  • 1. Data: 2013-01-25 15:52:21
    Temat: Zapach - chyba sprzęgło?
    Od: "Kierowca" <K...@O...pl>

    Przez ostatnie kilka dni mój samochód dostał mocno w kość
    z powodu konieczności przejeżdżania na siłę przez zwały
    śniegu przy parkowaniu.
    Dzisiaj. po takich parkowaniach, na zewnątrz samochodu
    pojawił się brzydki zapach, jak by coś się spaliło.
    Obawiam się, że to może być sprzęgło.

    Z informacji znalezionych w sieci wynika, że taki zapach
    może się utrzymywać przez kilka dni, a potem powinno
    być "dobrze". Jednak to mnie nie uspokoiło.
    Na co zwrócić uwagę i przy jakich objawach pojechać
    do serwisu? Samochód ma prawie 3 lata, mały przebieg.

    Proszę o wskazówki. Słabo znam się na samochodach.

  • 2. Data: 2013-01-25 16:16:23
    Temat: Re: Zapach - chyba sprzęgło?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Kierowca" <K...@O...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o wskazówki. Słabo znam się na samochodach.

    Jak się spaliło to mu nic nie pomoże jak się nie spaliło to jest dobre ;-)
    Jedyne to co pozostaje to jeździć do czasu gdy pojawią się objawy ślizgania
    sprzęgła, one kiedyś wystąpią bo się zużywa też eksploatacyjnie. Jak przy
    mocnym przyspieszaniu po puszczeniu pedału sprzęgła silnik wchodzi na obroty
    a samochód nie przyspiesza to znaczy, że nadszedł czas na wizytę w serwisie
    i wymianę sprzęgła.
    Mnie się nie zdarzyło spalić sprzęgła - musisz poćwiczyć technikę bo to
    kosztowne.

    Łukasz

  • 3. Data: 2013-01-25 16:59:11
    Od: "Kierowca" <K...@O...pl>

    Dzięki za odpowiedź.

    > Jak się spaliło to mu nic nie pomoże jak się nie spaliło to jest dobre ;-)
    Ale czy może być taki zapach bez spalenia?
    To dla mnie w tej chwili podstawowe pytanie.

    Dym raczej nie poszedł - piszę raczej - na wypadek gdyby był niezauważony.
    Na 99% nie było dymu. Jest "tylko" brzydki zapach, głównie przy przednich
    prawych drzwiach.

    > Jedyne to co pozostaje to jeździć do czasu gdy pojawią się objawy
    > ślizgania sprzęgła, one kiedyś wystąpią bo się zużywa też eksploatacyjnie.
    Na to to chyba mój samochód jeszcze za mało się najeździł. :-)

    > Jak przy mocnym przyspieszaniu po puszczeniu pedału sprzęgła silnik
    > wchodzi na obroty a samochód nie przyspiesza to znaczy, że nadszedł czas
    > na wizytę w serwisie i wymianę sprzęgła.
    Sprawdzę. Właśnie o takie wskazówki mi chodziło.

    > Mnie się nie zdarzyło spalić sprzęgła - musisz poćwiczyć technikę bo to
    > kosztowne.
    To nie jest kwestia techniki. Nie zdarza mi się jeździć z nogą na pedale
    sprzęgła lub ruszać jak rakieta. To było spowodowane brakiem łopaty
    i chęcią sforsowania śniegu w celu zaparkowania.

  • 4. Data: 2013-01-25 17:01:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Kierowca pisze tak:

    > Dzisiaj. po takich parkowaniach, na zewnątrz samochodu
    > pojawił się brzydki zapach, jak by coś się spaliło.
    > Obawiam się, że to może być sprzęgło.

    Jeśli zaśmierdziało trochę to nic złego się nie stało. Nie rób tak
    więcej :)

    > Na co zwrócić uwagę i przy jakich objawach pojechać
    > do serwisu?

    Czy zmieniła się wysokość brania sprzęgła. Czy nie jest teraz trudno
    łagodnie ruszyć. Czy biegi wchodzą jak dawniej.

    Do serwisu jeszcze nie jedź.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2013-01-25 17:26:49
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 25.01.2013 15:52, Kierowca pisze:
> [...]
    > śniegu przy parkowaniu.
    > Dzisiaj. po takich parkowaniach, na zewnątrz samochodu
    > pojawił się brzydki zapach, jak by coś się spaliło.

    może kot zasnął na dwururce?

