  • 1. Data: 2016-04-18 20:03:13
    Temat: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Taki tam bełkocik dziennikarski...

    "W wyniku porażenia prądem zmarł 40-letni kierowca ciężarówki, który
    zahaczył o linię wysokiego napięcia. [...]
    Kierowca zahaczył o linię podczas rozładunku. - Zwarcie było na tyle
    silne, że spowodowało wystrzelenie opon w samochodzie - powiedziała
    w rozmowie z TVN24 Agnieszka Wójcik z Komendy Powiatowej Policji w
    Grójcu..."

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2016-04-18 21:47:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzie klamia? Czy facet zyje? Czy opony nie wybuchly? Czy nie zahaczyl?

  • 3. Data: 2016-04-18 22:13:46
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Gdzie klamia? Czy facet zyje? Czy opony nie wybuchly? Czy nie
    > zahaczyl?

    Kiedyś widziałem w TV badanie wpływu trafienia piorunem w samochód
    (uwaga!) z ludźmi w środku. Piorun wygenerowano laboratoryjnie, pirzgnął
    z kilku metrów widowiskowo, w dach samochodu. Gdy opadł kurz z środka
    wysiedli uśmiechnięci pasażerowie, opony nie doznały żadnego uszczerbku.
    No ale iskra, nawet o wielokroć większym napięciu - to nie to samo co
    przepływ ciągły (sekund kilka, naście? dziesiąt?)... Ale guma jednak
    jest niezłym izolatorem? Choć przy 10^5 V to już da przepływ taki, który
    szybko rozgrzeje kichy, powyżej tych kilkuset stopni...

  • 4. Data: 2016-04-18 22:21:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości
    >Taki tam bełkocik dziennikarski...

    Nie taki belkocik chyba - inne zdarzenie
    http://www.tvn24.pl/poznan,43/ciezarowka-zahaczyla-o
    -linie-sredniego-napiecia,608757.html

    Opony teraz antyelektrostatyczne, przewodzace znaczy sie - i
    wybuchaja.

    J.

  • 5. Data: 2016-04-18 23:04:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > http://www.tvn24.pl/poznan,43/ciezarowka-zahaczyla-o
    -linie-srednieg
    > o-napiecia,608757.html

    Mężczyzna zdołał puścić panel sterowania, co uchroniło go przed
    natychmiastową śmiercią.

    Jednak radiowy pilot byłby lepszy. Umożliwiłby ucieczkę z miejsca
    zdarzenia na felgach. No chyba żeby padło opuszczanie i silnik zgasł.

    ;)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2016-04-18 23:37:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Apr 2016 22:21:38 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    -linie-sredniego-napiecia,608757.html
    > Opony teraz antyelektrostatyczne, przewodzace znaczy sie - i

    Ale to nie tłumaczy śmierci kierowcy, co zrobił że przez niego
    (zamiast przez karoserię) popłynął prąd?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-04-18 23:42:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marek napisał(a) :
    -linie-sredniego-napiecia,608757.html

    > Ale to nie tłumaczy śmierci kierowcy, co zrobił że przez niego
    > (zamiast przez karoserię) popłynął prąd?

    Może wysiadał?
    A propos linku, zapomniałem wkleić
    http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/nie-zyje-kierowca
    -wystrzelily-opony-w-samochodzie/7rqp7j

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 8. Data: 2016-04-19 10:31:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 18 Apr 2016 22:21:38 +0200, "J.F."
    -linie-sredniego-napiecia,608757.html

    >Ale to nie tłumaczy śmierci kierowcy, co zrobił że przez niego
    >(zamiast przez karoserię) popłynął prąd?

    Wysiadal. Albo jak tutaj - trzymal w reku konsole sterujaca.
    A opony nie miedz - spadek napiecia duzy.

    J.

  • 9. Data: 2016-04-19 10:58:36
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...
    > On Mon, 18 Apr 2016 22:21:38 +0200, "J.F."
    -linie-sredniego-napiecia,608757.html

    > Wysiadal. Albo jak tutaj - trzymal w reku konsole sterujaca.
    > A opony nie miedz - spadek napiecia duzy.

    Jeśli opony są trochę zabrudzone i do tego antyelektrosatyczne to wystarczy
    aby wywołać małe wyładowanie po wierzchu opony a gdy już do niego dojdzie
    to plazma stanowi prawie zwarcie i dalej przy małej impedancji zasilania...
    Sam z głupoty rzucałem kiedyś mokry sznurek z kamykami na linię 15kV
    zapalał się natychmiast i dopóki nie spłonął sypało iskrami aż miło.
    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2016-04-19 11:42:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Apr 2016 10:31:27 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wysiadal.

    Ale po co? Każdy wie że opuszczanie pojazdu w takiej sytuacji jest
    ryzykowne. Nie wspominając już o napięciu krokowym gdy przewody już
    leżą na ziemi. Myślisz, że skąd się wzięło "Baczność" w ostrzeżeniach
    o wys. nap.? :-)

    --
    Marek