  • 1. Data: 2012-10-18 14:08:39
    Temat: Żarówki dające światło dzienne [CROSSPOST]
    Od: "Seoman" <r...@t...op.pl>

    Witam,

    Potrzebuję w celach hobbystycznych żarówek o charakterystyce światła
    zbliżonej do dziennego. Co prawda jest zatrzęsienie żarówek dających światło
    "białe", czy "słoneczne", ale rzut oka na parę wykresów składowych barw
    sugeruje, że interesujących mnie produktów jest mało i pewnie są drogie :)
    Do tej pory udało mi się znaleźć tylko żarówki Solux (www.solux.net; nie
    mylić z jakimś medycznym cudem - "lampy podczerwieni solux"), cholernie
    polecany. Mają jedną wadę - produkuje się je za oceanem, na ebaju ktoś
    oferuje je w Niemczech, ale na złączu MR16, a nie na gwincie. A nawet,
    jakbym miał do nich dostęp, to są na 120V i musiałbym zainwestować w
    adaptery - aczkolwiek jestem na to gotów.

    Pytania brzmią:
    1) Jak dobrać się do tych żarówek? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?
    2) Jaka alternatywa?

    Pozdrawiam,
    Seoman

  • 2. Data: 2012-10-18 15:47:47
    Temat: Re: Żarówki dające światło dzienne [CROSSPOST]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Oct 2012, Seoman wrote:

    > Witam,
    >
    > Potrzebuję w celach hobbystycznych żarówek o charakterystyce światła
    > zbliżonej do dziennego.
    [...]

    > 2) Jaka alternatywa?

    Przejrzyj archiwa .foto.cyfrowa
    Niestety, AFAIR było dość dawno temu.
    O ile pamiętam, są świetlówki Philipsa.

    Dla porządku:
    - jak szukasz, nie pisz "żarówek". Żaden fachowy, prawidłowo zredagowany
    tekst nie będzie zawierał określenia "żarówka" dla świetlówki,
    może dlatego nie mogłeś znaleźć ;)
    - wprost szukaj nazwy współczynnika "Ra". Dla "białopodobnych" producent
    tego zwyczajnie nie podaje, więc masz istotną większość tego co
    Cię *nie* interesuje z głowy.

    Tak losowo:
    http://www.fotoserwis.lublin.pl/sklep/lampy/ciagle.h
    tm
    ...tylko pierwsza ma podany Ra.

    Zupełnie inna sprawa, to fakt iż *IMHO* w wielu przypadkach znacznie
    lepiej mieć trzecią z kolei (85W, zimna biała, "bez Ra") niż nie mieć.
    Po prostu jest dość światła :>

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-10-18 16:36:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > [...]
    >
    > Przejrzyj archiwa .foto.cyfrowa
    > Niestety, AFAIR było dość dawno temu.
    > O ile pamiętam, są świetlówki Philipsa.

    Serii GraphicaPro.
    Oraz Osram ColorProof.
    Obie w wersji 5000K i 6500K.
    Do kupienia w hurtowniach elektrycznych po około 25 złotych za lampę
    36W. Koniecznie elektroniczny statecznik ze wstępnym podgrzewaniem skrętek.
    I oczywiście nie są to żarówki :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2012-10-18 18:04:03
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-10-18 14:08, Seoman pisze:
> [...]
    > na gwincie. A nawet, jakbym miał do nich dostęp, to są na 120V i
    > musiałbym zainwestować w adaptery - aczkolwiek jestem na to gotów.
    Wystarczy podłączyć po 2 w szereg :)

    > Pytania brzmią:
    > 1) Jak dobrać się do tych żarówek? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?
    > 2) Jaka alternatywa?
    Nie żarówki, a świetlówki (kompaktowe raczej nie, tylko rurowe). Wybór
    jest duży w hurtowniach, philips robił jakieś "dla grafików" ;)
    (kupowałem kiedyś dla studia reklamowego, żeby im kolory wydruku w tym
    świetle się zgadzały)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-10-19 11:24:36
    Od: "Seoman" <r...@t...op.pl>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
    > Nie żarówki, a świetlówki (kompaktowe raczej nie, tylko rurowe). Wybór
    > jest duży w hurtowniach, philips robił jakieś "dla grafików" ;)

