  • 51. Data: 2012-12-29 11:37:10
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 10:37:43 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):

    > A tak na poważnie 36złx180h=~6400zł - zus i podatek wychodzi <3000zł.
    > Myślisz, że to jest wypłata, za którą się biją elektrycy/elektronicy?

    Tacy elektrycy co to potrafia tylko zarowke wkrecic ... chyba tak.

    W domu jednak zatrudniasz elektryka do zmiany zarowki ?

    W wiekszej firmie faktycznie - no i tam gdzie wymiana jest kosztowna, to
    sie montuje trwale swietlowki :-P

    J.

  • 52. Data: 2012-12-29 11:38:00
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > wychodzi <3000zł.
    > Myślisz, że to jest wypłata, za którą się biją elektrycy/elektronicy?

    Mysle, ze do wymiany zarowki potrzebne jest 15 sekundowe szkolenie: "To
    jest zarowka, jak to cos nie swieci, to trzeba ja wykrecic, o tak i
    wkrecic na jej miejsce nowa, o tak". Dyplom elektronika jest zbedny, IQ
    tez nie musi powalac, malpe, a nawet miejskiego inzyniera ruchu daloby
    sie nauczyc, choc tego drugiego pewnie troche trudniej. Krotko mowiac za
    prace, ktora moze wykonywac kazdy, 3 kzl to jest o co walczyc. Ja bym
    sie za taka robote nie obrazil, choc nie tylko biegloscia w wymianie
    zarowek moge sie wykazac.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 53. Data: 2012-12-29 11:40:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 08:46:32 +0100, PcmOl napisał(a):
    > Pojedyncze diody luzem możesz regulować byle czym.
    > Tylko czy zespół dwudziestukilku zasilany z 230V AC też tak łatwo regulować?
    > Bo mi się zdaje, że w oprawie przetwornica siedzi i ona będzie nieprzychylna
    > próbom regulacji jasności.

    Zalezy jaka - niektore moga byc byc celowo kompatybilne.

    W innych ... ciekawe jak diody zasilane przez kondensator szeregowy zniosa
    sciemniacz ustawiony na polowe ..

    J.

  • 54. Data: 2012-12-29 11:53:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 01:22:55 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
    >>> 1)http://allegro.pl/zarowka-globe-80-smd-e14-55w-320
    -lumenow-i2845885279.html
    -300w-hit-6400k-i2839774208.html

    > Dostałeś 2 rzeczywiste przykłady.
    > Żadnego nie sprawdziłeś, bo wpierwszym wątpisz,
    > a w drugim opowiadasz "urban legend".

    A co tu w pierwszym watpic - sami napisali 320 lumenow czyli podobnie jak
    25W zarowka, a halogen to ze 20W.

    W drugim .. kolega chce szybko, a ty mu proponujesz zwykla swietlowke.
    Widzialem takie o szybkim starcie ... ale juz nie widze.

    Mozna by sprobowac energooszczednie dac 35W ksenona z samochodu - swiatla
    daje duzo, startuje w sekunde, ale cena calosci ... jak kolega uzywa
    swojego halogena przez 5 minut dziennie, to oszczednosci mu raczej nie
    groza, i tylko nieprzyjemnoscia spalonej zarowki mozna go straszyc.

    > Weź może sprawdź, a potem zgłoś się do dyskusji.

    Ja tu juz kiedys pisalem ze w ramach przekory i eksperymentu wsadzilem do
    lazienki swietlowke kompaktowa. Rok wytrzymala i oddali pieniadze.
    Teraz testuje inna, a gora elektrosmieci rosnie :-)

    J.

  • 55. Data: 2012-12-29 11:57:14
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <6...@g...c
    om>
    m...@w...pl <m...@w...pl> wrote:

    > Może spróbuj założyć zamiast halogenów przyzwoite LEDy. Tylko nie
    > najtansze bo znowu bedziesz klął.

    A macie może jakiś pomysł (w sensie konkretny model) na LEDy 230V bez
    efektu stroboskopowego?

    Kupiłem sobie na próbę to:
    https://www.hurt.com.pl/zarowka-24-led-smd5050-5w-e2
    7,p9299.html
    i o ile do barwy jestem w stanie przywyknąć, to stroboskop trochę mnie
    dobija...

