  • 1. Data: 2009-04-01 08:05:10
    Temat: Zmiany w ustawie "Prawo o ruchu drogowym"
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Czesc

    Na posiedzeniu w dniu 19 03 br. Sejmowa Komisja Infrastruktury przyjęła
    sprawozdanie stałej podkomisji sejmowej ds. transportu drogowego i
    drogownictwa w sprawie zmian w ustawie "Prawo o ruchu drogowym".

    Projekt ten zawiera między innymi następujące zmiany:

    - Likwidacja pierwszych badań technicznych.

    - Wprowadzenie badań technicznych motorowerów (3-2-2).

    - Rozbicie badań wykonywanych na skierowanie: osobno przez starostę i osobno
    przez organy kontroli ruchu drogowego.

    - Badanie identyfikacyjne będzie mogło być przeprowadzone także na wniosek
    posiadacza pojazdu. Także na wniosek posiadacza - badanie jeśli z dokumentów
    przedstawionych do rejestracji wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku lub
    narusza wymagania ochrony środowiska (skrócenie drogi urząd-petent)

    - Badanie "ubezpieczeniowe" - usunięto kwotę 2000 zł, badaniu będzie
    podlegał pojazd jeśli dokonano naprawy elementów układu nośnego,
    hamulcowego, kierowniczego, mających wpływ na BRD.

    - Wprowadzenie badania powypadkowego, jeśli podczas jakiegokolwiek badania
    technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych
    konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla BRD.

    - Wprowadzenie jasnego zapisu, że odszkodowanie z ubezpieczenia OC obejmuje
    także koszt dodatkowego badania technicznego.

    - Właściciele motorowerów starszych niż 3 lata zobowiązani są przedstawić je
    do badania technicznego w terminie roku od dnia wejścia w życie ustawy.

    Podrzucilem te ktore moga dotyczyc jednosladow...
    Ciekawa sprawa zwlaszcza te badania motorowerow :) no i brak
    pierwszych...czyli zaroi sie od anglikow na naszych drogach
    Tytus

  • 2. Data: 2009-04-01 08:23:16
    Temat: Re: Zmiany w ustawie "Prawo o ruchu drogowym"
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    ELou!
    "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > - Likwidacja pierwszych badań technicznych.
    >
    > - Wprowadzenie badań technicznych motorowerów (3-2-2).
    [...]
    > Podrzucilem te ktore moga dotyczyc jednosladow...
    > Ciekawa sprawa zwlaszcza te badania motorowerow :) no i brak
    > pierwszych...czyli zaroi sie od anglikow na naszych drogach

    Tajtus, ktorego to dzisiaj mamy?
    ;)

    PeeS Gdzie mozna znalezc calosc?

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 3. Data: 2009-04-01 08:26:31
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Tytus z Fabryki wrote:
    > Podrzucilem te ktore moga dotyczyc jednosladow...
    > Ciekawa sprawa zwlaszcza te badania motorowerow :)

    Nareszcie, jeszcze uprawnienia trzebaby zmienić z dowodu osobistego
    na... coś innego.

    > no i brak
    > pierwszych...czyli zaroi sie od anglikow na naszych drogach

    O jakie pierwsze chodzi? Pierwsze w kraju po sprowadzeniu?

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 4. Data: 2009-04-01 08:40:07
    Od: t...@g...com

    a co to ma do rzeczy?
    aż taki problem był z tymi anglikami ?

  • 5. Data: 2009-04-01 08:42:11
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Tytus z Fabryki pisze:

    > Ciekawa sprawa zwlaszcza te badania motorowerow :) no i brak
    > pierwszych...czyli zaroi sie od anglikow na naszych drogach

    No dobra, a później ? Bo rozumiem że schemat badań 3-2-1-1-... zostaje
    zachowany, czyli za jakiś czas(rok, dwa) badanie i tak trzeba zrobić,
    tzn. jak podejrzewam wtedy jak "wyjdzie" zagramaniczne.

    BTW nie ma tam czegoś o światłach w amerykańcach ? Tzn. bedzie w końcu
    legal czy nadal trzeba przerabiać ?

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 6. Data: 2009-04-01 09:18:59
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka
    Uzytkownik "Kefir"

    ***Tajtus, ktorego to dzisiaj mamy?

    Uprzejmnie informuje ze 01.04 ale ta data nie ma wspolnego z rzeczoym
    projektem zmian.

    ***PeeS Gdzie mozna znalezc calosc?

    W Googlu???

    Tytus

  • 7. Data: 2009-04-01 09:23:43
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Czesc

    Użytkownik "Marcin Gardeła"
    O jakie pierwsze chodzi? Pierwsze w kraju po sprowadzeniu?

    Rajt...o zgodnosc danego pojazdu z krajowymi przepisami i stworzenie jego
    identyfikacji (w przypadku aut uzywanych).
    Boje sie tylko ze to pozorne ulatwienia bo nie ma aktow wykonawczych i jak
    znam naszych ustawodawcow zazadaja przed rejestracja n.p. homologacji. I
    bedzie po ptokach :)

    Tytus

  • 8. Data: 2009-04-01 09:26:10
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Czesc

    Użytkownik "Magic"

    ***BTW nie ma tam czegoś o światłach w amerykańcach ? Tzn. bedzie w końcu
    legal czy nadal trzeba przerabiać ?

    Pojazdy zaa wielkiej wody nadal pozostaja bez homologacji europejskiej, wiec
    oprocz swiatelek masz lewe pasy, hamulce i mase innego szajsu w autku :)
    nawet kierownik :D
    Ale to juz nie nasza sprawa a calej UE

    Tytus

  • 9. Data: 2009-04-01 10:44:35
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Tytus z Fabryki pisze:
> [...]
    > oprocz swiatelek masz lewe pasy, hamulce i mase innego szajsu w autku :)

    Aha, czyli nadal mogę się nie przejmować.

  • 10. Data: 2009-04-01 10:50:14
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Tytus z Fabryki" wrote...
> [...]
    > legal czy nadal trzeba przerabiać ?
    >
    > Pojazdy zaa wielkiej wody nadal pozostaja bez homologacji europejskiej,

    Amerykanskie swiatla ze wzgledu wlasnego bezpieczenstwa i wygody warto
    przerobic. Jeszcze japonczyki, ktore swieca tak jak nasze, tylko bez
    doswietlania pobocza sa w miare ok, te np z zarowkami H4. Typowe
    amerykanskie swiatla, ktore daja tylko plame swiatla na srodku sa po prostu
    niebezpieczne. Tutaj akurat przepisy sa rozsadne...

    --
    pozdro
    James