  • 1. Data: 2013-11-26 20:31:08
    Temat: Zestawienie mocy pobieranej przez CPU w spoczynku
    Od: "maniek" <m...@b...maila.bo.spamuja.smieciarze>

    Zakładam, że wszelkie zestawienia parametrów procesorów podają moc pobieraną
    (gdzie dla AMD najczęściej są to moce 45W, 65W, 80W, 95W, 125W, aż do 220W)
    w największym stresie (?)
    http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-suppor
    t-popup.aspx?pid=4672

    Czyli np. kompresja 7z na wszystkich 6 rdzeniach, 100% mocy obliczeniowej
    całej wielordzeniowej jednostki (lub starszych 1-rdzeniowych) powoduje
    dopiero wygenerowanie takiej mocy?
    Dobrze jest mieć mocną jednostkę centralną pod warunkiem, że nie wiąże się
    to ze zwiększonym poborem prądu gdy nie ma stresu obliczeniowego, bo się
    człowiek za prąd nie wypłaci ;)
    Czyli włączony komp i sobie "chodzi" na luzie i jak to się będzie miało z
    poborem prądu w tym "lekkim" stanie.

    Poszukuję więc zestawienia gdzie podane są moce "spoczynkowe"
    Włączyliśmy PC, załadował się system i tyle.
    Jakie wtedy są pobory mocy dla procesorów.
    Żeby się nie okazało, że 2 rdzeniowa jednostka pobierze 3x mniej prądu niż 6
    rdzeniowa w tej samej technologii.
    Bo jeżeli są to kosmetyczne sprawy gdzie nieobciążona jednostka 8 rdzeniowa
    pobiera np. 15% więcej energii względem jednostki 2 rdzeniowej obsadzonej
    takimi samymi rdzeniami.
    Jak to w praktyce wygląda?
    Bo jeżeli jest to góra naście procent więcej mocy pobieranej (w zestawieniu
    2 rdzenie 6 rdzeni, 8 rdzeni) to nie ma o co szumu czynić i od razu można
    pchać się w jednostkę 6 rdzeniową aby raz na miesiąc szybciej sobie x264
    skompresować :)
    Bo nie chodzi też o to aby w stanie bezstresowości dla CPU mieć wielki
    grzejnik z niego w pokoju i z licznika energii wiatrak.

  • 2. Data: 2013-11-27 11:45:26
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Poszukuję więc zestawienia gdzie podane są moce "spoczynkowe"
    > Włączyliśmy PC, załadował się system i tyle.
    Obawiam się że to może Ci powiedzieć tylko składacz komputerów. Ja mogę
    Ci powiedzieć że stare athlony biorą mało prądu w spoczynku. Tzn w takim
    spoczynku że komputer ma załadowany system i czeka. wtedy na boxowych
    radiatorach wentylatory przestają się obracać. Amd athlon 64 i to samo w
    wersji dwu rdzeniowej.
    ToMasz
    ps
    Teraz piszę list i widzę ze wentylator co kilkanaście sekund obraca się
    ze 3 razy i zatrzymuje. Może tak jest sprawdzane czy wszystko jest OK z
    chłodzeniem?

    CPU(s): 2
    ID producenta: AuthenticAMD
    Rodzina CPU: 15
    Model: 107
    Wersja: 2

  • 3. Data: 2013-11-27 12:52:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "maniek" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
    > Czyli np. kompresja 7z na wszystkich 6 rdzeniach, 100% mocy obliczeniowej
    > całej wielordzeniowej jednostki (lub starszych 1-rdzeniowych) powoduje dopiero
    > wygenerowanie takiej mocy?

    Nie.

    > Czyli włączony komp i sobie "chodzi" na luzie i jak to się będzie miało z
    > poborem prądu w tym "lekkim" stanie.

    Jeżeli tranzystory nie zmieniają swojego stanu logicznego to jaka jest
    wykonywana praca?

    > Poszukuję więc zestawienia gdzie podane są moce "spoczynkowe"

    0W

    > Włączyliśmy PC, załadował się system i tyle.

    Zależy jaki system, jaki procesor, jaka płyta główna itp. Za dużo zmiennych.

  • 4. Data: 2013-11-28 11:53:08
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 27.11.2013 12:52, qwerty pisze:
    > Jeżeli tranzystory nie zmieniają swojego stanu logicznego to jaka jest wykonywana
    praca?

    Upływ przez podłoże. Zapobiegają temu tylko głębsze stany C lub S.

    > 0W

    Ponad 0 W.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 5. Data: 2013-11-28 11:55:58
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 26.11.2013 20:31, maniek pisze:
    > Poszukuję więc zestawienia gdzie podane są moce "spoczynkowe"

    Byle lepsza recenzja procesorów np. na AnandTech -- podają
    dla różnych procesorów moc pobieraną przez *zestaw* w spo-
    czynku/bezczynności. Ale weź pod uwagę, że bardzo dużo zale-
    ży tutaj od konfiguracji całego zestawu, między innymi od
    płyty głównej i pamięci (bo resztę można najczęściej prze-
    kładać między wszystkimi analizowanymi zestawami).

    Same moce spoczynkowe procesorów w konkretnych stanach C/S
    znajdziesz w oficjalnych PDFach z dokumentacją u Intela/AMD,
    ale nie wszystkie zawsze są publicznie dostępne. Inna sprawa,
    że Ciebie interesuje bezczynność OS, a nie procesora, a to są
    dwie różne rzeczy, no i nie możesz ignorować właśnie reszty
    zestawu -- a to głównie ta reszta zużywa energię w bezczynno-
    ści.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 6. Data: 2013-11-28 12:48:25
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-11-28 11:55, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > dwie różne rzeczy, no i nie możesz ignorować właśnie reszty
    > zestawu -- a to głównie ta reszta zużywa energię w bezczynno-

    Widziałem, że ktoś mierzył prąd pobierany przez sam procesor
    wpinając miernik (nie pamiętam jaki) pomiędzy wejście zasilnia
    procesora na płycie a zasilacz.

    Czy takie mierzenie ma sens?
    Czy procesor pobiera prąd tylko z tego wejścia, czy też z innych
    obwodów na płycie?

    --
    pozdro