  • 1. Data: 2022-12-21 07:58:26
    Temat: Zamel MEW-01, opinie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Czy dobrze rozumiem, że samo urządzenie podpina się do trzech faz oraz N
    "tylko" po to aby urządzenie działało oraz możliwy był pomiar napięć na
    fazach, a pomiar przepływu prądy odbywa się już za pomocą
    dokupionych/wymiennych "przekładników" (obejm)? Czyli pomiar jak
    miernikiem cęgowym i nie trzeba wpinać się szeregowo w instalacje?

    A jak z poprawnością odczytów i niezawodnością?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-12-21 11:53:15
    Temat: Re: Zamel MEW-01, opinie
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 21 grudnia 2022 o 07:58:28 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > dokupionych/wymiennych "przekładników" (obejm)? Czyli pomiar jak
    > miernikiem cęgowym i nie trzeba wpinać się szeregowo w instalacje?

    Zgadza się, tak to działa. Zamontowane w bardzo ciasnej rozdzielnicy (deweloper
    pewnie taką wybrał bo tańszych nie było), zaletą był też rozmiar tylko 2 moduły.

    > A jak z poprawnością odczytów i niezawodnością?

    Jakieś 3 lata już u mnie działa. Dokładności wskazań nie weryfikowałem, na pewno
    mierzy dwukierunkowo (mam PV na jednej z faz i dobrze to widać), mierzy też moc
    bierną. Był raz problem że zaczął się restartować, przyczyną była jakaś nowa sieć
    WiFi (być może "mesh") w okolicy, poprawione w aktualizacji firmware której jednak
    nie dawało się wgrać (restartował się zanim zdążył tę aktualizację pobrać), szybki
    telefon do supportu, znali problem (plus za to że odebrał telefon ktoś zorientowany)
    i doradzili chwilowe pogorszenie zasięgu WiFi przez odkręcenie antenki - pomogło, po
    aktualizacji już się nie restartuje (mam nadzieję że w tych nowych Lite bez antenki
    błąd już jest poprawiony od nowości). Na razie korzystam z ich chmury, w wolnej
    chwili spróbuję uruchomić udostępniony przez nich kod na własnym serwerze (plus za to
    że tak się da).

  • 3. Data: 2022-12-21 11:57:48
    Od: M M <m...@g...com>

    Poprawka zakup luty 2021 czyli niecałe 2 lata, cena wtedy 386,99 zł na alle... -
    potem sporo podrożały niestety.

  • 4. Data: 2022-12-21 18:43:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > dokupionych/wymiennych "przekładników" (obejm)? Czyli pomiar jak
    > miernikiem cęgowym i nie trzeba wpinać się szeregowo w instalacje?

    Dokładnie tak.
    Siedzi w rozdzielnicy. Ciasno było ale weszło spoko, spore są
    przekładniki prądowe.

    > A jak z poprawnością odczytów i niezawodnością?

    Poprawność nie wiem.
    Działa od stycznia 2021 roku i nic mu nie jest.
    Kupiony wtedy za 399zł.

    --
    Irokez