    --
    Jacek Politowski

  • 56. Data: 2012-12-29 12:14:49
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > lazienki swietlowke kompaktowa. Rok wytrzymala i oddali pieniadze.
    > Teraz testuje inna, a gora elektrosmieci rosnie :-)

    Zainwestowałeś 30 zł na 2 lata w eksperymenty.
    Ty to masz budżet :-)
    Ja zainwestowałem 1kzł w czterach mieszkaniach, domach od roku 1998.
    PHILIPS, OSRAM, POLUX,PILA, 5,8,11,15,18,23,25,55 W
    okrągłe, proste, zwijane, okrągłe, ringi.
    Oszczędności na kilka tysięcy złotych, wliczając koszta experymentów.
    Uważam, że wiem o czym piszę.
    A i tak uważam technologię LED za lepszą.
    S.

  • 57. Data: 2012-12-29 12:52:02
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

> [...]
    7,p9299.html
    > i o ile do barwy jestem w stanie przywyknąć, to stroboskop trochę mnie
    Ja mam philips 12V AC 4W 3000K
    4GU5.3MR16-C
    Jest zbudowana z 3 LEDów i świeci dość wąsko.
    Nic nie miga od ponad 1 roku.
    S.

  • 58. Data: 2012-12-29 13:00:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > To ja wymieniam.
    > Raz wymieniłem wszystkie żarówy bambusowe na energooszczędne i szef
    > dał mi podwyżkę.
    > Teraz dzięki temu mam czas z Wami dyskutować:)
    > A tak na poważnie 36złx180h=~6400zł - zus i podatek wychodzi <3000zł.
    > Myślisz, że to jest wypłata, za którą się biją elektrycy/elektronicy?

    No i jeszcze trzeba wziąć pod uwagę to, ilu elektryków/elektroników
    potrzeba, by wymienić żarówkę. Wygląda na to, że przynajmniej czterech
    -- jeden stoi na drabinie i wymienia, a ze trzech dyskutuje o tym
    w Usenecie.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2012-12-29 13:10:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 12:14:49 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):

    > Zainwestowałeś 30 zł na 2 lata w eksperymenty.
    > Ty to masz budżet :-)

    Nie 30, ale 15, nie na 2 lata ale na rok, nie zainwestowalem, tylko
    zwrocili :-)

    No dobra, zainwestowalem, rownie dobrze moglaby wytrzymac 25 miesiecy i nie
    zwrociliby :-)

    > Ja zainwestowałem 1kzł w czterach mieszkaniach, domach od roku 1998.

    Ja mam swietlowek wiecej, tylko ze w toalecie i lazience byly zarowki, bo
    sie lepiej do tej roli nadawaly.
    Az mnie unijne urzedasy wk*, i sobie powiedzial ze nie bede oszczedzal
    potrfela, chca miec toksyczne smieci, to beda mieli :-P

    > A i tak uważam technologię LED za lepszą.

    Do lazienki i kibla tak, bo sie szybko zapala i nie szkodzi im praca
    przerywana :-)

    Niestety - w obecnej chwili uwazam LED za gorsze.
    -sprawnosc gorsza,
    -ilosc swiatla za mala,
    -cena wygorowana
    -zywotnosc .. no ciekawe jak to wyjdzie,
    -temperatura .. olbrzymia. A to nie wrozy dobrze trwalosci.

    Nadaja sie ... do kibelka :-)

    Aczkolwiek widzialem ciekawy prototyp .. i moze zmienie zdanie.

    J.

  • 60. Data: 2012-12-29 13:13:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > I najczęściej wybiera źle, bo jest ogłupiony przez TV.

    Mam w domu do oświetlenia: żarówki, halogeny, świetlówki i lampy LED.
    No i jeszcze czasem świec używam. Gdyby mi ktoś powiedział, że trzeba
    z czegoś zrezygnować i ograniczyć prawo wyboru, to bym bez wahania (no
    ale też bym sie wkurzył na zamordystę) wybrał oświetlenie *wyłącznie*
    lampami żarowymi. Telewizora pozbyłem się z domu 31 lat temu, więc
    jestem poza wszelkimi podejrzeniami.

    Jarek

    --
    Telewizja pokazała a uczeni podchwycili,
    że jednemu psu gdzieś w Azji można przyszyć łeb od świni.