  • 1. Data: 2009-03-24 11:02:39
    Temat: Zarzadzanie kodem w projekcie
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Witam all,

    Jak zarzadzacie kodem, ktory jest uzywany w dwoch osobnych systemach?
    Mam taka sytacje: Jakis czas temu stworzylem system A, ktory sklada sie z
    wielu plików zrodłowych, a czesc z nich zamknolem w postaci kilku bibliotek
    *.dll.
    Teraz tworze drugi system B, w ktorym chce wykorzystac jedna z tych
    bibliotek, wiec skopiowalem ja do nowego systemu do katalogu external - ale
    teraz pojawia mi sie problem zarzadzania kodem tej biblioteki:
    Czy zatem powinien skopiowac kod zrodlowy tej biblioteki do nowego systemu:
    1) Nie - Dodanie funckjonalnosci tej biblioteki na potrzeby systemy B
    bedzie wymagala rekompilacje systemu A. Nowa wersja systemu A. Oraz w jakis
    sposob programisci systemu B beda wiedziec ze kod zrodlowy tej biblioteki
    jest w systemie A.
    2) Tak - To chyba bez sensu by istnialy dwie rozne wersje kodu zrodlowego
    tej samej biblioteki.

    Jak to robicie z punktu widzenia zarzadznia kodu zrodlowego?

  • 2. Data: 2009-03-24 11:50:02
    Temat: Re: Zarzadzanie kodem w projekcie
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Megas pisze:
> [...]
    > tej samej biblioteki.
    >
    > Jak to robicie z punktu widzenia zarzadznia kodu zrodlowego?
    Repozytorium (darcs/hg/etc) z biblioteką. Dzięki temu możesz mieć 1
    miejsce gdzie jest jest kompletny kod i jego kopie pod każdy system -
    jak coś zmienisz i uznasz za warte dołączenia we "wspólnej wersji" -
    wysyłasz do repo a pod 2 projektem pobierasz. Zaleta jest taka, że
    możesz łatwo wprowadzać zmiany z 1 projektu w 2 mimo jakiś
    rozwojowych/niekompatybilnych fragmentów, wada - musisz 2 działania wykonać

    Michoo

  • 3. Data: 2009-03-24 12:49:44
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    Sorry, ale nie wiem czy wszystko do konca rozumiem:
    > Repozytorium (darcs/hg/etc) z biblioteką.
    Jest to jedno ogolne/globalne reporytorium bibliotek dzielonych dla
    wszystkich projektow?

    > Dzięki temu możesz mieć 1 miejsce gdzie jest jest kompletny kod i jego
    > kopie pod każdy system.
    Kazdy system kopiuje sobie pliki zrodlowe biblioteki do swojego projektu i
    nimi zarzadza jak swoimi, czyli w repozytorium danego projektu znajduja sie
    pliki zrodlowe tej biblioteki. Kazdy system robi swoje update do swojej
    prywatnej biblioteki a nie ogolnej?

> [...]
    > łatwo wprowadzać zmiany z 1 projektu w 2 mimo jakiś
    > rozwojowych/niekompatybilnych fragmentów, wada - musisz 2 działania
    Jesli stwierdzi sie, ze zmiany w prywatnej bibliotece sa ekstra, to robi sie
    update do biblioteki ogolnej, jako dostepne dla wszystkich - tak?

    Jesli jestem nowy w projekcie, to skad mam wiedziec, ze kod tej biblioteki
    znajduje sie jeszcze gdzies w repozytorium globalnym a nie tylko w moim
    prywatnym?

  • 4. Data: 2009-03-24 18:31:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Megas pisze:
    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Sorry, ale nie wiem czy wszystko do konca rozumiem:
    > Jest to jedno ogolne/globalne reporytorium bibliotek dzielonych dla
    > wszystkich projektow?
    Tak. Najlepiej dla czytelności osobne repo na każdą bibliotekę (nie
    mieszają się patche.

> [...]
    > pliki zrodlowe tej biblioteki. Kazdy system robi swoje update do swojej
    Tak. Jak dojdziesz do wniosku, że kod nadaje się do włączenia do ogólnej
    to po prostu wysyłasz tam odpowiednie patche.

> [...]
    > znajduje sie jeszcze gdzies w repozytorium globalnym a nie tylko w moim
    Dowiadujesz się od innych/szefa projektu. Swoje prywatne repozytorium
    tworzysz jako kopię albo głównego, albo jednej z jego kopi. (Jest to
    zaleta w porównaniu do np. svn gdzie jest tylko centralny serwer).

