  • 1. Data: 2010-11-03 11:23:39
    Temat: Zepsuta wtyczka(jack) do komputera.
    Od: Suri <b...@p...fm>

    Witam.
    Rozjechała mi się krzesłem (wtyczka do
    laptopa od głośników) a potem trochę ją
    obgryzł mój kot. Dzisiaj z rana zadziałał tylko
    jeden głośnik i marnie subwoofer wiec postanowiłam
    ją naprawić. Rozbebeszyłam do szczętu.
    Mam pytanie. Czy można do tych dyndających drucików
    dokupić wtyczkę, czy już nie mam szans uratować nic?
    Dzięki za podpowiedź.
    To wygląda mniej więcej w ten deseń:
    http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/Creative_EP-63
    0_-_dobra_jakosc_w_niskiej_cenie-2491.html

  • 2. Data: 2010-11-03 11:58:24
    Temat: Re: Zepsuta wtyczka(jack) do komputera.
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Suri" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
[...]

    Można, ale trzeba mieć lutownice (ew. kolegę, koleżankę z lutownicą:)).

    Artur(m)

  • 3. Data: 2010-11-03 12:30:34
    Od: Suri <b...@p...fm>

    On 3 Lis, 12:58, "Artur\(m\)" <m...@i...pl> wrote:

    > Można, ale trzeba mieć lutownice (ew. kolegę, koleżankę z lutownicą:)).
    >
    > Artur(m)

    O dzieję, juz myślałam, ze nikt nie zareaguje a ja tak lubię
    voluuuuume.
    Tyle że widzisz. Ja rozbebeszyłam ten jack doszczętnie(nożem),
    przecięłam
    ten gumowy-pastik na pół a tam w środku, były po jednej stronie
    taki drucik i pewnie jeden kabelek do niego należał a po drugiej-
    takie dwie kuleczki- no to pewnikiem było do drugiego kabelka.
    Sądzę, ponad wszelka wątpliwość, że tego juz sie nie da wskrzesić
    wiec i lutownica daremna. Tak? :(

  • 4. Data: 2010-11-03 12:42:07
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Suri"
> [...]
    >takie dwie kuleczki- no to pewnikiem było do drugiego kabelka.
    >Sądzę, ponad wszelka wątpliwość, że tego juz sie nie da wskrzesić

    W przewodzie masz zapewne dwie żyły i ekran. I to cię interesuje.
    Wtyczkę zostaw w ogóle.
    O ile żyły nie są zbyt delikatne, średnio inteligentny szympans
    z lutownicą, powinien sobie poradzić z dosztukowaniem małego jacka.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 5. Data: 2010-11-03 12:57:08
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Mariusz Kruk" napisał:

    > O ile żyły nie są zbyt delikatne, średnio inteligentny szympans
    > z lutownicą, powinien sobie poradzić z dosztukowaniem małego jacka.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    O, bardzo przepraszam, ale nie życzę sobie aby jakiś szmpans (zwłaszcza z
    lutownicą) dosztukowywał mi małego.

    Jacek

  • 6. Data: 2010-11-03 13:02:03
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w
    wiadomości news:slrnid2m4v.mt5.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
> [...]
    > O ile żyły nie są zbyt delikatne, średnio inteligentny szympans
    > z lutownicą, powinien sobie poradzić z dosztukowaniem małego jacka.
    [...]

    O ile w ogóle potrzebne jest lutowanie czegokolwiek. Otóż jest spora
    szansa na wymianę _całego_ kabelka, jeżeli tylko od strony zestawu
    głośników jest on odłączalny a nie zamocowany na stałe. Jeżeli
    zachodzi ten pierwszy przypadek, to wystarczy inkryminowany kabelek
    odłączyć i udać się z nim do pierwszego lepszego sklepu z elektroniką,
    kabelkami etc. Na pewno uda się dobrać podobny, jeżeli nie identyczny.
    Przypominam, że Autorka wątku w pierwszej wiadomości wspominała o
    zestawie głośnikowym, z subwooferem. Częstą praktyką producentów
    takich urządzeń jest wyposażanie ich w przewód obustronnie odłączalny.
    Z jednej strony - jack (minijack), z drugiej zaś - para wtyczek CINCH
    (RCA).
    Do Autorki wątku - jak jest w Twoim przypadku?

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 7. Data: 2010-11-03 13:10:09
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Krzysztof Kucharski"
> [...]
    >takich urządzeń jest wyposażanie ich w przewód obustronnie odłączalny.
    >Z jednej strony - jack (minijack), z drugiej zaś - para wtyczek CINCH

    To fakt. Z drugiej strony, równie częstą praktyką jest montowanie
    wszystkiego tak, żeby przy najmniejszym uszkodzeniu trzeba było
    wymieniać całość. Jak jest w tym wypadku - właścicielka musi sprawdzić
    sama.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 8. Data: 2010-11-03 13:21:51
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Witam ponownie

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w
    wiadomości news:slrnid2nph.mt5.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
    [...]
> [...]
    > wszystkiego tak, żeby przy najmniejszym uszkodzeniu trzeba było
    > wymieniać całość. Jak jest w tym wypadku - właścicielka musi
    [...]

    Jeszcze jedna uwaga. Otóż samodzielne polutowanie wtyczki minijack
    stereo przez _amatora_ nie jest zajęciem trywialnym. Niestety, ryzyko
    zwarcia i w następstwie uszkodzenia kanału/kanałów toru dźwiękowego w
    komputerze nie jest zerowe ;-)
    Na miejscu Autorki zastanowiłbym się, czy nie lepiej byloby zakupić
    odpowiednio długi przewód zakończony wtykiem minijack i _jakoś_
    podłączyć go do zestawu głosnikowego. Mozliwości są dwie: usunięcie
    starego przewodu i zastąpienie go nowym albo "sztukowanie" starego
    kabla z nowym. Wszystko zależy od tzw. uwarunkowań ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 9. Data: 2010-11-03 13:29:56
    Od: Suri <b...@p...fm>

    On 3 Lis, 14:10, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
> [...]
    > wszystkiego tak, żeby przy najmniejszym uszkodzeniu trzeba było
    > wymieniać całość. Jak jest w tym wypadku - właścicielka musi sprawdzić

    No dobra, samiście chcieli doświadczyć mojej destruktywnej ręki, która
    swoją drogą juz nie jedno RTV popsuła.
    To wygląda tak.
    http://pl.tinypic.com/r/f9nz9s/7
    Pytanie, czy można do odciętych kabelków, dokupić nowy
    dobry, ładny itp?

  • 10. Data: 2010-11-03 13:37:54
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "Suri" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    [....]
[...]

    OK. A teraz proszę, abyś wykonała swoim SAMSUNGIEM fotografię przewodu
    (tego z odciętą wtyczką) w miejscu, w którym wchodzi on do obudowy
    głośnika. BTW - wtyczkę podziabałaś po mistrzowsku ;->

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski