  • 1. Data: 2009-09-22 08:41:07
    Temat: Zdarzylo sie wam skasowac komus otwarte nagle drzwi?
    Od: amos <g...@g...com>

    bylem dzis blisko, oj blisko. Pasazerka trzeciego auta stojacego na
    swiatlach postanowila nagle wysiasc prawymi tylnymi drzwiami nie
    upewniajac sie, czy nikt nie nadjezdza.

    Szczesliwie nie jechalem zbyt szybka i zdarzylem zahamowac. Cala akcja
    w sporym korku i juz na ciaglej linii.

    Przy okazji zapytam o poruszanie sie po linii. Jak to jest? W swietle
    prawa mozna, nie mozna?

    Ja to widze tak: po przerywanej mozna - po to jest zeby ja
    przekraczac. Po ciaglej juz nie.
    Myle sie?

    Kto w takiej sytuacji bedzie winny?

    zdrowka
    amos

  • 2. Data: 2009-09-22 09:00:06
    Od: gildor <m...@g...com>

    On 22 Wrz, 10:41, amos <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > w sporym korku i juz na ciaglej linii.
    >
    > Przy okazji zapytam o poruszanie sie po linii. Jak to jest? W swietle

    jeździć po linii? nie można.

    > Ja to widze tak: po przerywanej mozna - po to jest zeby ja
    > przekraczac.

    nie, po to jest, żeby rozdzielać pasy ruchu

    > Po ciaglej juz nie. Myle sie?

    obie są po to, by rozdzielać pasy ruchu, a nie po nich jeździć. na
    ciąglą nie można najeżdżać.
    http://www.v10.pl/prawo/Znaki,drogowe,poziome,121.ht
    ml

    > Kto w takiej sytuacji bedzie winny?

    w jakiej? z otwarciem drzwi? otwierający drzwi. ważne jest co
    spowodowało wypadek/kolizję.

    - gildor

  • 3. Data: 2009-09-22 09:24:46
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    >jeździć po linii? nie można.

    to jak w takim razie omijac korki pomiedzy samochodami? wcyhodzi na to ze
    nie mozna

  • 4. Data: 2009-09-22 09:27:52
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Michał Gut wydusił z siebie te słowy:

    > to jak w takim razie omijac korki pomiedzy samochodami? wcyhodzi na
    > to ze nie mozna

    bo mozna ze względu na odległość od aut, ale nie mozna przy tym naruszać
    nietykalności ciągłej lini - gerenalnie powinieneś poruszać sie w obrębie
    jednego pasa.
    Oczywiście genralnie przymyka sie na to oko - ale jesli rozpatrujemy aspekt
    prawny - NIE MOZNA.
    W mysl przepisów ciągłej lini nie mozna nie tylko przekraczac, ale też
    najeżdzać na nią

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 5. Data: 2009-09-22 09:29:21
    Od: gildor <m...@g...com>

    On 22 Wrz, 11:24, "Michał Gut"
    <m...@w...pl> wrote:

    > to jak w takim razie omijac korki pomiedzy samochodami? wcyhodzi na to ze
    > nie mozna

    po pierwsze jest to szczegół pomijalny przez przedstawicieli prawa, o
    ile nic się nie wydarzy, po drugie zwykle jest wystarczająco miejsca,
    żeby dojechać nie wjeżdżając na linię ciągłą. opony motocykli są
    wąskie. linia też.
    pamiętaj, że policjanty też jeżdżą w korkach.

    - gildor

  • 6. Data: 2009-09-22 09:44:44
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 22 Sep 2009 11:24:46 +0200, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:

    [...]
    > to jak w takim razie omijac korki pomiedzy samochodami? wcyhodzi na to ze
    > nie mozna

    Można, tylko trzeba jechać po lewej albo po prawej stronie linii. Przy czym
    linia ciągła na skrzyżowaniach jest na długości 2-3 samochodów przed linią
    zatrzymania, więc wystarczy wcześniej zobaczyć, na którym pasie można się
    ustawić i tyle. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 7. Data: 2009-09-22 10:08:20
    Od: amos <g...@g...com>

    On 22 Wrz, 11:44, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote:
> [...]
    > zatrzymania, więc wystarczy wcześniej zobaczyć, na którym pasie można się

    A jak wyglada zycie wszyscy wiemy.
    Do dzis przez pare lat jazdy widzialem jednego motocykliste, ktory nie
    zmienial pasow w korku, w tym na obszarze, na ktorym byla wytyczona
    linia ciagla.

    Stroze prawa rzeczywiscie nie zwracaja na to uwagi.

    Wiekszosc motocyklistow takze przekracza linie poprzeczna, ktorej
    takze nie mozna przekraczac w chwili gdy jest czerwone swiatlo. Jednak
    w ramach zdobycia pool position nikt jej nie dostrzega.

    To samo zreszta w przypadku puszek. Nikt nie kara za przejechanie owej
    linii jak i za zmiane pasa w momencie wystepowania ciaglej.
    Kolejne martwe przepisy.

    amos

  • 8. Data: 2009-09-22 10:12:55
    Od: amos <g...@g...com>

    On 22 Wrz, 11:00, gildor <m...@g...com> wrote:
    > jeździć po linii? nie można.

    Oczywiscie nieprecyzyjnie sie wyrazilem.

    Mialem na mysli jazde srodkowym pasem powstalym pomiedzy pasami,
    ktorymi jada puszki uzywanym powszechnie przez jednoslady a na ktorym
    ktos przypadkiem namalowal jakas linie.

    Czy mozna ja przekraczac? Mozna, ale chyba w podczas przekraczania
    powinnismy wlaczac kierunek?

    amos

  • 9. Data: 2009-09-22 10:18:32
    Od: gildor <m...@g...com>

    On 22 Wrz, 12:08, amos <g...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > To samo zreszta w przypadku puszek. Nikt nie kara za przejechanie owej
    > linii jak i za zmiane pasa w momencie wystepowania ciaglej.

    nie są martwe. nie każdy ma na ogonie partol drogówki. to raz, a dwa,
    IMO, karać za złamanie przepisów powinno się wówczas, gdy ich złamanie
    stwarza zagrożenie. po co dupe zawracać komuś, kto zmienia pas przez
    ciągłą na trzypasmówce pustej pod horyzont? chyba tylko ze
    złośliwości.
    z martwych przepisów, za który się nie karze, to jazda lewym pasem gdy
    prawy jest wolny. to jest nagminne
    i nie karane. ale tym trudno spowodowac zagrożenie, raczej
    utrudnienie.

    - gildor

  • 10. Data: 2009-09-22 10:27:47
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 22 Sep 2009 12:08:20 +0200, amos <g...@g...com> wrote:

    [...]
    > Wiekszosc motocyklistow takze przekracza linie poprzeczna, ktorej
    > takze nie mozna przekraczac w chwili gdy jest czerwone swiatlo. Jednak
    > w ramach zdobycia pool position nikt jej nie dostrzega.

    "Pole position". Samochody też często ją przekraczają, z tego co widzę.

    W takiej Anglii np. to przed skrzyżowaniami przed linią dla samochodów
    są namalowane miejsca na jednoślady, ciekawe kiedy my dorobimy się takiego
    rozwiązania.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650