  • 1. Data: 2016-04-18 16:11:06
    Temat: hurtowe programowanie AVR ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Mam do zaprogramowania kilkadziesiąt atmeg.
    Za pomocą usbasp albo avr dragon.

    I teraz - czy możecie coś polecić ( sofware ), żeby jednym kilknięciem
    zaprogramować fusy, załadować flash i eeprom, zweryfikować i zablokować
    lockbity ?

    Pod windows albo osx może być.

  • 2. Data: 2016-04-18 16:49:39
    Temat: Re: hurtowe programowanie AVR ?
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    sundayman wrote:

> [...]
    kilknięciem
    > zaprogramować fusy, załadować flash i eeprom, zweryfikować i

    Program do programowania; avrdude (pod linux i Win) jest konsolowy
    więc ubierz go w skrypt.

    Pod OSX chyba też jest więc nie powinno być problemu.

    jp

    jp

  • 3. Data: 2016-04-18 16:57:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Program do programowania; avrdude (pod linux i Win) jest konsolowy
    > więc ubierz go w skrypt.

    Zapomniałem dopisać - żeby się obyło bez skryptów :)
    Bo zanim dojdę co i jak , to ruski miesiąc upłynie.

    Coś okienkowego mi się marzy...

  • 4. Data: 2016-04-18 17:09:42
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    sundayman wrote:

    > Zapomniałem dopisać - żeby się obyło bez skryptów :)
    > Bo zanim dojdę co i jak , to ruski miesiąc upłynie.
    >
    > Coś okienkowego mi się marzy...
    :-)

    No nie wiem czy okienkowe rzeczy będą łatwiejsze do opanowania niż
    coś w rodzaju

    dla programu:

    sudo avrdude -c usbasp -p atmega128 -C ./avrdude.conf -U flash:w:main5.hex -

    i dla fusów:

    sudo avrdude -c usbasp -p atmega128 -C ../avrdude.conf -U lfuse:w:0xff:m
    sleep 2
    sudo avrdude -c usbasp -p atmega128 -C ../avrdude.conf -U hfuse:w:0xd1:m
    sleep 2
    sudo avrdude -c usbasp -p atmega128 -C ../avrdude.conf -U efuse:w:0xfF:m

    jp

  • 5. Data: 2016-04-18 17:41:30
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-04-18 o 16:57, sundayman pisze:

    > Zapomniałem dopisać - żeby się obyło bez skryptów :)
    > Bo zanim dojdę co i jak , to ruski miesiąc upłynie.
    >
    > Coś okienkowego mi się marzy...

    Jacek dobrze pisze. Przy okazji na linuchu możesz też puścić.
    Nie wyobrażam sobie środowiska do programowania produkcyjnego do AVR na
    AVR/Atmel Studio. Przy skrypcie masz dokładnie to, co trzeba, a nie że
    Ci się palec omsknie albo o czymś zapomnisz. A jak dobrze zakombinujesz,
    to chyba nawet możesz ze skryptu nadawać numery seryjne i inne takie...

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2016-04-18 17:58:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ci się palec omsknie albo o czymś zapomnisz. A jak dobrze zakombinujesz,
    > to chyba nawet możesz ze skryptu nadawać numery seryjne i inne takie...

    No Jacek pisze dobrze, z pewnością :)
    Tylko, że mam strasznie jakiegoś lenia intelektualnego, i zanim się
    zorientuję jak mam tego avrdude ogarnąć, to mi się skończy czas
    przeznaczony na to zajęcie...

    Linux mi na nic, bo nie używam niestetyż.

    Hmmm, żeby był jakiś generator skryptów do tego avrkoleżki...

  • 7. Data: 2016-04-18 18:01:52
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Zapomniałem dopisać - żeby się obyło bez skryptów :)
    > Bo zanim dojdę co i jak , to ruski miesiąc upłynie.
    > Coś okienkowego mi się marzy...

    Przecież skrypt to 10 minut. Napiszesz go szybciej sam niż ktokolwiek zdąży
    Ci na posta odpisać :)
    avrdude -c usbasp -p m32 -U flash:w:program.hex
    avrdude -c usbasp -p m32 -U hfuse:w:0xC9:m -U lfuse:w:0x9F:m
    avrdude -c usbasp -p m32 -U lock:w:0xC9:m

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2016-04-18 18:03:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 18.04.2016 o 18:01, Grzegorz Niemirowski pisze:

> [...]
    > avrdude -c usbasp -p m32 -U hfuse:w:0xC9:m -U lfuse:w:0x9F:m
    > avrdude -c usbasp -p m32 -U lock:w:0xC9:m

    dobra... no już. Próbuję zatem...

  • 9. Data: 2016-04-18 18:05:54
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > dobra... no już. Próbuję zatem...

    W graficznym narzędziu możesz sobie wygodnie obliczyć fusebity i lockbity,
    te powyżej są oczywiście przykładowe. Za m32 podstawiasz symbol swojej
    ATmegi.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2016-04-18 18:07:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ok, to potrzebuję kolejno wykonać :

    avrdude -p atmega8 -c usbasp -P usb -u -U lfuse:w:0x3F:m -U hfuse:w:0xC8:m

    avrdude -p atmega8 -c usbasp -P usb -U
    flash:w:"C:\Users\sundayman\Desktop\Ziff preprogram files\Firmware
    851\M8\M8 hardware 4_38 bootloader 1 & firmware 17.hex":i -D -U
    eeprom:w:"C:\Users\sundayman\Desktop\Ziff preprogram files\Firmware
    851\M8\M8 hardware 4_38 bootloader 1 & firmware 17 EEPROM.eep":i

    avrdude -p atmega8 -c usbasp -P usb -U lock:w:0x14:m

    jak to zrobić, żeby "za 1 zamachem" ?