    > Obawiam się, że to może być sprzęgło.

    Ale sprzęgło śmierdzi dość charakterystycznie. Taki spalony tramwaj, ale
    bez nutki palonych opon....

    ToMasz

  • 6. Data: 2013-01-25 17:44:19
    Od: tá´Ź

    Kierowca wrote:

    > Ale czy może być taki zapach bez spalenia? To dla mnie w tej chwili
    > podstawowe pytanie.

    Można spalić i spalić. Jak lekko przypalisz, to też śmierdzi, ale jak
    zetrzesz przypaloną warstwę jeżdżąc, to będzie chodzić normalnie (tylko
    oczywiście krócej niż by chodziło gdybyś nie przypalił). Jak spalisz na
    amen, to śmierdzi bardziej i już nie pojedziesz. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 7. Data: 2013-01-25 17:56:37
    Od: "Kierowca" <K...@O...pl>

    > Jak spalisz na amen, to śmierdzi bardziej i już nie pojedziesz. :)
    I wtedy trzeba wymienić sprzęgło czy coś jeszcze?
    Wolę się przygotować na najgorsze. :-(

    Próby zrobię jutro, za dnia.

  • 8. Data: 2013-01-25 18:27:49
    Od: "ukaniu" <l...@g...pl>

    > I wtedy trzeba wymienić sprzęgło czy coś jeszcze?
    > Wolę się przygotować na najgorsze. :-(

    Nie dyniuj bo dynia Ci pęknie i nic dobrego z tego nie wyjdzie ;-)
    W tym wszystkim najdroższa jest zwykle robocizna, jeszcze zależy w jakim
    samochodzie.

    > Próby zrobię jutro, za dnia.

    Jeździj nim normalnie, nie rób eksperymentów, samo wyjdzie jak będzie miało,
    przypalenie życie mu skróciło ale kto wie o ile?! może nie zdążysz sprawdzić
    nim sprzedasz.

    Łukasz

  • 9. Data: 2013-01-25 18:56:13
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-01-25 15:52, Kierowca wrote:

> [...]
    > śniegu przy parkowaniu.
    > Dzisiaj. po takich parkowaniach, na zewnątrz samochodu
    > pojawił się brzydki zapach, jak by coś się spaliło.

    Procz sprzegla, przy takich mrozach, to moze byc kwestia
    przymarzajacej linki od hamulca recznego, jesli np. go rzadko
    uzywasz a go ostatnio zaciagales. Wtedy mozesz jechac na czesciowo
    zablokowanym hamulcu (czasem czuc ten "opor", czasem jest zbyt
    slaby). Procz poniuchania okolicy kol, mozna wowczas pomacac felge
    oraz tarcze (*ostroznie*), czy nie sa zbyt gorace.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2013-01-25 19:13:48
    Od: "Kierowca" <K...@O...pl>

> [...]
    > slaby). Procz poniuchania okolicy kol, mozna wowczas pomacac felge
    > oraz tarcze (*ostroznie*), czy nie sa zbyt gorace.

    W czasie mrozów unikam używania hamulca ręcznego i nie przypominam
    sobie jego użycia przynajmniej od momentu zalegania śniegu, którego
    forsowanie spowodowało opisaną sytuację.

    Odnośnie sprawdzenia stanu sprzęgła znalazłem w Internecie taką radę:
    "wystarczy postawić samochód na równej, prostej drodze, zaciągnąć hamulec
    ręczny i/lub wrzucić trzeci/wyższy bieg. Następnie spróbować ruszyć,
    delikatnie odejmując nogę z pedału sprzęgła. Jeżeli sprzęgło jest sprawne,
    silnik powinien od razu zgasnąć. Jeśli jednak usłyszymy niepokojące
    dźwięki wydobywające się z jego okolic i/lub samochód pojedzie,
    jest to wyraźny znak, że sprzęgło kwalifikuje się do wymiany."
    Mam co do tej metody wątpliwości, bo nawet gdy samochód był całkiem
    nowy i sprzęgło było na pewno w bardzo dobrym stanie, zdarzało mi się
    zapomnieć zwolnić ręczny hamulec, a nie przypominam sobie żeby wtedy
    przy ruszaniu silnik gasł.