  • 1. Data: 2009-06-02 21:23:48
    Temat: Zagdaka, hamulec przedni CB 500
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    witam, nie bede sie rozpisywal, opisze tylko z grubsza w czym problem,
    majstrowalem cos przy zacisku, wypadl mi jeden tloczek i zaczely sie
    problemy, podczas jazdy po pewnym czasie zaczela twardniec klamka hamulca a
    im twardsza klamka sie robila tym bardziej mi blokowalo kolo w efekcie
    musialem sie zatrzymac i odkrecic odpowietrznik , upuscic troche plynu i
    wtedy odpuszczalo, hamulce byly odpowietrzone, zmienilem tez plyn na nowy ,
    nawet zacisk byl trozbierany i wszystko bylo czyszczone wlacznie z
    tloczkami, problem nie ustapil , dalej po nagrzaniu sie hamulca zaczyna
    blokowac kolo, zeby bylo ciekawiej, bez uzywania hamulca tez ten problem
    istnieje, mianowicie , krecilem kolem i ogrzewalem zacisk goracym powietrzem
    z pistoletu na gorace powietrze(takiej jakby suszarki) , ogrzewam zacisk i
    krece kolem, w miare nagrzewania zacisku kolo coraz ciezej sie kreci, tzn
    wyglada na to ze wysuwaja sie tloczki popychajac klocki i zaczyna sie
    hamowanie a klamka robi sie coraz twardsza. Plyn znów wymieniony bo bylo
    podejrzenie ze plyn zwieksza objetosc pod wplywem temperatury, ewentuanie
    powietrze które moze pod wplywem temperatury zwieksza objetosc powodujac
    wysuwanie sie tloczków? Podpowiedzcie cos bo juz mi sie skonczyly pomysly,
    czy moze byc tak , ze jakis maly babelek powietrza nadal gdzies siedzi i
    powoduje wypychanie tloczków kiedy hamulce sie nagrzeja?? Czy to raczej
    niemozliwe i problemu szukac gdzies indziej?Pompka hamulcowa napewno
    sprawna, zacisk tez przeciez dziala , tloczki sie nie zacinaja. Prosze o
    pomoc bo juz trace cierpliwosc

    Artur

  • 2. Data: 2009-06-03 03:00:15
    Temat: Re: Zagdaka, hamulec przedni CB 500
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Tue, 2 Jun 2009 22:23:48 +0100, "R2" <k...@g...pl> wrote:

    >czy moze byc tak , ze jakis maly babelek powietrza nadal gdzies siedzi i
    >powoduje wypychanie tloczków kiedy hamulce sie nagrzeja??

    Tak.

    >Pompka hamulcowa napewno
    >sprawna

    Otworek powrotny drożny (ten pod blaszką w zbiorniczku)?

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 3. Data: 2009-06-03 05:09:23
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    "Eskimos" wrote

    > Otworek powrotny drożny (ten pod blaszką w zbiorniczku)?

    pod blaszką? tam jest takie plastikowe kółeczko z dziurkami, a jak sprawdzić
    czy ten otworek jest drożny, ale chyba drożny bo płyn wraca do zbiorniczka
    jak się naciska tłoczki na dole

  • 4. Data: 2009-06-03 07:56:10
    Od: "Marcin" <b...@b...pl>

    Uzytkownik "R2" napisal :

    > problemy, podczas jazdy po pewnym czasie zaczela twardniec klamka hamulca
    > a im twardsza klamka sie robila tym bardziej mi blokowalo kolo w efekcie
    > musialem sie zatrzymac i odkrecic odpowietrznik

    Moze spróbuj jeszcze jak zamykasz dekiel od pojemniczka z plynem, wlozyc ta
    gumowa membranke zakrywajaca pojemnik tak, zeby nie powodowala cisnienia
    wewnatrz zbiorniczka.

    Ja to robie tak, ze najpierw jej srodek wpycham do srodka a dopiero potem
    brzegi dociskam do scianek zbiornika. Jednym slowem ma ssac plyn w gore a
    nie pchac w dol.

    Ale pewnie ameryki nie odkrylem :-)

    Pozdroo,
    Marcin
    RC46 FiY

  • 5. Data: 2009-06-03 09:58:16
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Wed, 3 Jun 2009 06:09:23 +0100, "R2" <k...@g...pl> wrote:

    >pod blaszką? tam jest takie plastikowe kółeczko z dziurkami, a jak sprawdzić
    >czy ten otworek jest drożny, ale chyba drożny bo płyn wraca do zbiorniczka
    >jak się naciska tłoczki na dole

    Yyy, plastikowe koleczko? Robilem pompe w CB500 '94 nie dalej jak dwa
    tygodnie temu, ale zadnego plastiku nie pamietam ;) No w kazdym razie
    w dnie zbiorniczka są dwa otwory - jeden wiekszy, "tam" i jeden taki
    malutki, jak zrobiony igłą, "z powrotem". Z tego mnijeszego przy
    odpuszczaniu klamki sika prosto w oko ;) więc jest tam taka malutka
    blaszka, która go zasłania.

    Skoro zaciski puchną od ciepła, to powietrze. Ale płyn powinien się
    cofnąc do pompy. Moze jest za dużo płynu w zbiorniczku i nie ma się
    gdzie podziać jak poziom urośnie? One puchną też przy otwartej pompie?
    Bo jeżeli tak, to powrót zatkany.

  • 6. Data: 2009-06-03 10:44:45
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Eskimos" wrote...

> [...]
    > cofnąc do pompy. Moze jest za dużo płynu w zbiorniczku i nie ma się
    > gdzie podziać jak poziom urośnie? One puchną też przy otwartej pompie?

    Mialem kiedys identyczna sytuacje. Dokladnie jak opisujesz. Tez dostawalem
    szalu i nikt nie potrafil znalezc problemu, az kiedys jeden mechanik
    podpowiedzial, ze przewody moga tak sie zepsuc. Wymienilem gumowy przewod
    hamulcowy i problem zniknal, nigdy wiecej nie powrocil. Okazuje sie, ze
    przewody moga sie w srodku rozwarstwic i zamknac przeplyw. Taki przewod
    zaczyna dzialac troche jak dioda - puszcza tylko w jedna strone. Co ciekawe,
    jak reka sie wciskalo tloczek to plyn normalnie wracal do zbiorniczka. W
    czasie jazdy hamulce sie tak zaciskaly, ze mialem fioletowe tarcze.
    Sprawdz dokladnie powrot w pompie i upewnij sie, ze cos nie zatyka ukladu.
    Sprawdz dobrze poziom plynu i jezeli wszystko bedzie ok radzilbym wymienic
    przewody hamulcowe.

    pozdro
    --
    James

  • 7. Data: 2009-06-03 17:14:43
    Od: McFerry <r...@k...pl>

    Eskimos pisze:

    Sorry, że podepnę się pod temat. Czy masz w swojej maszynie przewody
    hamulcowe w oplocie?

    --
    pozdrawiam
    Rysiek

  • 8. Data: 2009-06-03 20:36:26
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    "Eskimos" wrote
    > Yyy, plastikowe koleczko? Robilem pompe w CB500 '94 nie dalej jak dwa
    > tygodnie temu, ale zadnego plastiku nie pamietam ;)

    w 94 jest inny zbiorniczek , więc i pewnie pompka tez jest inna, jakos od 97
    roku był inny master cylinder , zacisk pewnie też, bo brembo, od tego też
    roku w cb 500 z tyłu pojawiła się też tarcza.

    Co do sugestii z rozwarstwieniem przewodów oraz z zaczopowanym zaworkiem
    powrotnym, czy to możliwe że przewody się zepsuły albo pomka w momencie
    kiedy nieszczęsny tłoczek wypadł, czy możliwy jest aż taki zbieg
    okoliczności , że akurat wtedy coś się popsuło? ale z drugiej strony no
    wypadł mi ten tłoczek ale odpowietrzaliśmy te hamulce i trudno uwierzyć że
    dalej tam jest jakies powietrze, ale ciężko coś więcej wymyślić.. dziękuje
    wszystkim za rady, ja już nie mam cieprliwości ale na dniach mój kolega
    posprawdza wszystko o czym wspomnieliście, a jeżeli to nie pomoże to w
    poniedziałek zaprowadze do serwisu, co jest ostatecznością bo wiadomo , że
    zapłace niemało..
    Pozdrawiam serdecznie
    Artur

  • 9. Data: 2009-06-03 20:41:10
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    "Eskimos" <e...@t...pl> wrote
> [...]
    > cofnąc do pompy. Moze jest za dużo płynu w zbiorniczku i nie ma się
    > gdzie podziać jak poziom urośnie? One puchną też przy otwartej pompie?

    tak zaciskają się klocki także przy otwartej pompie, kiedy podgrzewałem heat
    gun'em ten zacisk

  • 10. Data: 2009-06-03 21:11:55
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "R2" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > posprawdza wszystko o czym wspomnieliście, a jeżeli to nie pomoże to w
    > poniedziałek zaprowadze do serwisu, co jest ostatecznością bo wiadomo , że

    Jak masz dac do serwisu i bulic, a dajesz sobie rade (bo przeciez
    odpowietrzales, rozbierales, kombinujesz, wiec jak wyglada klucz wiesz) to
    wez najpierw (przed wyslaniem do serwisu) wymien ten przewod. Co Ci zalezy?
    Nie jest jakis dramatycznie drogi, a przewod w oplocie daje naprawde duzo
    lepsze wyczucie.

    --
    pzdr:
    Ivam