    No właśnie te soluxy to nie świetlówki... Spójrzcie, proszę, na stronę.
    Zachęcam też do poczytania ich porównań do różnych technologii - mnie kupili
    :)

    http://solux.net/cgi-bin/tlistore/infopages/comparis
    on.html

    Pozdrawiam,
    Seoman

  • 6. Data: 2012-10-19 12:34:39
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    > No właśnie te soluxy to nie świetlówki... Spójrzcie, proszę, na stronę.
    > Zachęcam też do poczytania ich porównań do różnych technologii - mnie
    > kupili :)

    To są halogeny, do kupienia tutaj:
    http://monitory.mastiff.pl/zarowka-halogeonowa-solux
    -3500-24-35.html

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 7. Data: 2012-10-19 14:35:36
    Od: "Seoman" <r...@t...op.pl>

    Użytkownik "jurski" napisał w wiadomości grup
    > To są halogeny, do kupienia tutaj:
    > http://monitory.mastiff.pl/zarowka-halogeonowa-solux
    -3500-24-35.html

    Tak, już się z nimi kontaktowałem jakiś czas temu. Mają tylko MR16, te 120V
    na gwint mogą mi sprowadzić za jakieś dwa miesiące najmarniej, z odpowiednim
    narzutem cenowym... Ale obawiam się, że nie będę miał wyboru. Producent mnie
    odsyła do niemieckiego dystrybutora, niemiecki dystrybutor odsyła mnie do
    diabła. W opiniach w necie widać, że te soluksy są dość wyjątkowe i, do
    licha, CHCĘ je mieć :)

    Pozdrawiam,
    Seoman

  • 8. Data: 2012-10-19 19:42:58
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Seoman" <r...@t...op.pl> wrote:

    [...]
    > na gwint mogą mi sprowadzić za jakieś dwa miesiące najmarniej, z
    > odpowiednim narzutem cenowym... Ale obawiam się, że nie będę miał
    > wyboru.
    [...]
    > W opiniach w necie widać, że te soluksy są dość wyjątkowe i, do licha,
    > CHCĘ je mieć :)

    IMHO te wykresy na
    http://solux.net/cgi-bin/tlistore/infopages/comparis
    on.html są po prostu
    zbyt piękne, aby były prawdziwe. Ale technika wciąż idzie do przodu,
    więc nie powiem, że NA PEWNO to pic i fotomontaż. ;-)

    [mr.]

  • 9. Data: 2012-10-19 23:20:26
    Temat: Re: Re: Żarówki dające światło dzienne [CROSSPOST]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Oct 2012, Seoman wrote:

    > No właśnie te soluxy to nie świetlówki...

    A to przepraszam.

    > Spójrzcie, proszę, na stronę.
    > Zachęcam też do poczytania ich porównań do różnych technologii

    Dzięki za info :)

    > - mnie kupili :)
    >
    > http://solux.net/cgi-bin/tlistore/infopages/comparis
    on.html

    Mam dwa pytania :)

    3500K to ma być światło *dzienne*?

    Jak wygląda sprawność... albo jak kto woli, ile W trzeba żeby zastąpić
    przykładowe 85W z dowolnych krytykowanych świetlówek?
    Klikam przykładowo:
    https://www.solux.net/cgi-bin/tlistore/soluxparbulbs
    .html?id=w6dbpnud
    ...i hasło "lumen" tu chyba nie pada.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-10-19 23:34:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2012 14:35:36 +0200, Seoman napisał(a):

    > Tak, już się z nimi kontaktowałem jakiś czas temu. Mają tylko MR16,

    Istnieja przejsciowki z tych bolcow na gwint.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio