  • 31. Data: 2012-12-28 23:32:26
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > cena?
    Zupełnie akceptowalna.
    To Ty masz sprawdzić, nie ja.
    Coś około 30-40 złotych jakiś rok, czy 2 lata temu.
    Allegro/Google.

    > Płacę. Bo mam tak kaprys. Mam jedną energooszczędną bo uznałem że w tym

    Jak akurat nie mogę sobie pozwolić na kaprysy, jeśli chodzi o finanse.
    Jeżeli masz różnicę w płaceniu rachunków 500 vs. 200 zł miesięcznie,
    to w roku masz 3000 zł oszczędności.
    Nie stać mnie na wyrzucanie 3k w błoto dla kaprysu.

    > Ale to jest mój wybór a nie wybór urzędnika z Brukseli

    To już widziałem na jakimś filmie:
    "Kargul podpisał? O nie to ja się nie podpiszę!"

    Osobiście mało mnie interesuje, że laik w temacie żarówek coś postanowi.
    Od tego mam wykształcenie, doświadczenie i rozum, aby móc samodzielnie
    podejmować decyzje, a nie na przekór ludziom.

    > BTW przyszło mi właśnie do głowy, że turbina parowa to wynalazek
    > starożytny. Jednakże jest z powodzeniem używana do wytwarzania energii
    > elektrycznej. To tyle w temacie przestarzałej technologii z XIX wieku...
    > MaW
    I co zainstalowałeś?
    Nie. Zrobili to Ci, którzy Cię łoją co miesiąc za energię.
    Żarówkami jeszcze im pomagasz:-)

    To, ze coś jest stare, nie oznacza złe.

    W kontekście żarówek pokazałem, że 133 lata temu po kilku miesiącach
    badań, można było
    wyprodukować trwalszą żarówkę niż dzisiaj robia to wykwalifikowane firmy,
    z dużym kapitałem,
    technologią i zatrudniającymi ludzi często niegłupszych od nas.
    Nadążasz?
    Wyciągnij sobie wnioski.
    S.

  • 32. Data: 2012-12-28 23:49:04
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > No to napisz mądralo w którym sklepie za rozsądna cenę leżą ledowe
    > odpowiedniki 300W halogenów bo chyba nie sugerujesz że mam sobie
    Możesz zrobić tak:
    1)http://allegro.pl/zarowka-globe-80-smd-e14-55w-320
    -lumenow-i2845885279.html
    10 sztuk Ci wystarczy? ~200 zł
    Nie wiem co to znaczy rozsądna cena dla Ciebie,
    ale masz tam napisane 1 rok gwarancji.

    2) Spróbować z energooszczędną.
    Mam taką POLUX 55W w garażu:
    http://allegro.pl/energooszczedna-swietlowka-e27-55w
    -300w-hit-6400k-i2839774208.html
    30 zł

    Jakieś 2 lata temu kupiłem 2 sztuki.
    Teraz jest już tylko jedna.
    Drugą zawiozłem do gościa, który miał ciemno w garażu jak w jaskini.
    Potem ją zbił i już nie oddał.

    Ta druga jest do dziś. Używam ją także do fotografowania.
    Przekręcałem ją już w różne miejsca.
    Oświetlałem podwórko, jak myłem samochód wieczorem.
    Włączałem setki razy. I działa.

    Takie są moje doświadczenie.
    S.

  • 33. Data: 2012-12-28 23:52:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2012 23:32:26 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
> [...]
    > z dużym kapitałem,
    > technologią i zatrudniającymi ludzi często niegłupszych od nas.

    Niedawno liczylem ... i wyszlo mi ze trwalsze zarowki sie nawet klientowi
    nie oplacaja. Prad jest zbyt drogi.

    J.

  • 34. Data: 2012-12-28 23:58:05
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    > Niedawno liczylem ... i wyszlo mi ze trwalsze zarowki sie nawet klientowi
    > nie oplacaja. Prad jest zbyt drogi.
    Napisz wnioski z laborki :-)
    S.

  • 35. Data: 2012-12-28 23:58:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2012 23:22:57 +0100, Padre napisał(a):
    > No to napisz mądralo w którym sklepie za rozsądna cenę leżą ledowe
    > odpowiedniki 300W halogenów bo chyba nie sugerujesz że mam sobie
    > czujnikami ruchu 50W energooszczędne włączać i wyjść na plus. Nie
    > wszyscy mieszkają w bloku i czasem trzeba większe przestrzenie oświetlić
    > a niekoniecznie na stałe.

