  • 11. Data: 2009-03-25 16:00:50
    Temat: Re: Zarzadzanie kodem w projekcie
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Megas wrote:
    > Kiedy to rozproszone repozytoria sa pomylka? moze przyklady takich sytuacji
    > dla celow edukacyjnych?

    Nie wiem, nie używam. Zapewne niekiedy centralizacja jest zaletą. Tak
    samo jak dla innych decentralizacja jest zaletą.
    SVN mi wystarcza. Napisałem to w kontraście do stwierdzenia "Svn to jest
    pomyłka".

  • 12. Data: 2009-03-25 16:27:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Mikolaj Rydzewski pisze:

> [...]
    > samo jak dla innych decentralizacja jest zaletą.
    > SVN mi wystarcza. Napisałem to w kontraście do stwierdzenia "Svn to jest
    Trochę ostro to napisałem, ale chodziło mi o to, że nic nie uniemożliwia
    stosowania systemów rozproszonych jak scentralizowanego, za to
    scentralizowanego jako rozproszonego się nie da.

    Michoo

  • 13. Data: 2009-03-25 16:45:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Megas pisze:
    > Użytkownik "Mikolaj Rydzewski"
    > Mamy projekt A. Na serwerze SVN jest repozytorium tego projektu dostepne dla
    > kazdego
    > czlonka projektu. Sciagam sobie na dysk (SVN Checkout...) ten projekt z
    > repozytorium i mam
    > swoja lokalna kopie. Robie zmiany jaki mi trzeba na nim i wysylam do
    > repozytorium
    > (SVN Commit). Od tego momentu moje zmiany sa dostepne dla wszystkich.
    >
    > A jak działaja Rozproszone Repozytoria (distributed version control
    > system)??
    1.
    A robi kopię repo.
    B robi kopię repo.
    C robi kopię od B.
    wszyscy mają to samo.
    2.
    A pracuje na swojej kopi, dochodzi do momentu gdy kod realizuje to co
    trzeba ale jest bardzo nieelegancki i coś psuje. Robi u siebie patch i
    zabiera się za usuwanie błędów.
    3.
    C bardzo potrzebuje do swojej pracy to co wykonał A, api jest już
    określone, a błędy go akurat nie dotyczą. Pobiera odpowiedni patch od A.
    3.
    B poprawia swoją część i wysyła do globalnego repo.
    4.
    A orientuje się, że coś skopał - przywraca odpowiednie zmiany ze zwojego
    repo.
    5.
    A kończy poprawki i wysyła swoje patche do repo(może wymagać usunięcia
    konfliktów jeżeli powstały).
    6.
    B i C pobierają aktualną wersję.

    Imo główna zaleta rozproszonych systemów - można robić dużo 'malych' łat
    w swoim repo (dzięki temu łatwo cofnąć "tylko kilka zmian") a potem
    wysłać jeden globalny, dobrze opisany patch do publicznego repo.

    > Kiedy to rozproszone repozytoria sa pomylka? moze przyklady takich sytuacji
    > dla celow edukacyjnych?
    >
    > PS. Jakie repozytorium rozproszone polecacie najbardziej?
    Darcs - prosty, sporo możliwości, momentami denerwujący, problem z
    polskimi opisami łat (a źródła w haskelu).
    Hg - też prosty, ma tortoise hg pod windę, spore możliwości.
    Git - jak nie jesteś hackerem to poszukaj jakiegoś, żeby Ci
    skonfigurował. Przed oskryptowaniem katorga - po oskryptowaniu ideał.
    Masa możliwości.

    Michoo

  • 14. Data: 2009-03-27 11:00:15
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Michoo"
> [...]
    > Przed oskryptowaniem katorga - po oskryptowaniu ideał. Masa możliwości.

    Poczytałem troche w necie i na placu boju pozostaja Git i Hg.
    Czy ktos mial doczynienia z tymi narzedziami i mogby przedstawic swoje
    opinie na ich temat:
    1) Jak sie maja do nich narzedzia w stylu Merge, Diff czy rozwiazywanie
    konfliktow.
    2) Czy ktos uzywal wersji GUI dla nich?
    3) Idywidualne odczucia co do ich uzytkowania.

  • 15. Data: 2009-03-27 11:34:29
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Megas"
> [...]
    > konfliktow.
    > 2) Czy ktos uzywal wersji GUI dla nich?
    > 3) Idywidualne odczucia co do ich uzytkowania.

    Nie wiecie moze, czy ktorys z nich umozliwia skonfigurowanie go by wykonywał
    cykliczne backup danych i by mozna bylo zdefiniowac jakies reguły zwiazane z
    commitem, np. a) zawsze musi byc jakis komentarz by wykonac commit, 2) mozna
    zdefiniowac ogolna skladnie tego komentarza.
    Czy wi sie wydaje, czy Git definiuje jakies dziwne wartosci na
    poszczegolnych rewizji w stylu: 'c82a22c39cbc32576f64f5c6b3f24b99ea8149c7'?

  • 16. Data: 2009-03-27 11:42:32
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 27.03.2009, Megas wrote:

    > U?ytkownik "Megas"
    >
    > Nie wiecie moze, czy ktorys z nich umozliwia skonfigurowanie go by wykonywa?
    > cykliczne backup danych

    Backup to nie jest zadanie systemu kontroli wersji, tylko systemu kopii
    zapasowych.

    > i by mozna bylo zdefiniowac jakies regu?y zwiazane z
    > commitem, np. a) zawsze musi byc jakis komentarz by wykonac commit, 2) mozna
    > zdefiniowac ogolna skladnie tego komentarza.

    Git wymusza pierwsze, można zdefiniować hook dla sprawdzenia drugiego.
    Ale drugie jest jedynie dobrowolnym sprawdzeniem, użytkownik klonujący
    repozytorium może taki hook po prostu usunąć.

    > Czy wi sie wydaje, czy Git definiuje jakies dziwne wartosci na
    > poszczegolnych rewizji w stylu: 'c82a22c39cbc32576f64f5c6b3f24b99ea8149c7'?

    Czemu dziwne? Normalna suma SHA-1.

    --
    Stanislaw Klekot

  • 17. Data: 2009-03-27 11:45:56
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K."

    > Czemu dziwne? Normalna suma SHA-1.

    Jak teraz pracuje pod SVN to mam kolejne rewizje w stylu 145, 146, 147, wiec
    jak cos to moge powiedziec komus 'zrobilem te zmiany o ktorych mowilismy w
    rev. 146, a te zwiazane z bledem kodowanie w rewizji 147'. Ciezki bedzie
    taki dialog uzywajac stylu: 'c82a22c39cbc32576f64f5c6b3f24b99ea8149c7'

  • 18. Data: 2009-03-27 11:48:50
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Megas wrote:
> [...]
    > rev. 146, a te zwiazane z bledem kodowanie w rewizji 147'. Ciezki bedzie
    > taki dialog uzywajac stylu: 'c82a22c39cbc32576f64f5c6b3f24b99ea8149c7'

    Wolę: "zrobiłem te zmiany, w commit logu opisałem tak:..." 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 19. Data: 2009-03-27 12:00:19
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Paweł Kierski"

    > Wolę: "zrobiłem te zmiany, w commit logu opisałem tak:..." 8-)

    Jak sprawdzasz logi i widzisz liczby w polu Rev: 145, 173, 133, 211 to juz
    masz wazna informacje mowiaca co bylo wczesniej a co pozniej. A co widac z
    tego:
    c82a22c39cbc32576f64f5c6b3f24b99ea8149c7
    c53creea645ab32bb3228bc34543b3621c3246aa
    f323d355ee5abc3487dc234cd6578973cdd22e4

  • 20. Data: 2009-03-27 12:00:58
    Od: Tomasz Sowa <t...@s...BEZSPAMOWY.pl>

    Dnia Fri, 27 Mar 2009 12:48:50 +0100, Paweł Kierski napisał(a):

    > Wolę: "zrobiłem te zmiany, w commit logu opisałem tak:..." 8-)

    A ktory to byl commit to proszę sobie poszukac ;)

    --
    Tomek