  • 1. Data: 2012-02-12 17:18:27
    Temat: Zlota godzina
    Od: Jacek <j...@i...pl>

    Swego czasu ktos usilnie szukal jakiegos oprogramowania do obliczania
    "zlotej godziny"
    a konkretnie momentow wschodu i zachodu slonca.
    Sprawa jest o tyle nie trywialna bo w Polsce ich "rozrzut" siega
    kilkadziesieciu minut.
    Zalezy bowiem od polozenia geograficznego i wysokosci npm.
    Nie wiem czy szukajacy rozwiazal juz ta sprawe ale znalazlem cos takiego
    :
    http://tgv.neostrada.pl/astro/
    No kobyla straszna ale mamy tam nie tylko obliczenia wschodow i zachodow
    slonca
    ale aplikacja liczy tez azymuty i wysokosc slonca dla danych wyjsciowych
    np. data, godzina.
    Czyli w skrocie bedziemy wiedzieli skad bedzie "swiatlo".
    I jeszcze ciekawostka :
    http://tgv.neostrada.pl/astro/images/268.png
    cytujac :
    "Na mapie, dla dwóch punktów, biezcego i wybranego dostepne sa tez
    wskazniki polozenia Slonca – cien gnomonu, dzieki którym mozna sie
    zorientowac skad i jak wysoko swieci Slonce.
    Opcja moze byc przydatna dla fotografów, który czaja sie na
    sfotografowanie okreslonego obiektu i chca wiedziec w jakich godzinach
    znajdzie sie on w dobrym oswietleniu."
    Raczej az takie dokladne dane to raczej przedatne bylyby dla
    profesjonalistow realizujacych jakies extra wazne zlecenie.
    Dla amatora to ...
    No i musi byc swiatlo :-))
    Czego zycze i pozdrawiam.
    jacek

  • 2. Data: 2012-02-13 11:16:55
    Temat: Re: Zlota godzina
    Od: Tomek Prałat <W...@g...com>

    W dniu 2012-02-12 18:18, Jacek pisze:
    (...)
    > Raczej az takie dokladne dane to raczej przedatne bylyby dla
    > profesjonalistow realizujacych jakies extra wazne zlecenie.
> [...]
    Czy Google Earth nie wystarczy? Przedstawiona aplikacja robi ogromne
    wrażenie, jednak jest dosyć skomplikowana (w porównaniu).

    Światła : )

    --
    Z pozdrowieniem,
    Tomek Prałat

  • 3. Data: 2012-02-13 12:18:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-12 18:18:27 +0100, Jacek <j...@i...pl> said:

> [...]
    > slonca
    > ale aplikacja liczy tez azymuty i wysokosc slonca dla danych wyjsciowych

    Ino po co sobie tak utrudniać życie, skoro są aplikacje na smartfony
    (zarówno darmowe jak i płatne po kilka ojro), które pokażą na bierząco
    wedle naszej lokalizacji czas złotej czy niebieskiej godziny... A jakoś
    tak łatwiej ze sobą nosić smartfona niż komputer, zwłaszcza na
    wyjazdach.

    de Fresz

  • 4. Data: 2012-02-13 13:39:52
    Od: kef <v...@j...pl>

> [...]
    > Raczej az takie dokladne dane to raczej przedatne bylyby dla
    > profesjonalistow realizujacych jakies extra wazne zlecenie.

    http://stephentrainor.com/tools

    The Photographer's Ephemeris

  • 5. Data: 2012-02-13 18:47:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-13 12:18:26 +0000, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > A jakoś tak łatwiej ze sobą nosić smartfona niż komputer, zwłaszcza na
    > wyjazdach.

    Prawdziwy facet nie poniży się smartfonem.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-02-13 22:21:12
    Od: Tomek Prałat <W...@g...com>

    W dniu 2012-02-13 19:47, JA pisze:

    > Prawdziwy facet nie poniży się smartfonem.

    A Trolle czytają temat wątku i treść, którą pod tym tematem zamieścił
    autor. Następnie umieszczają odpowiedź wzbogacającą dyskusję.

    Posiadacze iPhone'a mają do dyspozycji aplikację SoLuna -
    http://itunes.apple.com/us/app/soluna/id287598249?mt
    =8

    --
    Z pozdrowieniem,
    Tomek Prałat

  • 7. Data: 2012-02-13 23:17:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-12 18:18, Jacek pisze:
    > Swego czasu ktos usilnie szukal jakiegos oprogramowania do obliczania
    > "zlotej godziny"

    To się raczej widzi niż liczy. Jest bardzo niekonkretne, czasem trwa
    długo, czasem w ogóle nie ma.

    --
    pozdrawia Adam
    /ach, jakie ładne chmurki, kiedyś będę jedną z nich.../

  • 8. Data: 2012-02-13 23:26:18
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 12-02-14 00:17, Janko Muzykant pisze:

    > To się raczej widzi niż liczy. Jest bardzo niekonkretne, czasem trwa
    > długo, czasem w ogóle nie ma.

    Dużo zależy od układu chmur lub ich braku.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 9. Data: 2012-02-14 09:11:53
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/02/13 23:21, Tomek Prałat pisze:

    > Posiadacze iPhone'a mają do dyspozycji aplikację SoLuna -

    a na normalne telefony tez cos jest?

  • 10. Data: 2012-02-14 09:40:32
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-14 00:17:00 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > To się raczej widzi niż liczy. Jest bardzo niekonkretne, czasem trwa
    > długo, czasem w ogóle nie ma.

    Liczy się za wczasu kiedy według kalendarza i pozycji geograficznej
    wypada danego dnia, widzi się, czy uda się zrobić fajne zdjęcie. Dzięki
    takim programom, mając upatrzone ciekawe miejsce będziesz wiedział o
    której musisz tam być z aparatem w gotowości w czwartek 23, o ile tylko
    pogoda dopisze.

    de Fresz