  • 1. Data: 2016-09-18 11:46:20
    Temat: Zakłócenia a rdzeń ferrytowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    ?Wracam do rozmowy sprzed kilku miesięcy.

    Ponieważ podczas ładowania niektorych urządzeń w samochodzie, występują
    spore zakłócenia w CB radiu, postanowiłem, za waszą poradą założyć osobny
    obwód ładowania bezpośrednio od akumulatora.
    Dodatkowo CB tez bede zasilał bezpośrednio od aku.

    Poradziliście mi też aby na przewód założyć rdzeń ferrytowy.
    Założe wiec taki zarówno na przewód do ładowania jak i do CB.

    Gdzie założyć ten ferryt? Blizej aku, blizej
    odbiornika, gdzies po drodze czy to moze bez znaczenia?

  • 2. Data: 2016-09-18 13:22:56
    Temat: Re: Zakłócenia a rdzeń ferrytowy
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-18 o 11:46, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Gdzie założyć ten ferryt? Blizej aku, blizej
    > odbiornika, gdzies po drodze czy to moze bez znaczenia?

    najbliżej miejsca, w którym powstają zakłócenia.

    a.

  • 3. Data: 2016-09-18 13:27:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

> [...]
    >
    > Gdzie założyć ten ferryt? Blizej aku, blizej
    > odbiornika, gdzies po drodze czy to moze bez znaczenia?

    Tam załóż gdzie odetniesz anteny promieniujące i wychwytujace
    zakłócenia, czyli na kablu zasilajacym 12v przy CB i na kablu
    zasilajacym 12v przy samej ładowarce.

    Niby jeszcze mógłbyś założyć na kabel wyjściowy 5v z ładowarki do
    smartfona. Też przy ładowarce.

    W radiach samochodowych są specjalne filtry jako osobne kostki w
    metalowej puszce. Daję lepsze efekty niz sam ferryt. W lepsiejszych
    zasilaczach ATX są na gniazdku 230v. Można wyszabrować lub kupić na aledrogo.

    Coś w tym stylu

    http://multisort.pl/product/Filtr-przeciwzakloceniow
    y-3A-do-instalacji-sam.-12V,8810.html
    http://www.ebay.com/bhp/ac-noise-filter
    http://img2.tradeee.com/photo/51110412/EMI_RFI_Filte
    r__PCB_Board_Filter_.jpg
    http://www.blaetech.com/images/filter5.jpg

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 4. Data: 2016-09-18 14:44:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-18 11:46, Budzik wrote:
    > Ponieważ podczas ładowania niektorych urządzeń w samochodzie, występują
    > spore zakłócenia w CB radiu, postanowiłem, za waszą poradą założyć osobny
    > obwód ładowania bezpośrednio od akumulatora.

    U mnie to nie pomoże ponieważ CB łapie zakłucenia od ładowarek
    impulsowych przez eter. Sprawdź czy na milin procent to sieje przez
    zasilanie. U mnie odsunięcie CB od ładowarki zmniejszało szum.

    Zrobiłem tak że teraz mam liniowy stabilizator zamiast impulsowego.
    grzeje się, ale przynajmniej nie szumi.

  • 5. Data: 2016-09-18 16:58:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > U mnie to nie pomoże ponieważ CB łapie zakłucenia od ładowarek
    > impulsowych przez eter. Sprawdź czy na milin procent to sieje przez
    > zasilanie. U mnie odsunięcie CB od ładowarki zmniejszało szum.

    Podłączenie ładowania powoduje sianie.
    Odłączenie sprawia ze siania nie ma.
    Wnioski nasuwają się same :)

    > Zrobiłem tak że teraz mam liniowy stabilizator zamiast impulsowego.
    > grzeje się, ale przynajmniej nie szumi.

    Czarna magia ;-)

  • 6. Data: 2016-09-18 21:43:08
    Temat: A jak stwierdzić gdzie one powstają ?.
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2016-09-18 22:25:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Czarna magia ;-)

    e tam magia ;)

    sztaba amelinium od pentium pod fotelem
    http://www.build-your-own-computer.net/image-files/c
    pu-cooling-01.jpg

    i regulator LM7805 lub LM78S05 za 3zł
    https://electronicslovers.files.wordpress.com/2014/1
    0/33coghl.jpg

    w zimie jak znalazł, podgrzewany fotel ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.