  • 41. Data: 2013-03-10 17:56:50
    Temat: Re: Zaległy przegląd i przestroga
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-09 22:13, k...@g...com pisze:

    > Jazda bez przeglądu wymusza pozytywne zachowania. Oczywiście wśród świadomych
    kierowców. świadomy kierowca zdaje sobie sprawę że jak go złapią to dostanie mandat i
    będzie się bujał żeby odzyskać DR.

    mandat w jakiej wysokości?

  • 42. Data: 2013-03-10 18:18:36
    Temat: Re: Zaleg y przegl d i przestroga
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-03-09 19:58, Artur Maśląg pisze:

    > Art. 43. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od
    > kierującego pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu
    > ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli
    > kierujący:

    Tak, TU wypłaci odszkodowanie z OC a od sprawcy może domagać się zwrotu
    kosztów (regres) jeśli udowodni że do szkody przyczynił się zły stan
    techniczny.

    Pozdr.

  • 43. Data: 2013-03-10 18:20:27
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-09 22:27, Krzysztof 45 pisze:

    > Tak ciężko Ci odpowiedzieć po co robisz regularnie (o ile robisz)
    > badanie techniczne samochodu?
    >
    > Temat OC mnie tu nie interesuje.

    ja ci odpowiem: praktycznie w każdym roku mam kontrolę drogową więc nie
    opłaca się jeździć dłuższy czas bez przeglądu, szczególnie że po ten
    dowód trzeba się pofatygować do gminy, podpisać że zostało się pouczonym
    że powinienem po zakupie auta zasilić budżet i zmienić tablice i dowód,
    po przeprowadzce też... Poza tym na stacji diagnostycznej jestem min 2
    razy w roku, raz bo muszę, raz bo chcę się upewnić czy wszystko ok z
    zawieszeniem lub słyszę jakieś stuki.
    Zdarza mi się przeoczyć przegląd, czasem przejeżdżę miesiąc czy dwa bez
    przeglądu.
    Ale jeśli jeździsz tyle że przez kilka lat nie spotykasz rutynowej
    kontroli - to faktycznie frajerstwo co rok płacić :P

    Lukasz

  • 44. Data: 2013-03-10 18:36:43
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-03-10 18:18, DoQ pisze:

    > Tak, TU wypłaci odszkodowanie z OC a od sprawcy może domagać się zwrotu
    > kosztów (regres) jeśli udowodni że do szkody przyczynił się zły stan
    > techniczny.

    Czyli dokładnie tal samo, jak w przypadku, kiedy samochód ma aktualny
    przegląd.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 45. Data: 2013-03-10 18:50:19
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 10 marca 2013 17:56:50 UTC+1 użytkownik PlaMa napisał:

    kierowców. świadomy kierowca zdaje sobie sprawę że jak go złapią to dostanie mandat i
    będzie się bujał żeby odzyskać DR.

    > mandat w jakiej wysokości?

    Nie wiem bo nigdy nie dostałem takiego mandatu. Prostszym rozwiązaniem może być w
    przypadku rutynowej kontroli zeznać ze DR został w domu. Nie maja co zabrać. Mandat
    chyba 5 dych bez punktów.

  • 46. Data: 2013-03-10 19:13:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 18:18:36 +0100, DoQ napisał(a):

    > Tak, TU wypłaci odszkodowanie z OC a od sprawcy może domagać się zwrotu
    > kosztów (regres) jeśli udowodni że do szkody przyczynił się zły stan
    > techniczny.

    Nie mowie nie ... ale widzisz gdzies tam powyzej prawo do regresu z powodu
    zlego stanu technicznego ?

    J.

  • 47. Data: 2013-03-10 19:14:55
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-03-10 18:20, ddddddd pisze:

    > ja ci odpowiem:
    > [...]
    > Ale jeśli jeździsz tyle że przez kilka lat nie spotykasz rutynowej
    > kontroli - to faktycznie frajerstwo co rok płacić :P

    I o to mi chodzi. Jeżeli nie ponosi się konsekwencji po za mandatem,
    nawet w sytuacji gdy uczestniczymy w wypadku, to po co ludzie robią te
    badania. Frajerstwo jednym słowem. Oczywiście dotyczy to ludzi którzy
    dbają o prawidłowy stan tech. auta.

    Musisz chyba bardzo dużo jeździć lub mieć farta do kontroli. Ja robię
    około 15-20 a bywa że i 40tyś km rocznie i jak pamięcią sięgam, nie
    przypominam sobie bym był kiedykolwiek rutynowo kontrolowany.
    --
    Krzysiek

  • 48. Data: 2013-03-10 19:26:29
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-03-10 17:56, PlaMa pisze:

    > mandat w jakiej wysokości?

    Poz. 194 w taryfikatorze
    art. 96 § 1 pkt 4
    Dopuszczenie przez właściciela, posiadacza, użytkownika lub prowadzącego
    pojazd:
    [...]
    2) pojazdu do jazdy na drodze publicznej pomimo braku wymaganych
    dokumentów stwierdzających dopuszczenie pojazdu do ruchu
    50 zł

    Pozdr,

  • 49. Data: 2013-03-10 19:35:12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-10 19:26, LEPEK pisze:

    > 2) pojazdu do jazdy na drodze publicznej pomimo braku wymaganych
    > dokumentów stwierdzających dopuszczenie pojazdu do ruchu
    > 50 zł

    rzeczywiście można się zastanowić nad zaryzykowaniem...

  • 50. Data: 2013-03-10 21:47:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Tak ciężko Ci odpowiedzieć po co robisz regularnie (o ile robisz)
    > badanie techniczne samochodu?

    To jest nieistotne w kontekście dyskusji, czyli w tym fragmencie
    Twoich fałszywych tez, że brak badań w zakresie polisy OC
    z automatu powoduje ściągniecie regresem kosztów z sprawcy.

    > Temat OC mnie tu nie interesuje.

    Nie, skąd:
    <cite>
    Ustaw mam szukać? Sam poszukaj lub przeanalizuj umowy zakładów
    ubezpieczeniowych.
    Zrób dzwon lub uczestnicz w dzwonie nie ze swojej winy z dużymi stratami
    materialnymi i uszczerbkiem na zdrowiu, a może jeszcze trafisz na
    jakiegoś z "plecami" i nie miej aktualnych badań technicznych.
    </cite>

    :>