  • 1. Data: 2015-09-16 23:38:12
    Temat: Zamiast wytrawiania - Manhattan style construction
    Od: Marek <f...@f...com>

    W tej konstrukcji:
    https://aa7ee.wordpress.com/2015/09/14/the-sproutie-
    mk-ii-hf-regen-receiver/

    auror projektu zrobił płytki w stylu nazywanym "Manhattan style
    construction". Czy za tą metodą kryją się jakieś szczególne
    właściwości rf takiej konstrukcji (pole masy "po całości") czy to
    tylko kompromis między "pająkiem" a płytką drukowaną/trawioną?

    Co ciekawe sprzedaje się gotowe pady do takiego montażu:
    http://www.qrpme.com/?p=product&id=MEP

    http://www.qrpme.com/?p=product&id=MES

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-09-16 23:54:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > takiej konstrukcji (pole masy "po całości") czy to tylko kompromis między

    Chyba dwojako - łatwiej zrobić, odpada bujanie się z trawieniem, kompromisem
    to mogę osobiście powiedzieć, że chyba jest, a jako takie, to nowością nie
    jest, gdyż już ponad ćwierć wieku temu zetknąłem się z takim "stylem".
    Tylko, że on nie był zbyt częsty... a i nie pamiętam, gdzie o tym czytałem,
    a także widziałem próbkę. To co tutaj, jest po prostu dość sporo rozbudowane
    wobec tamtego.

    > Co ciekawe sprzedaje się gotowe pady do takiego montażu:
    > http://www.qrpme.com/?p=product&id=MEP
    >
    > http://www.qrpme.com/?p=product&id=MES

    Ano, tamto z moich dawniejszych czasów, to prostsze było, poprzestało na
    kwadracikach z dwustronnego laminatu, kwadraciki przytwierdzało się do
    płytki "bazowej", a do drugiej strony lutowało się końcówki elementów,
    tworząc rzeczywiście coś w rodzaju pajęczyny, tylko trochę porządniejszej :)
    Bo nie rozpadającej się od podmuchu najlżejszego wiatru :))

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 3. Data: 2015-09-17 01:40:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2015 23:38:12 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > właściwości rf takiej konstrukcji (pole masy "po całości") czy to
    > tylko kompromis między "pająkiem" a płytką drukowaną/trawioną?

    Mam wrazenie, ze w tym przypadku chodzi o efekty artystyczne.
    Faktycznie - dobry artysta.

    A te klejone pady ... chyba dosc spora pojemnosc maja do masy.
    Na RF moze przeszkadzac.

    J.

  • 4. Data: 2015-09-17 07:22:15
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 17.09.2015 o 01:40, J.F. pisze:
> [...]
    > Faktycznie - dobry artysta.
    >
    > A te klejone pady ... chyba dosc spora pojemnosc maja do masy.

    Nie większą jak ścieżka w warstwie top do pola masy w warstwie bootom :-)

    Grzegorz

  • 5. Data: 2015-09-17 11:48:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Grzegorz Kurczyk pisze:
    > W dniu 17.09.2015 o 01:40, J.F. pisze:
    [..]
    > Nie większą jak ścieżka w warstwie top do pola masy w warstwie bootom :-)

    Oj chyba jednak większą, ścieżka to np 10mils x 5cm a tu masz kwadrat
    1cm/1cm (na oko).

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2015-09-17 16:11:40
    Od: b...@g...com

    użytkownik Marek napisał:
    > Czy za tą metodą kryją się jakieś szczególne
    > właściwości rf takiej konstrukcji

    Nic nadzwyczajnego tam nie widzę. Zaleta taka
    że nie trzeba płytki rzeźbić przed komputerem.
    A co do gęstości upakowania jeśli można tak nazwać,
    20 czy 30 lat temu np. RADMOR 3111 miał większą.

  • 7. Data: 2015-09-17 16:33:05
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    b...@g...com wrote:

    > Nic nadzwyczajnego tam nie widzę. Zaleta taka
    > że nie trzeba płytki rzeźbić przed komputerem.

    Dla jednego to zaleta, dla drugiego wada.

    Dla mnie wada.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2015-09-18 19:42:19
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 16:11, b...@g...com pisze:

    > A co do gęstości upakowania jeśli można tak nazwać,
    > 20 czy 30 lat temu np. RADMOR 3111 miał większą.

    Tyle, że chyba nie zauważyłeś, że autor tej konstrukcji ma totalnie
    wyjebane na "gęstość upakowania".
    Zdaje się, że wg. niego "gęstość upakowania" jest dla biednych.

    JK