry nigdy nie wydają się nudne, tym bardziej że zdjęcia
    zrobione ze znawstwem fotografii krajobrazowej, z cierpliwością i
    widocznym poświęceniem.

    Mógłbym więc cały czas chwalić, co byłoby nudne i nikt poza Autorem
    by tego nie czytał. :) Dlatego skupię się na wadach IMHO:

    1. Tradycyjnie za bardzo nasaturowione, nawibrantyzowane - aż do
    cukierkowej sztuczności.

    2. Aż do sztuczności posunięta kompresja dynamiki i to wyglądająca
    na taką jeszcze bardziej sztuczną, niż nieco przegięty HDR - z
    mechanicznego połączenia dwóch naświetlań.

    Mnóstwo słodyczy, cukru, ujutnego miodu - a ja bym też chciał
    zobaczyć jakąś surowość natury, nb. tu przypomina mi się bardzo udanie
    robiony przez Janka Muzykanta w Tatrach high-key na śniegu i mgle... Tu
    praktycznie cały czas jedna melodia - jakaś katarynka w kółko wygrywa tę
    samą skoczną kołomyjkę ... ;-)

    Ja myślę, że ogół właśnie takie zdjęcia lubi najbardziej, ale mi po
    pierwszym przejrzanym milionie już trochę się przejadły, stąd uwagi jak
    wyżej. Gdyby były bardziej szczegółowe pytania - proszę zadawać.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2014-06-25 11:09:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 25. Juni 2014 07:52:12 UTC+2 schrieb bans:

    > Jak ju� napisano - nuda. Niestety, na Kasprowy wjecha�o ju� kolejk�
    >
    > setki tysi�cy fotograf�w, a ka�dy my�la� �e jest oryginalny.

    watpie.
    przypuszczam , ze zdecydowana wiekszosc fotografujacych nie mysla w ogole o
    jakiejkolwiek oryginalnosci.
    ot euforia , zachwyt widokiem przeklada sie na chec utrwalenia , zrobienia zdjecia.
    Moj pies w takich sytuacjach merda ogonem - czlowiek siega po aparat, gdyz nie ma
    ogona.
    najmniej chodzi o oryginalnosc.
    Kazdy czy chce czy nie jest inny a tym samym od urodzenia oryginalny. Nie ma wplywu
    na jego oryginalnosc fakt czy zrobil jakies inne zdjecia czy nie , gdyz orginalnosc
    zostala okreslona przez fakt i w momencie poczecia -przez niemal nieskonczonie
    wielka mozliwosc kombinacji genow.

    mam prosta teorie. wszystko co sie fotografuje , zostalo juz kiedys przez kogos
    sfotografowane i to lepiej.
    po co wiec fotografowac jeszcze? wszystko jest do znalezienia w sieci.
    wystarczy wrzucic " kasprowy" i masz tysiace, miliony zdjec , miedzy ktorymi znajda
    sie gorsze , lepsze.

    odpowiedz jest prosta - trzeba robic swoje nie baczac na innych.
    Z punktu widzenia autora wszystko co zrobi jest oryginalne , poniewaz wychodzi spod
    reki niepowtarzalnego , oryginalnego osobnika. A wiec fotografujac w Taki sam sposob
    jak inni realizuje swoja oryginalnosc. Proste jak drut. trzeba robic swoje , nie
    baczac na opinie innych , ze "nuda". Nuda jest nic nierobienie.

    a ze sie podoba lub nie ? jakie to ma znaczenie wobec miliardow zdjec , ktore
    powstaja nieprzerwanie. Jedno lepsze , gorsze - bez znaczenia. Wazne zeby Autor mial
    satysfakcje i poczucie relizacji swoich zamierzen , czyli dopatrywal sie w tym co
    robi sensu.

  • 6. Data: 2014-06-25 12:29:39
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2014 11:07:47 +0200, Mariusz [mr.] wrote:
    > 1. Tradycyjnie za bardzo nasaturowione, nawibrantyzowane - aż do

    na-co?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 7. Data: 2014-06-25 12:41:34
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> wrote:

    > na-co?

    Wibrantyzacja to inny algorytm saturacji. Ale czy nie wystarczy, że
    Autor będzie wiedzieć o co chodzi? :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2014-06-25 12:59:01
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2014 12:41:34 +0200, Mariusz [mr.] wrote:

    > Ale czy nie wystarczy, że Autor będzie wiedzieć o co chodzi? :)

    Piszesz na grupę, wiesz o tym?

    Swoją drogą obydwie te pokraki językowe są objawiem jakiegoś zmoronienia.

  • 9. Data: 2014-06-25 13:19:25
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Piszesz na grupę, wiesz o tym?

    Wiem i właśnie dlatego - mam świadomość, że nie tłumaczę sprawy w
    jakiejś telewizji śniadaniowej. Zresztą i tak nigdy nie uzyskamy jakiejś
    twardej granicy tłumaczenia pojęć w komunikacji językowej.

    > Swoją drogą obydwie te pokraki językowe są objawiem jakiegoś
    > zmoronienia.

    I teraz ja zapytam: - Czego??? :)

    Pokraki nie pokraki, ale w każdej środowiskowej odmianie języka
    podstawą jest rozumienie się w niewielu słowach i jeśli tylko ten
    warunek jest spełniony, to reszta nie gra roli (w obliczu natarcia
    dowódca rzuca rozkaz: - "Ognia!", a podwładni w tym czasie rozpoczynają
    dyskusję o definicjach rozmaitych rodzajów palenia, czy palenie szkodzi
    zdrowiu, itd.... ).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 10. Data: 2014-06-25 14:17:28
    Temat: Re: ZDJÄ CIA: Kasprowy Wierch
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > I teraz ja zapytam: - Czego??? :)

    tutaj jest pieknie wyjasnione ci t jest "wibrantyzacja":

    https://www.google.at/search?q=wibrantyzacja&rls=com
    .microsoft:de-at&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&start
    Page=1&gfe_rd=cr&ei=Gr2qU9bqCMzF_gaHuICoAw&gws_rd=cr