  • 11. Data: 2013-01-25 19:57:41
    Temat: Re: Zapach - chyba sprzęgło?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > ręczny i/lub wrzucić trzeci/wyższy bieg. Następnie spróbować ruszyć,
    > delikatnie odejmując nogę z pedału sprzęgła. Jeżeli sprzęgło jest sprawne,
    > silnik powinien od razu zgasnąć. Jeśli jednak usłyszymy niepokojące
    > dźwięki wydobywające się z jego okolic i/lub samochód pojedzie,
    > jest to wyraźny znak, że sprzęgło kwalifikuje się do wymiany."
    > Mam co do tej metody wątpliwości, bo nawet gdy samochód był całkiem
    > nowy i sprzęgło było na pewno w bardzo dobrym stanie, zdarzało mi się
    > zapomnieć zwolnić ręczny hamulec, a nie przypominam sobie żeby wtedy

    To najpierw napraw sobie reczny.

    sz.

  • 12. Data: 2013-01-25 20:04:57
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.01.2013 19:13, Kierowca pisze:

> [...]
    > dźwięki wydobywające się z jego okolic i/lub samochód pojedzie,
    > jest to wyraźny znak, że sprzęgło kwalifikuje się do wymiany."

    coś nie teges, jak się sprzęgło by miało kończyć to właśnie samochód nie
    pojedzie mimo spuszczonego pedału, ale taki test to jest zarżnięcie
    dogorywającego sprzęgła, o ile przed testem mógłbyś jeszcze do serwisu
    dojechać to po teście może się okazać że lawetę trzeba brać.

    Jedyne co zrób to nic nie rób, obserwuj czy samochód się prowadzi tak
    samo, potem, jak już ktoś pisał, rozpędź się do ~100km/h wbij największy
    bieg puść całkiem sprzęgło i wciśnij gaz do dechy. Jak samochód będzie
    żwawo(jak zwykle) przyspieszał to jest OK, jak wyczujesz
    charakterystyczny uślizg sprzęgła(obroty idą w górę a samochód jakoś nie
    chce przyśpieszać) to znaczy że kasę na sprzęgło trzeba zbierać.

  • 13. Data: 2013-01-25 20:27:16
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    ToMasz wrote:

    > może kot zasnął na dwururce?

    > Ale sprzęgło śmierdzi dość charakterystycznie. Taki spalony tramwaj,
    > ale bez nutki palonych opon....

    Może nawet "słodkawy".

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 14. Data: 2013-01-25 20:30:22
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Kierowca wrote:

> [...]
    > niepokojące dźwięki wydobywające się z jego okolic i/lub samochód
    > pojedzie, jest to wyraźny znak, że sprzęgło kwalifikuje się do

    Ja czytałem coś innego:

    Toczysz sie powoli na jedynce, wrzucasz trójkę i gazu. Jeśli silnik na
    początku się zdławi i potem zacznie powoli się rozkręcać - jest ok.
    Jeśli obroty podskoczą od razu po wciśnięciu gazu, to sprzęgło się
    ślizga.

    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 15. Data: 2013-01-25 20:47:15
    Od: "Kierowca" <K...@O...pl>

> [...]
    > początku się zdławi i potem zacznie powoli się rozkręcać - jest ok.
    > Jeśli obroty podskoczą od razu po wciśnięciu gazu, to sprzęgło się

    Metodę, którą ja znalazłem, a którą przytaczasz na początku, Albercik
    opatrzył
    następującym komentarzem:
    "taki test to jest zarżnięcie dogorywającego sprzęgła, o ile przed testem
    mógłbyś jeszcze do serwisu dojechać to po teście może się okazać że lawetę
    trzeba brać."

    Czy powyższa metoda jest bezpieczniejsza i dlaczego?

  • 16. Data: 2013-01-25 21:01:43
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2013-01-25 15:52, Kierowca pisze:
> [...]
    > śniegu przy parkowaniu.
    > Dzisiaj. po takich parkowaniach, na zewnątrz samochodu
    > pojawił się brzydki zapach, jak by coś się spaliło.

    Prawdopodobnie buksując w zaspach nie puszczałeś do końca sprzęgła,
    byłeś na tak zwanym półsprzęgle.

    O ile przy zwykłym parkowaniu trwa to sekundy, to przy buksowaniu
    zapewne z lekka przypaliłeś tarcze sprzęgła - stąd smrodek - ale
    zupełnie się nie martw. Sprzęgło podziała jeszcze wiele lat.

    > Z informacji znalezionych w sieci wynika, że taki zapach
    > może się utrzymywać przez kilka dni, a potem powinno
    > być "dobrze". Jednak to mnie nie uspokoiło.
    > Na co zwrócić uwagę i przy jakich objawach pojechać
    > do serwisu? Samochód ma prawie 3 lata, mały przebieg.
    >
    > Proszę o wskazówki. Słabo znam się na samochodach.

    Objawami zużytego sprzęgła jest wspomniane przez Ukaniu ślizganie się
    sprzęgła. Może też się zdarzyć, że przy ruszaniu samochód będzie
    poszarpywać.

    Reasumując, nic się nie martw i w drogę :-)

    Seco

  • 17. Data: 2013-01-25 21:17:30
    Od: "Kierowca" <K...@O...pl>

> [...]
    > z lekka przypaliłeś tarcze sprzęgła - stąd smrodek - ale zupełnie się nie
    > martw. Sprzęgło podziała jeszcze wiele lat.

    Trochę mnie pocieszyłeś. :-)

    A tak przy okazji - jak sprawdzają stan sprzęgła w serwisie, gdy na przykład
    klient ma wrażenie, że coś ze sprzęgłem jest nie tak, ale nie zna się na tym
    i nie potrafi nic konkretnego powiedzieć.
    Czy mechanik wsiada w samochód i robi rundkę w celu sprawdzenia,
    czy od razu przystępują do rozbierania samochodu? Bo chyba na komputerze
    stanu sprzęgła nie da się sprawdzić. A może jednak się da?

  • 18. Data: 2013-01-25 21:33:06
    Od: "adam" <a...@a...pl>

> [...]
    > czy od razu przystępują do rozbierania samochodu? Bo chyba na komputerze
    > stanu sprzęgła nie da się sprawdzić. A może jednak się da?

    Dla sredniowprawnego kierowcy wystarczy rundka, tym bardziej dla mechanika.
    Pzdr
    Adam

  • 19. Data: 2013-01-25 22:14:42
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-01-25 19:13, Kierowca wrote:

    > W czasie mrozów unikam używania hamulca ręcznego i nie przypominam
    > sobie jego użycia przynajmniej od momentu zalegania śniegu, którego
    > forsowanie spowodowało opisaną sytuację.

    Tak w ogole to zakladajac ze samochod to nie jakis staruszek z mocno
    zaniedbanym recznym i watpliwego stanu pancerzem na linki, to regularne
    uzywanie recznego zazwyczaj procentuje tym, ze ow nie zamarza w mrozy.
    Regularnie uzywalem recznego w wozie ponad 10 letnim, w kilkulatku tak
    samo - nie przymarzl nawet przy mniej niz -20 stopniach.

> [...]
    > nowy i sprzęgło było na pewno w bardzo dobrym stanie, zdarzało mi się
    > zapomnieć zwolnić ręczny hamulec, a nie przypominam sobie żeby wtedy

    Bo pewnie ruszales na jedynce, a nie jakims wysokim biegu, i to
    przelozenie ma troche wiecej sily "na walke".
    Tak czy owak - wracajac do sedna - jesli ten zapach sie pojawil,
    a potem juz sie nie powtarza, to w ogole specjalnie nie masz sie
    czym martwic. Chwile przykatowales sprzeglo, lepiej tego nie powtarzac,
    ale to nie oznacza ze zdechlo czy zaraz zdechnie. No chyba ze pojawily
    sie jakies inne objawy, takie jak slizganie sprzegla czy problemy ze
    zmiana biegow.

    --

    memento lorem ipsum

  • 20. Data: 2013-01-25 22:17:17
    Od: tá´Ź

    Kierowca wrote:

    > I wtedy trzeba wymienić sprzęgło czy coś jeszcze? Wolę się przygotować
    > na najgorsze. :-(

    Najpierw dostaje po dupie tarcza, potem docisk, ew. koło zamachowe. Ale
    przypuszczam, że w przypadku Twojego sprzęgła skończy się na smrodzie, w
    większości aut trudno spalić totalnie sprzęgło. No chyba, że naprawdę
    długo i mocno piłowałeś na półsprzęgle.

    --
    ss??q s? ??u??ou??