  • 1. Data: 2024-01-03 10:50:29
    Temat: pragotron
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Jak to sie drzewiej robiło

    https://youtu.be/C2NKJEKLviY?t=368

    trywialnie proste można by rzec ... i działa.

    A dzis co - telewizory tansze? Lepsze?

    J.

  • 2. Data: 2024-01-03 12:29:53
    Temat: Re: pragotron
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak to sie drzewiej robiło
    >
    > https://youtu.be/C2NKJEKLviY?t=368

    To w ogóle ciekawy kanał jest, choć wolę jego starsze filmy.

    --
    Zamienie tesciowa na psa. Moze byl wsciekly.

  • 3. Data: 2024-01-03 12:36:37
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Jak to sie drzewiej robiło
    > https://youtu.be/C2NKJEKLviY?t=368
    > trywialnie proste można by rzec ... i działa.
    > A dzis co - telewizory tansze? Lepsze?
    > J.

    Tańsze, nie zacinają się, nie trzeba dziurkować kart.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2024-01-03 12:44:24
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Tańsze, nie zacinają się, nie trzeba dziurkować kart.

    Powiedz ro mojemu telewizorowi :)))
    Skurwiel grozi wyłączeniem i nie ma siły żeby tę opcję usunąć.
    Albo cenzuruje mi komendy głosowe i wyszukuje mi np. d*upa, bo uważa, że
    tak jest, kurwa, ładniej.
    O wymuszaniu aktualizacji i braku możliwości usunięcia niechcianych
    opcji lub programów nie wspomnę.

    Jebać taki postęp!

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 5. Data: 2024-01-03 12:53:21
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(a):
> [...]
    > tak jest, kurwa, ładniej.
    > O wymuszaniu aktualizacji i braku możliwości usunięcia niechcianych opcji

    A czy ja piszę, że współczesne telewizory są idealne? Po prostu w roli
    monitora są lepsze od Pragotronu. Z resztą możliwe, że brane są właśnie gołe
    monitory a nie jakieś smart tv z bajerami.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2024-01-03 13:39:56
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > A czy ja piszę, że współczesne telewizory są idealne? Po prostu w roli
    > monitora są lepsze od Pragotronu. Z resztą możliwe, że brane są właśnie
    > gołe monitory a nie jakieś smart tv z bajerami.

    Żeby wyświetlić godzinę to nie widzę jakoś tej "lepszości".
    Dobrze widoczne, czytelne, tanie... co w monitorach jest lepszego?

  • 7. Data: 2024-01-03 14:01:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Jan 2024 13:39:56 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Żeby wyświetlić godzinę to nie widzę jakoś tej "lepszości".
    > Dobrze widoczne, czytelne, tanie... co w monitorach jest lepszego?

    Są.
    Duzy wyswietlacz musisz dopiero zamówić.

    J.

  • 8. Data: 2024-01-03 14:03:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Jan 2024 12:36:37 +0100, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Tańsze, nie zacinają się, nie trzeba dziurkować kart.

    Tu chyba też nie trzeba - przewidziane do jakiegos centralnego
    sterowania.
    Fakt, ze teksty na te klapki trzeba wpisywać.

    J.

  • 9. Data: 2024-01-03 14:37:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > A czy ja piszę, że współczesne telewizory są idealne? Po prostu w roli
    > monitora są lepsze od Pragotronu. Z resztą możliwe, że brane są właśnie
    > gołe monitory a nie jakieś smart tv z bajerami.

    Czasem taki ekran wypadłoby umieścić w pionie, na lotnisku na przykład.
    Może się okazać, że "współczesny telewizor" został zaprojektowany tak,
    że przy tym zamontowaniu silnie grzejące się elementy znajdą się pod
    kontensatorem elektrolitycznym zasilacza. Ten wysycha i cały aparat szlag
    trafia na długo przed upływem gwarancji. Renomowany producent odmawia
    naprawy bądź wymiany i uśmiechając się pod wąsem informuje, że telewizję
    ogląda się w poziomie. Ma za to do zaoferowania monitory bez tunera i
    bajerów, pracujące w każdym położeniu. Kilka razy droższe.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2024-01-03 16:30:06
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-01-03 o 10:50, J.F pisze:
    > Jak to sie drzewiej robiło
    >
    > https://youtu.be/C2NKJEKLviY?t=368
    >
    > trywialnie proste można by rzec ... i działa.

    Z tego co widzę to jest sam odpowiednik wskazówek zegara, nie widać
    części elektronicznej.

    > A dzis co - telewizory tansze? Lepsze?

    Rynek się nasycił więc ceny LCD lecą na mordę.
    Mamy też wyświetlacze LED mono (ze zwykłymi LED białe/pomarańczowe 5mm),
    są też wyświetlacze a`la telebim z LCD RGB do których można dokupić
    elektronikę u mr.Kitaja i podłączyć se własne LED`y.
    Tyle od strony "końcówki" docierającej do odbiorcy, do tego trza
    komunikacji i jednostki zarządzającej która wszystko zepnie w całość, a
    firm oferujących takie usługi nie jest tak dużo.

    OT.
    Przeglądam czasem gazety od 75r. zwykle jest w nich rubryka retro,
    głównie radia czy inne pierdualia typu mechaniczne przetwornice.
    I taka myśl mnie naszła kiedy oglądałem schematy z l. 1920.
    Do wyboru mieli lampy, R, L, C i jakieś zasilanie, wot cała elektronika.