  • 1. Data: 2010-07-02 18:50:59
    Temat: Zasilacz od Toshiba H30
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Spotkał się ktoś z zasilaczem od tej kamery?
    Córka wyjechała na wakacje a ponieważ miała i telefon i kamerę ładowaną
    przez mini USB powiedziałem, by zabrała jeden mocniejszy zasilacz (5V/2A)

    Teraz mała mi pisze z telefonu koleżanki, że telefon się nie ładuje tym
    zasilaczem.
    Z opisu wygląda, że telefon widzi zasilacz chyba jako host USB,
    wyświetla się monit o konfigurację "magazynu masowego".
    Ale skoro na USB jest widoczne "coś" to przecież musi być tam +5V.
    Telefon to jakiś Sagem.

    Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-07-02 19:13:39
    Temat: Re: Zasilacz od Toshiba H30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Jul 2010 20:50:59 +0200, Andrzej W. wrote:
> [...]
    >wyświetla się monit o konfigurację "magazynu masowego".
    >Ale skoro na USB jest widoczne "coś" to przecież musi być tam +5V.

    No jak to jak ? Wyslij jej 100zl na lody, a ladowarke do telefonu
    niech kupi na najbliszym straganie :-)

    A tak naprawde to uzycie USB do ladowania nie jest takie proste.

    J.

  • 3. Data: 2010-07-03 09:28:06
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-07-02 21:13, J.F. pisze:

    > No jak to jak ? Wyslij jej 100zl na lody, a ladowarke do telefonu
    > niech kupi na najbliszym straganie :-)

    Masz rację, chyba nazbyt inżyniersko podszedłem do zagadnienia. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-07-03 11:56:13
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Andrzej W. wrote:
> [...]
    > wyświetla się monit o konfigurację "magazynu masowego".
    > Ale skoro na USB jest widoczne "coś" to przecież musi być tam +5V.

    Rozwiazanie jest takie ze pomieszlali oni z wykrywaniem ladowarki.
    Przerabialem temat i zeby urzadzenie zaczelo sie ladowac musi byc zwarty pin
    5 z 4 (?). Prawdopodobnie, bo dokladnie juz nie pamietam, wiem tylko ze
    zupelnie inaczej niz w ladowarkach powszechnie spotykanych.

    Ale po takiej przerobce wykrylo ladowarke i zaczynlo ladowac.

    pzdr

  • 5. Data: 2010-07-03 11:58:47
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Andrzej W. wrote:
> [...]
    > wyświetla się monit o konfigurację "magazynu masowego".
    > Ale skoro na USB jest widoczne "coś" to przecież musi być tam +5V.

    Oczywiscie takie polaczenie we wtyczce ladowarki toshiby powoduje ze jak
    widzisz inne urzadzenia za bardzo nie chca z nia wspolpracowac, bo jeden z
    pinow sygnalowych jest polaczony z zasilajacym.

  • 6. Data: 2010-07-03 12:15:03
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Tmek pisze:
> [...]
    > zupelnie inaczej niz w ladowarkach powszechnie spotykanych.
    >
    > Ale po takiej przerobce wykrylo ladowarke i zaczynlo ladowac.

    Wtyczki mini mają 5 pinów po to aby można było rozpoznawać stronę kabla
    AB. Jak 4 pin jest podpięty do 5 (masa) to znaczy, że podpięto wtyczkę
    A, a jak jest niepodłączony to B.

    Natomiast obiło mi się o uszy, że jakiś standard ładowarek zakładał
    zwarcie linii sygnałowych - czyli 2 z 3.

    Michoo

  • 7. Data: 2010-07-03 15:00:55
    Od: "Kostek Wycirowski" <k...@u...de>

    "Michoo" <m...@v...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > a jak jest niepodłączony to B.
    >
    > Natomiast obiło mi się o uszy, że jakiś standard ładowarek zakładał
    > zwarcie linii sygnałowych - czyli 2 z 3.

    nic nie trzeba zwierać, cienki pasek papieru wlozyc tak aby zaslonic piny 2
    i 3. I telefon rozpozna kabel jako ladowarke i bedzie ładował.

  • 8. Data: 2010-07-03 17:44:23
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-07-03 17:00, Kostek Wycirowski pisze:

    > nic nie trzeba zwierać, cienki pasek papieru wlozyc tak aby zaslonic
    > piny 2 i 3. I telefon rozpozna kabel jako ladowarke i bedzie ładował.

    We wtyczce USB to to jest jeszcze do zrobienia, ale nie przypuszczam by
    12-to latka dała sobie z tym radę w mini USB. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 9. Data: 2010-07-03 21:15:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Andrzej W. pisze:

    > We wtyczce USB to to jest jeszcze do zrobienia, ale nie przypuszczam by
    > 12-to latka dała sobie z tym radę w mini USB. :-)

    A ma może lakier do paznokci? ;)

    Michoo

  • 10. Data: 2010-07-05 08:28:32
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > się monit o konfigurację "magazynu masowego".
    > Ale skoro na USB jest widoczne "coś" to przecież musi być tam +5V.

    Toshiba ma jkąś swoją metodę wykrywania ładowarki.
    Mam tel. Toshiby, który wymaga dość dużego prądu ładowania,
    Daje się go ładować tylko z oryginalnej ładowarki do tel. lub z ładowarki
    USB nawigacji Toshiby,
    Żona ma HTC (też na USB) i ono nie daje się ładowac z ładowarek Toshiby,
    tak jak nie udaje się łado3ać Toshiby z oryginalnej ładowarki HTC.
    pozdr.
    gr