  • 1. Data: 2013-09-28 12:45:07
    Temat: Zaworki SCV do wymiany
    Od: "yan" <j...@i...pl>

    Witam.

    Toyota , silnik diesel 2.0 D-4D 2002 rok.
    Wg diagnozy komputerowej są do wymiany zaworki SCV.

    Czy z tym można bezpiecznie przez jakiś czas jeździć bez wymiany?

    JB

  • 2. Data: 2013-09-28 14:16:24
    Temat: Re: Zaworki SCV do wymiany
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2013-09-28 12:45, yan pisze:
> [...]
    > Wg diagnozy komputerowej są do wymiany zaworki SCV.
    >
    > Czy z tym można bezpiecznie przez jakiś czas jeździć bez wymiany?

    Identyczne auto, identyczny błąd.
    Naszukałem się: samych zaworków (cena), interpretacji błędu (P2182 jak
    dobrze pamiętam) i sposobu usuwania.

    Wówczas znalazłem podpowiedzi w stylu - wykręć sam, tylko przeczyścić
    albo że ewentualnie EGR. Acha, ktoś podpowiadał, że trzeba uważać przy
    wykręcaniu zaworków.

    Tu masz filmik:
    http://www.youtube.com/watch?v=uhD1C5L2KYI

    To było dłuższy czas temu, ja nic z tym nie zrobiłem, obecnie w ogóle
    nie mam tego błędu. Może "samosię" naprawiło po paru
    tankowaniach/przejechanych kilometrach.