    Michoo

  • 5. Data: 2009-03-25 10:26:42
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Michoo":
    > Dowiadujesz się od innych/szefa projektu. Swoje prywatne repozytorium
    > tworzysz jako kopię albo głównego, albo jednej z jego kopi. (Jest to
    > zaleta w porównaniu do np. svn gdzie jest tylko centralny serwer).
    Hehe. A ja caly czas myslałem wlasnie o svn. A o jakim ty typie repozytorium
    myslisz?

  • 6. Data: 2009-03-25 13:16:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Megas pisze:
    > Użytkownik "Michoo":
    > Hehe. A ja caly czas myslałem wlasnie o svn. A o jakim ty typie repozytorium
    > myslisz?
    Rozproszonym (distributed version control system).
    (darcs/mercurial/git). Svn to jest pomyłka - nie możesz w porządny
    sposób zarządzać wieloma kopiami.

    Michoo

  • 7. Data: 2009-03-25 13:38:44
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Michoo"
    > Rozproszonym (distributed version control system). (darcs/mercurial/git).
    > Svn to jest pomyłka - nie możesz w porządny sposób zarządzać wieloma
    > kopiami.

    Ja cały czas pracuje na SVN. Czy mogbys naswietlic - nie tylko mi - czym w
    istocie rozni sie distributed version control system od SVN.

    Na SVN jest jedno globalne repozytorium na projekt. Kazdy programista robi
    swoja lokalna kopie tego repozytorium na swoj dysk, pracuje na nim i kiedy
    postanowi ze zmiany sa ok, wysyla je do globalnego repozytorium. Od tego
    momentu kazdy moze juz sobie uaktualnic swoja lokalna wersje kodu na nowa
    wersje znajdujaca sie w globalnym repo.
    A jak to wyglada w przypadku distributed version control system?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 8. Data: 2009-03-25 15:33:24
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Megas wrote:
    > Na SVN jest jedno globalne repozytorium na projekt. Kazdy programista robi
    > swoja lokalna kopie tego repozytorium na swoj dysk

    Nie. Właśnie tego nie może zrobić. To co mamy na dysku to jest kopia
    robocza wybranego fragmentu repozytorium. Kopia, wykonana na podstawie
    określonej rewizji repozytorium.

    Polemizowałbym jednak czy SVN to pomyłka. Dla pewnych zastosowań
    rozproszone systemy mogą być 'pomyłką'.

  • 9. Data: 2009-03-25 15:42:16
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Mikolaj Rydzewski"
    > Nie. Właśnie tego nie może zrobić. To co mamy na dysku to jest kopia
    > robocza wybranego fragmentu repozytorium. Kopia, wykonana na podstawie
    > określonej rewizji repozytorium.
    Mamy projekt A. Na serwerze SVN jest repozytorium tego projektu dostepne dla
    kazdego
    czlonka projektu. Sciagam sobie na dysk (SVN Checkout...) ten projekt z
    repozytorium i mam
    swoja lokalna kopie. Robie zmiany jaki mi trzeba na nim i wysylam do
    repozytorium
    (SVN Commit). Od tego momentu moje zmiany sa dostepne dla wszystkich.

    A jak działaja Rozproszone Repozytoria (distributed version control
    system)??

    > Polemizowałbym jednak czy SVN to pomyłka. Dla pewnych zastosowań
    > rozproszone systemy mogą być 'pomyłką'.
    Kiedy to rozproszone repozytoria sa pomylka? moze przyklady takich sytuacji
    dla celow edukacyjnych?

    PS. Jakie repozytorium rozproszone polecacie najbardziej?

  • 10. Data: 2009-03-25 15:53:56
    Od: Daniel Janus <p...@n...korpus.pl>

    Dnia 25.03.2009 Megas <k...@o...eu> napisał/a:

> [...]
    > kazdego
    > czlonka projektu. Sciagam sobie na dysk (SVN Checkout...) ten projekt z

    Nie. Gdybyś miał swoją lokalną kopię, to inni mogliby ją wycheckoutować od
    Ciebie. To jest, owszem, kopia *zawartości* repozytorium, ale *nie*
    kopia repozytorium.

    W DVCS-ach kopie robocze *są* pełnoprawnymi repozytoriami. Co oznacza, że
    branczowanie jest tanie, należy to robić, a w niektórych systemach (Darcs)
    wręcz nie ma pojęcia brancha: jeśli chce się zbranczować repozytorium, to
    się je checkoutuje gdzieś indziej (tworząc nowe będące drugą kopią) i
    między takimi repozytoriami można selektywnie przesyłać patche w tę i we w tę.

    > PS. Jakie repozytorium rozproszone polecacie najbardziej?

    Poużywaj trochę Darcsa, jest najprostszy i łatwo się go nauczyć. Potem
    spróbuj Mercuriala i gita.

    --
    Daniel 'Nathell' Janus, m...@n...korpus.pl, http://korpus.pl/~nathell
    "Chryste, chcemy czystej.