  • 1. Data: 2024-01-03 18:22:54
    Temat: Zasilacz z 12V samochodowego na 12V dla listwy LED
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Znajoma osoba zanabyła na aliexpresie listwę LED do samochodu. Jest ona
    zasilana na prosto z instalacji auta.
    Jeszcze jej osobiście nie widziałem, bo jest z dugiej strony Polski.
    Nie wiem więc, jakie to diody i jaki prąd pobierają.
    Ale wiem, że z reguły tak zasilane diody szybko padają.

    Są gdzieś gotowe zasilacze, żeby samemu nie dziergać drivera?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2024-01-03 20:27:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:z8frtdr599sa$.1wre79wpqxj9f.dlg@40tude.net>
    user Adam pisze tak:

    > Nie wiem więc, jakie to diody i jaki prąd pobierają.
    > Ale wiem, że z reguły tak zasilane diody szybko padają.
    >
    > Są gdzieś gotowe zasilacze, żeby samemu nie dziergać drivera?

    a jeśli diody są połączone równolegle to co zrobisz? ;)

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 3. Data: 2024-01-03 22:07:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Jan 2024 19:27:12 GMT, PiteR napisał(a):

    > in <news:z8frtdr599sa$.1wre79wpqxj9f.dlg@40tude.net>

    > a jeśli diody są połączone równolegle to co zrobisz? ;)

    Należałoby przeliczyć.
    Nie wiem, czy Chińcvzycy robią równolegle. Raczej typowe sekcje
    równoległo-szeregowe.
    Zasiliłbym to impulsami, aby z jednej strony było dość jasno, a z drugiej
    strony aby nie przegrzać diod.

    Pewnie gdzieś tak koło marca będę na miejscu, to dokładniej obejrzę ten
    chiński wynalazek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2024-01-04 12:05:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-01-03 o 22:07, Adam pisze:
    > Zasiliłbym to impulsami, aby z jednej strony było dość jasno, a z drugiej
    > strony aby nie przegrzać diod.

    Raz widziałem samochód z tylnymi światłami zasilanymi impulsowo. Jak za
    nim stanąłem to przy każdym obróceniu głowy widziałem te świtała jako
    serie świateł.
    P.G.

  • 5. Data: 2024-01-04 12:17:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 12:05:13 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Raz widziałem samochód z tylnymi światłami zasilanymi impulsowo. Jak za
    > nim stanąłem to przy każdym obróceniu głowy widziałem te świtała jako
    > serie świateł.

    Przy stopach to moze nawet lepiej :-)

    To jest częstsze, i smiesznie wygląda na filmach, jak sie
    czestotliwosci zdudnią.

    A przy okazji - kiedys były zarówki dwuwłóknowe, a dzis chyba właśnie
    modulacja jasnosci LED, skoro to moze być to samo światło.

    W USA jeszcze robi za kierunkowskaz, ale Europa twarda i sie nie da
    tak łatwo :-)

    J.

  • 6. Data: 2024-01-04 13:02:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 4.01.2024 o 12:17, J.F pisze:
    > W USA jeszcze robi za kierunkowskaz, ale Europa twarda i sie nie da
    > tak łatwo ?
    Ja tam wolę to europejskie rozwiązanie zamiast zastanawiać się czemu ten
    stop miga.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2024-01-04 21:50:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jan 2024 13:02:44 +0100, Janusz napisał(a):

    > Ja tam wolę to europejskie rozwiązanie zamiast zastanawiać się czemu ten
    > stop miga.

    W Europie przednie dzienne zamieniają się w kierunkowskaz, ale też i
    zmieniają kolor, co jest lepiej widoczne niż modulowanie siły światła.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2024-01-05 00:01:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:un62uq$opg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    user Piotr Gałka pisze tak:

    > Raz widziałem samochód z tylnymi światłami zasilanymi impulsowo.
    > Jak za nim stanąłem to przy każdym obróceniu głowy widziałem te
    > świtała jako serie świateł.
    > P.G.

    kąty oczu lepiej wykrywają ruch?
    żeby szybciej uciec od lwa?

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne
    stare i młode wariatki na punkcie psa

  • 9. Data: 2024-01-05 19:42:15
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 4.01.2024 21:50, Adam wrote:

    > W Europie przednie dzienne zamieniają się w kierunkowskaz, ale też i
    > zmieniają kolor, co jest lepiej widoczne niż modulowanie siły światła.

    Ale gorzej niż osobny kierunkowskaz.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2024-01-05 19:47:51
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 3.01.2024 18:22, Adam wrote:

    > Nie wiem więc, jakie to diody i jaki prąd pobierają.
    > Ale wiem, że z reguły tak zasilane diody szybko padają.

    Ja mam tak zasilane od lat i jeszcze żadna nie padła.
    Może dlatego, że w czasie jazdy się zwykle nie świecą.

    --
    Mirek.