    A jakie przestrzenie dokladniej ?
    kiedys liczylem ze wiezowcu rozsadnie byloby zapalic swietlowki na stale
    wieczorna pora. Ale spoldzielnia zaistalowala teraz czujki ruchu na kazdym
    pietrze .. i to chyba jest taniej :-)

    http://www.smd-led.pl/halogeny_led.php?pro_id=209

    ale prawde mowiac sam nie bardzo w to wierze :-)

    J.

  • 36. Data: 2012-12-29 00:49:36
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2012 17:57:27 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):

    > Tak, tak. To jest Twój wybór, Polsatu, TVN i Radia Maryja.
    > A mój wybór jest taki, że na 3 piętrach mam energooszczędne i kilka LED.
    > Tobie funduję wycieczkę do Leroy Merlin.
    > Tam znajdziesz taką tablicę ze ściemniaczem i żarówkami energooszczędnymi
    > przystosowanymi do ściemniaczy.
    > Diody LED ściemniasz czymkolwiek. Jeszcze łatwiej niż Twoje bambusowe
    > żarówy.

    A jak z oddawaniem barw?
    > Możesz sobie nawet potencjometrem wprost regulować.
    > Wyłącz TV, włącz myślenie, płać rachunki :-)

    A co UE do tego, na co zużywam prąd? Jeden woli mieć w domu tradycyjne
    żarówki a drugi wzmacniacz klasy A.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 37. Data: 2012-12-29 00:55:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2012 23:58:05 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
    > Napisz wnioski z laborki :-)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lamp_rerating

    zalozmy ze moc rosnie z potega 1.6, jasnosc 3.4, a zywotnosc optymistycznie
    tylko -12.

    wychodzimy od "zwyklej" zarowki 100W/1000h. Przy 50gr/kWh zuzywa pradu za
    50zl przez caly zywot, a sama kosztuje powiedzmy 2zl. Co daje 52gr za
    godzinna "dawke" (1360lm*h jak kto woli) swiatla

    Jesli podniesiemy napiecie o 10%, to moc wyniesie 116W, jasnosc wrosnie o
    38%, a zywotnosc spadnie do 318h. po skomplikowanych obliczeniach
    (0.50*0.116*318 + 2)/(318*1.38) = 0.4667 zl za "dawke".

    Co gorsza - minimum funkcja osiaga przy napieciu wiekszym o ok 17%, gdy
    zywotnosc zarowki spada do bezczelnych 150h.
    A w miare wzrostu cen pradu bedzie jeszcze gorzej :-)

    J.

  • 38. Data: 2012-12-29 00:59:52
    Od: Padre <P...@n...net>

    > A jakie przestrzenie dokladniej ?
    > kiedys liczylem ze wiezowcu rozsadnie byloby zapalic swietlowki na stale
    > wieczorna pora.

    Wole mieć bardzo widno jak idę i coś robię niż jako tako cały czas,
    szczególnie jak nikomu światło niepotrzebne.

  • 39. Data: 2012-12-29 01:10:31
    Od: Padre <P...@n...net>

    > 1)http://allegro.pl/zarowka-globe-80-smd-e14-55w-320
    -lumenow-i2845885279.html

    No świetnie, i jeszcze zewnętrzną oprawę na sześć do dziesięciu żarówek
    zamiast jednej... przy wątpliwym założeniu że 4W chińskiego g... świeci
    jak 55W halogen

    > 2) Spróbować z energooszczędną.
    > Mam taką POLUX 55W w garażu:
    > http://allegro.pl/energooszczedna-swietlowka-e27-55w
    -300w-hit-6400k-i2839774208.html

    > 30 zł

    Doskonała żeby ją zapalać dwadzieścia razy dziennie czujką ...

    Wychodzę na plac do auta coś zabrać z bagażnika i ma być od razu widno a
    nie jak już będę wracał a dopiero świetlówka łaskawie się rozjaśni,
    szczególnie na mrozie.

  • 40. Data: 2012-12-29 01:18:53
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > A w miare wzrostu cen pradu bedzie jeszcze gorzej :-)
    Twoje obliczenia nie uwzględniają kosztów wymiany żarówki

    Dodajmy więc:
    czas wymiany żarówki: 10 minut.
    Roboczogodzina: 36 zł
    Koszt pracy: 6 zł
    Liczba wymian żarówki "wysilonej" w cyklu normalnej: ~3
    3x6=18 zł
    Wymiana żarówki standardowej: 6zł
    Różnica w kosztach serwisu:12zł/1000h świecenia na korzyść żarówki
    niewysilonej.

    Proporcje się odwróciły :-)

    Zupełnie jak w życiu: medytacje nad drobnymi różnicami kosztów, przy
    możliwości ich klikukrotnego
    zmniejszenia, poprzez wybór lepszej techologii.
    S.