  • 61. Data: 2013-03-10 23:59:18
    Temat: Re: Zaleg?y przegl?d i przestroga
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Uwielbiam takie wpisy "fachowców" LOL
    >
    > To po kiego robić badania co roku? Nie lepiej w tedy gdy nam odbiorą DR?

    no jak to po co?
    Po to, aby napotkany misiek nie zakonczył naszej podróży.
    Tfu, przeciez po to, aby sprawdzić stan techniczny pojazdu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 62. Data: 2013-03-11 05:33:35
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-10 19:14, Krzysztof 45 pisze:
    > I o to mi chodzi. Jeżeli nie ponosi się konsekwencji po za mandatem,
    > nawet w sytuacji gdy uczestniczymy w wypadku, to po co ludzie robią te
    > badania. Frajerstwo jednym słowem. Oczywiście dotyczy to ludzi którzy
    > dbają o prawidłowy stan tech. auta.

    to coś jak nieprzerejestrowanie auta. Ja zawsze to robiłem, pewnego dnia
    kupiłem auto które miało kilku właścicieli i nikt w międzyczasie nie
    przerejestrowywał. Pytam właściciela dlaczego - "bo nikt u nas (w
    wiosce) nie przerejestrowuje" (bo nie ma kar). Ja zarejestrowałem to
    auto na siebie (bo bałem się nieporządku w papierach) kosztowało mnie to
    chyba 260zł (bo było tylko zaświadczenie że KP zagubiona), pół dnia
    stracone w starostwie. Powiedziałem sobie wtedy że już nigdy nie dam się
    tak sfrajerować.

    > Musisz chyba bardzo dużo jeździć lub mieć farta do kontroli. Ja robię
    > około 15-20 a bywa że i 40tyś km rocznie i jak pamięcią sięgam, nie
    > przypominam sobie bym był kiedykolwiek rutynowo kontrolowany.

    ja robię 40 do 60 tys rocznie, być może czasem o takich godzinach jeżdżę
    (w niektórych miejscowościach poranne kontrole trzeźwości), zdarza mi
    się też prędkość przekroczyć co zwiększa prawdopodobieństwo kontroli
    (ale ta rutynowa to i tak min. raz do roku wypada) :)

    Lukasz

  • 63. Data: 2013-03-11 07:05:32
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-03-10 23:45, Liwiusz pisze:

    > Skoro nie można postawić diagnozy, to nie można stwierdzić, ze auto było
    > niesprawne, czyli kierowca nie jest pociągnięty do (tej hipotetycznej)
    > odpowiedzialności, bowiem jego winę (roszczenie) należy udowodnić, co
    > tutaj nie jest możliwe.

    Właśnie teraz rozchodzi się o te udowadniania i procesy sądowe. Brak
    aktualnych badań technicznych i auto którego nie można zbadać. Sytuacja
    na korzyść TU a nie właściciela takiego auta.
    --
    Krzysiek

  • 64. Data: 2013-03-11 08:24:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-11 07:05, Krzysztof 45 pisze:

    > Właśnie teraz rozchodzi się o te udowadniania i procesy sądowe. Brak
    > aktualnych badań technicznych i auto którego nie można zbadać. Sytuacja
    > na korzyść TU a nie właściciela takiego auta.

    Nie istnieje domniemanie (ani prawne, ani faktyczne) brak badań ->
    pojazd niesprawny.

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2013-03-11 08:44:56
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Krzysio pisze:
    Właśnie teraz rozchodzi się o te udowadniania i procesy sądowe. Brak aktualnych badań
    technicznych i auto którego nie można zbadać. Sytuacja na korzyść TU a nie
    właściciela takiego auta.

    Coś Ci się znowu myli. Jak kogoś zabiją, a narzędzia zbrodni brak lub zniszczone, że
    badać się nie da, to problem ma prokuratura, bo pozostaje proces poszlakowy,
    podobnie jest z TU, które musi udowodnić BEZSPORNIE wadę pojazdu, który nie istnieje
    lub nie da się go zbadać i jej związek z wypadkiem oraz winę umyślną kierowcy i
    powinieneś sobie zdawać sprawę, że jeden świadek, który jechał tym pojazdem niedawno
    zeznający, że pojazd był sprawny, kładzie całkowicie taki proces, nie mówiąc o kilku.

  • 66. Data: 2013-03-11 09:17:17
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-03-09 20:34, frank drebin pisze:

    > no to w takim razie cofam co napisałem.
    > Ale powiedziawszy szczerze, byłem pewien tego co napisałem. Albo kiedyś
    > tak było albo po prostu pomieszałem. No chyba że różne ubezpieczalnie
    > mają różne zapisy w tych sprawach? Może tak być?

    Tak jest w AC - sam sie na tym wylozylem. Jakis czas temu ktos mi
    stuknal zderzak na parkingu, a ja sie nie zorientowalem, ze auto nie ma
    przegladu (jakis 3 dni po terminie) i pojechalem zglosic szkode z AC.
    Zrobili ksero dowodu etc.. a za 2 tyg przychodzi pismo, ze auto nie
    mialo przegladu :) i ze kasa czeka na mnie jak tylko przyniose
    zaswiadczenie, ze w momencie wystapienia zdarzenia pojazd byl
    dopuszczony do ruchu :)

    --
    jarek

  • 67. Data: 2013-03-11 09:41:18
    Temat: Re: Zaległy przegląd i przestroga
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Mnie policja złapała bez badań technicznych, bo zapomniałem o nich. DR
    mi zatrzymali, pojechałem zrobić badania, tego samego dnia odebrałem DR
    nie dostałem żadnego mandatu.

  • 68. Data: 2013-03-11 10:26:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości
    >To na marginesie tematu, a interesuje mnie czemu ludzie robią
    >obowiązkowe badania w sytuacji nie ponoszenia konsekwencji z tytułu
    >ich braku. Bo 50 zł mandatu + koszt badania technicznego i odbiór DR
    >w urzędzie to nie kara.

    Zeby sprawdzic czy maja sprawne auto ? :-)
    Koledze cos dwa razy pekly przewody hamulcowe, mnie ostatnio w zlomie
    tez, wiec moze ma to sens dla wlasnego dobra.

    Poza tym niektorzy maja AC, inni mieszkaja 500km od miejsca
    zameldowania, jeszcze innym nie usmiecha sie wyjazd na wakacje, byc
    moze zagraniczne, bez dowodu, bo zabrali po drodze ...

    Sa jeszcze tacy ekologiczni, co chetnie sprawdza czy nie zatruwaja
    srodowiska, ale to dopiero po drugiej stronie Odry ..

    J.

  • 69. Data: 2013-03-11 10:27:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-03-11, PesTYcyD <p...@w...pl> wrote:
    > Mnie policja złapała bez badań technicznych, bo zapomniałem o nich. DR
    > mi zatrzymali, pojechałem zrobić badania, tego samego dnia odebrałem DR
    > nie dostałem żadnego mandatu.

    Bo zdazyles. Na drugi dzien DR juz by jechal do WK :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 70. Data: 2013-03-11 10:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof 45 "mekar[wytnijto]"@vp.pl ...

    > Właśnie teraz rozchodzi się o te udowadniania i procesy sądowe. Brak
    > aktualnych badań technicznych i auto którego nie można zbadać. Sytuacja
    > na korzyść TU a nie właściciela takiego auta.

    Dokładnie! Ale w korei chyba...