  • 1. Data: 2009-12-06 18:38:48
    Temat: Zniknęły napędy optyczne
    Od: "Robro" <r...@c...pl>

    Witam.
    Prawdopodobnie po jakimś niefortunnym czyszczeniu komputera (rejestry,
    pliki, .. ), zniknęły mi dwa napędy optyczne - CD i DVD. W menedżerze
    urządzen przy ich nazwach wykrzykniki na żółtym tle.
    W włąściwościach -ogólne opjawia się poniższy komunikat:

    System Windows nie może załadować sterownika urządzenia dla tego sprzętu.
    Sterownik może być uszkodzony lub nieobecny. (Kod 39)

    Aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów przeznaczone dla tego
    urządzenia, kliknij Narzędzie do rozwiązywania problemów.

    Pomoże ktoś uporać się z tym problemem?
    Zastrzegam, że nie jestem za dobry w tej dziedzinie.

    Domyślam się, że coś się stało ze sterownikami. Czy wgranie sterowników z
    płyty CD dołączonej do płyty głównej pomoże? Czy nie nastąpi urtata danych i
    programów?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2009-12-06 19:44:01
    Temat: Re: Zniknęły napędy optyczne
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Robro pisze:
> [...]
    > płyty CD dołączonej do płyty głównej pomoże? Czy nie nastąpi urtata danych i

    Może to Ci pomoże:
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl
    ;314096

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-12-06 22:34:50
    Od: "Robro" <r...@c...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    Robro pisze:
> [...]
    > płyty CD dołączonej do płyty głównej pomoże? Czy nie nastąpi urtata danych

    Dzięki. Na razie nie pomogło.

    Robert

  • 4. Data: 2009-12-07 00:53:10
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 6 Dec 2009 19:38:48 +0100, Robro napisał(a):

> [...]
    > płyty CD dołączonej do płyty głównej pomoże? Czy nie nastąpi urtata danych i

    Brak stacji dysków CD lub DVD albo stacja ta nie jest rozpoznawana przez
    system Windows lub inne programy
    http://support.microsoft.com/kb/314060/pl
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2009-12-07 10:02:21
    Od: "adym" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Robro" :
    > Prawdopodobnie po jakimś niefortunnym czyszczeniu komputera (rejestry,
    > pliki, .. ), zniknęły mi dwa napędy optyczne - CD i DVD.

    skoro tak to problem softwarowy, wiec nie ta grupa, pytaj na
    pl.comp.os.ms-windows.winnt itp

    btw te wszystkie amatorskie programiki do czyszczenia rejestru omijac z
    daleka
    najlepsza rada: oryginalny OS i sprawdzony software + biezace aktualizacje i
    regularne porzadkowanie dysku i przez lata bedzie dzialac niezawodnie

  • 6. Data: 2009-12-07 15:30:44
    Od: "Robro" <r...@c...pl>

    OK. Dzięki

  • 7. Data: 2009-12-08 15:07:22
    Od: "Robro" <r...@c...pl>

    Dzięki za radę. Pomogło.
    Pozdrawiam.

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > Brak stacji dysków CD lub DVD albo stacja ta nie jest rozpoznawana przez
> [...]
    ecki